• Humlanekerö

Ta bort födelsemärken..

Har en fråga..skulle ni våga ta bort synliga födelsemärken(där ärr kan synas) 7 mån innan dagen D?!Är kluven,men vill gärna göra det..

• Svar på tråden Ta bort födelsemärken..
  • Gizmos

Ja absolut!! Pa 7 manader maste det ju hinna laka!

• Darwina

Jag tog bort två födelsemärken i slutet av Augusti i år. Ett skrapades bort och det andra fick stansas bort. Ärret efter den som skrapades bort är helt borta redan nu och det andra ärret är bara lite lätt rosa. Så jag tror att 7 månader innan inte är nåt problem. Annars går de att ta bort med laser och det lämnar nästan inga ärr över huvud taget.
    Lycka till!

• ILuv2BwU

Det beror pa storleken pa fodelsemarket. Jag tog bort ett som var storleken av en 50oring i ljumsken och det tog drygt ett ar innan arret atergick till "hudfarg" fran att ha vart ganska "mork-rosa-lila". A andra siden sa spelade det ju inte sa stor roll for min del da man inte visar ljumsken "in public" so ofta.

• MissLovely

Gör det ont? Kan ni inte berätta lite mer om hur det går till o så?

Vill operera bort några, men vågar inte.

• GME76   080802

Absolut, det läkte på några veckor på mig har jag för mig .

• sussa84

Jag tog bort ett som jag hade på huvudet, först lokalbedövade dom sen skar dom bort det o sydde sedan ihop det. gick på 10-15 min. Eftersom det var på huvudet så vet jag inte hur lång tid det tog innan ärret vart fint, syndes ju inte direkt under allt hår. Det är absolut inget att vara rädd för!

• MrsFellerA

Jag skar bort ett födelsemärke på armen. De lokalbedövar, så du känner verkligen ingeting. Det var dock lite surealistiskt...jag såg ju att dem skar mig i huden, men kände absolut ingenting...det gick inte riktigt ihop i huvudet på mig.

Vill man inte så behöver man ju inte titta!!! Jag kunde bara inte låta bli.

Att sedan ta bort stygnen kändes nog inte heller speciellt mycket - inte vad jag kommer ihåg iallafall.

På 7 månader ska det nog ha hunnit läka ihop fint - men fråga läkaren först.

• MrsFellerA

Jag skar bort ett födelsemärke på armen. De lokalbedövar, så du känner verkligen ingeting. Det var dock lite surealistiskt...jag såg ju att dem skar mig i huden, men kände absolut ingenting...det gick inte riktigt ihop i huvudet på mig.

Vill man inte så behöver man ju inte titta!!! Jag kunde bara inte låta bli.

Att sedan ta bort stygnen kändes nog inte heller speciellt mycket - inte vad jag kommer ihåg iallafall.

På 7 månader ska det nog ha hunnit läka ihop fint - men fråga läkaren först.

• MrsFellerA

Jag ville uppenbarligen väldigt gärna få med mitt inlägg!

• Brud våren 2008

Är det ett icke-utstående (som alltså måste skäras bort), så se till att göra det hos en plastikkirurg!
    Då är det garanterat fint inom ett halvår oavsett storlek (tog bort ett stort i pannan och de syr så fint så fint).
    Det finns sen supertunn tejp att ha över om du behöver täcka det på Stora dagen

Svar på tråden Ta bort födelsemärken..