• herr och fru juni

14 juni 2008

Hej! Jag letade efter andra som ska stå brud 14 juni nästa år men jag hittade ingen tråd...
    Är det bara jag som ska gifta mig då??? Är ju nyfiken på hur ni har det med planeringen!

• Svar på tråden 14 juni 2008
  • Gura

Jag ansluter mig också. Vi gifter oss 14 Juni 2008. Så här långt har vi kommit:

Festlokal bokad
    Kyrka bokad
    Klänning & skor köpt
    80% av material till inbjudningskort inhandlat (skall göra dem i mellandagarna)
    Bestman tillfrågad och tackat ja
    tärnor tillfrågade och tackat ja
    Hotell bokat för långväga gäster
    Hemsida påbörjad

Det är massor kvar att göra, men det ska nog lösa sig.
    Hur långt har ni andra kommit?

• sommar -08

Herr och fru juni; Ja, jag gör egna inbjudningskort. Det tar ett tag, trots att jag inte gör några märkvärdiga.
    Nu är jag glad att jag körde på det lite enklare stilen, annars skulle det kunna ta hur lång tid som helst.

Kom just på att vi även har klart med toastmadamme och toastmaster. Vi ska inte ha någon tärna eller bestman. Däremot har jag tänkt fråga mina brorsbarn om de vill vara näbbar.
    Något säger mig att de inte kommer ha något emot det.

• herr och fru juni

Sitter här nu och börjar få lite panik! Kanske dags att kolla på klänningar... Tänk om det inte finns någon som man inte tycker om! Jag bor i en mellanstor stad, så utbudet finns ju men inte i mändger!

Angående inbjudningskort. Jag sitter och gör mina (ett test iallafall) på photoshop så jag tänkte scrappa ett och sedan framkalla som ett vanligt foto. På något sätt tror jag att jag ska montera ihop dom på ngt fint sätt i ett kuvert... Är fortfarande i funderingsstadiet

När skickar ni era inbjudningar?

• herr och fru juni

Kom just på att det skulle vara coolt att göra inbjudningarna som en flaskpost till dom som man kan åka och lägga inbjudan i postlådan hos, förutsatt att dom inte bor i lägenhet

....tål att funderas på ....

• Nabben

Kom just på att Hultsfredsfestivalen är samma helg som vi gifter oss den 14 juni. Hoppas inte någon av gästerna missar vårt bröllop på grund av det

• maddemagnus

Hej hej!
    Vi ska oxå gifta oss den 14 juni!
    Det mesta är faktist fixat.. bara att fortsätta spara pengar nu och gör inbjudningskort!
    Hur ska ni skriva i era inbjudningar?
    Jag funderar på att ha nåt roligt rim! Nåt förslag?

• sommar -08

Vi har oxå kommit på att det är något annat som krockar med bröllopet, nämligen fotbolls-EM matchen mellan Sverige och Spaninen.
    Och vi som har många sportfantaster bland våra vänner

• herr och fru juni

Att bröllopet krockar med Hultsfredsfestivalen är inget problem för oss men dessvärre finns det många inbitna fotbollsfans bland våra tänkta gäster, bla brudgummen ...men det löser sig nog!

• herr och fru juni
    maddemagnus skrev 2007-12-19 00:09:02 följande:
    Hej hej!Vi ska oxå gifta oss den 14 juni! Det mesta är faktist fixat.. bara att fortsätta spara pengar nu och gör inbjudningskort!Hur ska ni skriva i era inbjudningar? Jag funderar på att ha nåt roligt rim! Nåt förslag?
    Vad duktig du är som fixat så mycket! Här börjar paniken krypa på... Har inte gjort mycket alls!
    Ngt rim har jag tyvärr inte förslag på....
  • Nabben

herr och fru juni skrev 2007-12-28 21:20:09 följande:

Att bröllopet krockar med Hultsfredsfestivalen är inget problem för oss men dessvärre finns det många inbitna fotbollsfans bland våra tänkta gäster, bla brudgummen ...men det löser sig nog!
    Haha ja om brudgummen skulle välja fotbollsmatch istället för bröllop så är han nog inget att satsa på
Svar på tråden 14 juni 2008