Inlägg från: pickolina78 |Visa alla inlägg
  • pickolina78

Ta bort födelsemärken..

Har inte läst hela tråden men läste det sista inlägget (av tofflisar) och vill gärna lägga till ett tips.

Jag är opererad 10 gånger eller mer. Ärren från operationer gjorda av vanliga kirurger är breda och fula medan ärren gjorda av plastikkirurger är smala och fina. Jag kan avslöja en orsak till det, förutom tekniken av läkaren.

*Plastikkirurger säger alltid till att små ärr ska tejpas i 3mån och att stora ärr ska tejpas i 6mån.

Detta är något som vanliga kirurger aldrig säger något om och det är en stor anledning till att ärren sedan blir breda och fula.

• pickolina78

Jag har klippt bort en del och tagit bort en del med laser. Dom flesta togs bort med laser. Det gav inga superfula ärr, däremot så ser det numera ut som vita leverfläckar istället för bruna. Haha.. Pga att det blivit ett ärr istället för själva leverfläcken.

• pickolina78
    krian87 skrev 2007-12-15 17:49:12 följande:
    *hoppar in en runda* en fråga. om ma tar bort en utåtstående leverfläck med laser, gör det ont??? ca var kan det kosta?
    Jag tog bort ett antal leverfläckar hos en hudläkare för många år sedan. Det kostade som ett vanligt besök har jag för mig.. Dom som stod ut frystes och klipptes bort. Gjorde inte alls ont. Dom som var mindre utstående togs bort med laser. Dom "bränns" ju bort så visst känns det, men ingen fara tycker jag. Det är över snabbt och dom bränner lite i taget för att det inte ska bli outhärdligt. Som getingstick var det någon som jämförde det med.. Ingen aning, aldrig fått ett getingstick. Haha..
  • pickolina78

Hur snygga ärren blir beror tydligen mycket på hur skicklig personen är med lasern. Hur ytligt dom bränner osv. Det är vad jag läst i alla fall men har ingen erfarenhet själv.

Hos hudläkare kostar det som ett vanligt besök har jag för mig och då tar dom oftast flera fläckar vid besöket. Hos privatkliniker kostar det ofta ca: 500kr per fläck eller liknande.

Svar på tråden Ta bort födelsemärken..