Inlägg från: herr och fru juni |Visa alla inlägg
  • herr och fru juni

14 juni 2008

Hej! Jag letade efter andra som ska stå brud 14 juni nästa år men jag hittade ingen tråd...
    Är det bara jag som ska gifta mig då??? Är ju nyfiken på hur ni har det med planeringen!

• Svar på tråden 14 juni 2008
  • herr och fru juni

Skönt att man inte är ensammen

Vi har bokat kyrka/präst och festlokal. I övrigt så pågår planering med inbjudningskort....
    Det blir nog som du sa, Nabben att det tar fart efter nyår.

Av dom som vet att vi ska gifta oss frågar hela tiden när vi ska skicka ut inbjudningarna. JAg såg ngnstans att vissa junibrudar skulle skicka till alla hjärtans dag, men jag tycker det känns tidigt eller? Vi hade tänkt skicka inbjudningarna i början av April, tror vi iallafall

Psycho: Gör du egna kort?

• herr och fru juni

Mojja: Det känns som om du verkligen kommit igång med planeringen iallafall.
    Jag tycker det känns som om man inte riktigt vet när man mÅste göra vad...

• herr och fru juni

Kikade på din klänning, mojja. Shit vad fin den var!!!!

• herr och fru juni

Sitter här nu och börjar få lite panik! Kanske dags att kolla på klänningar... Tänk om det inte finns någon som man inte tycker om! Jag bor i en mellanstor stad, så utbudet finns ju men inte i mändger!

Angående inbjudningskort. Jag sitter och gör mina (ett test iallafall) på photoshop så jag tänkte scrappa ett och sedan framkalla som ett vanligt foto. På något sätt tror jag att jag ska montera ihop dom på ngt fint sätt i ett kuvert... Är fortfarande i funderingsstadiet

När skickar ni era inbjudningar?

• herr och fru juni

Kom just på att det skulle vara coolt att göra inbjudningarna som en flaskpost till dom som man kan åka och lägga inbjudan i postlådan hos, förutsatt att dom inte bor i lägenhet

....tål att funderas på ....

• herr och fru juni

Att bröllopet krockar med Hultsfredsfestivalen är inget problem för oss men dessvärre finns det många inbitna fotbollsfans bland våra tänkta gäster, bla brudgummen ...men det löser sig nog!

• herr och fru juni
    maddemagnus skrev 2007-12-19 00:09:02 följande:
    Hej hej!Vi ska oxå gifta oss den 14 juni! Det mesta är faktist fixat.. bara att fortsätta spara pengar nu och gör inbjudningskort!Hur ska ni skriva i era inbjudningar? Jag funderar på att ha nåt roligt rim! Nåt förslag?
    Vad duktig du är som fixat så mycket! Här börjar paniken krypa på... Har inte gjort mycket alls!
    Ngt rim har jag tyvärr inte förslag på....
  • herr och fru juni
    Nabben skrev 2008-01-11 22:23:23 följande:
    herr och fru juni skrev 2007-12-28 21:20:09 följande:
    Haha ja om brudgummen skulle välja fotbollsmatch istället för bröllop så är han nog inget att satsa på
    Håller med. Men eftersom han är underbar så väljer han ju såklart bröllopet
  • herr och fru juni

Måste bara tillägga! Nu är klänningen bokad! Den är helt underbar! Det blev inte en klänning som jag innan kunde tro att jag ville ha men den är verkligen klänningen med stort K!

• herr och fru juni

Hej allihopa!!
    Hur går det för er???

Här blev det lite skräckblandad panik som infann sig då vi fattade att den festplats vi bokat är för liten! Men vi hittade snabbt en ny och den är mycket bättre.
    I övrig så är materialet till inbjudningskorten inköpta, klänningen bokad, mannens kläder fixade, cateringfirma bokad, fotograf bokad samt frisör bokad. Sedan tidigare är ju kyrkan och prästen också fixad!

Sitter nu och leter tiaror och halssmycke på nätet. Det lutar mot tiara T203 på www.nixa.se Vad tycks om den?

• herr och fru juni
    värmlandsbruden skrev 2008-02-10 17:56:20 följande:
    Vi kommer också att gifta oss den 14 juni 2008!Idag var vi och prov-åt och tittade på herrgården och NU är den bokad!!! Skönt!Det som är klart:X Har hittat någon att gifta mig med. !VIKTIGAST! X BrudklännigX TärnklännigarX Kostym till m2bX MenyX Rum till bröllopsnattenX FrisörX Inbjudningskorten är gjorda Tapetbård klistrat på svagn glittrigt rosa papper. (texten fattas ännu)X Prästen bokad (samtal med präst bokat)X Fint väder beställt i hela sverige(utomhusbröllop) Resten ordnar sig!!
    Gillar skarpt din första och sista punkt! Skulle inte tacka nej till fint väder då våran fest kommer att vara delvis utomhus!
  • herr och fru juni

Jag satt igår och funderade på tårtan.... Har ni bestämt tårta redan eller bör man vänta? JAg och min blivande har väldigt skilda åsikter om vad som är gott och inte i en tårta. Jag älskar sött och marsipan och massor med bär medan min blivande älskar choklad! Vi ska åka och provsmaka olika varianter till veckan så får vi se vad det blir....

• herr och fru juni

Glad Alla hjärtans dag till er alla !!!

....exakt 4 månader kvar....

• herr och fru juni

Hur går det för er tjejer????

I helgen har jag gjort iordning inbjudningarna så de är klara att skickas!!!
    Blev helt klart nöjd med dom!

• herr och fru juni

Skickat inbjudningarna idag....

• herr och fru juni

Japp, jag har gjort dom själv har inte lagt in ngn bild ännu men det kommer nog snart, förhoppningsvis ikväll...

Nabben skrev 2008-02-19 14:03:56 följande:
    herr och fru juni skrev 2008-02-17 19:57:48 följande:
    Har du gjort inbjudningarna själv? Är nyfiken på att se bild om du har?
  • herr och fru juni

3 månader kvar :-d tjoho!

Svar på tråden 14 juni 2008