• C Tox

Ta bort födelsemärken..

Tog själv bort ett utstående fördelsemärke i ansiktet för två år sedan. Blev skickad till plastikkirurgen på sahlgrenska som tog bort märket och en del under, blev som en ärta ungefär. Sydde i två lager, runt 10 stygn ytterst och fick sedan order att låta ärret vara tejpat jämt i 6 månader, lite trist men man vänjer sig. Detta var för att ärret skulle bli platt och fint. Fick också instruktioner om att använda riktigt hög solskyddafaktor (runt 35) på ärret varje dag under minst ett år fär att undvika att det mörknar.

Mitt ärr syns knapp inte längre men att det knappt syntes efter 6 månader skulle jag inte hålla med om. Mitt satt iofs i ett utsatt område nära munnen vilket gör att ärret sträcka hela tiden. Fråga din plastikkirurg så får du säkert ett bra svar om ungefär hur det ser ut vid bröllopet - jag blev faktiskt förvånad hur mycket "jobb" det var för ett enda fördelsemärke...

Lycka till!

• C Tox

Hoppas jag inte skrämde dig för mycket... Jag tog bort min tejp vid enstaka tillfällen när jag verkligen inte ville vara tejpad och det gick bra. Lite smink på så var det ingen som såg det.

Lycka till!

Svar på tråden Ta bort födelsemärken..