• herr och fru juni

14 juni 2008

Hej! Jag letade efter andra som ska stå brud 14 juni nästa år men jag hittade ingen tråd...
    Är det bara jag som ska gifta mig då??? Är ju nyfiken på hur ni har det med planeringen!

• Svar på tråden 14 juni 2008
  • 080614

Vi gifter oss också den 14 juni. Vi har klart med kyrka, festlokal, frisör och fotograf. Det som vi funderar mest på nu är gästlistan, svårare än vad vi trott. Så nu står det mellan att bara bjuda de närmaste eller att det blir ett stort bröllop för hela släkten. Känns som att det måste bli klart snart så vi kan gå vidare i planeringen...

• herr och fru juni
    Nabben skrev 2008-01-11 22:23:23 följande:
    herr och fru juni skrev 2007-12-28 21:20:09 följande:
    Haha ja om brudgummen skulle välja fotbollsmatch istället för bröllop så är han nog inget att satsa på
    Håller med. Men eftersom han är underbar så väljer han ju såklart bröllopet
  • herr och fru juni

Måste bara tillägga! Nu är klänningen bokad! Den är helt underbar! Det blev inte en klänning som jag innan kunde tro att jag ville ha men den är verkligen klänningen med stort K!

• Pärnerstedt

Vi gifter också oss den 14 juni. Så gott som allt är bokat. Klänningen ska beställas på fredag. Inbjudningarna går ut på måndag.

• Mrs Fairy

14 Juni här med. Planerar dock inte så omfattande bröllop som er. vi gifter oss hemma med bara våra familjer närvarande. Men man kanske får följa denna tråd ändå

• Tuva75

Jag ansluter också till 14 juni tråden....
    Men jag kan ju då tyvärr säga att jag har inte planerat mer än satt datum, bokat festlokal samt bröllopstårta (kanske komiskt men jag bor inte i Karlskrona där vi ska gifta oss och det var lika bra att fixa så mkt som möjligt när vi var uppe och för att reka lite)
    Kyrkan verkar dock ledig så den ska bokas imorgon.
    Och sen har jag hittat en frisör efter många om och men. Tyvärr tar hon bara mig så tärnorna får gå någon annanstans och det är väldigt trist.... Men men det får ordna sig.
    Kul att följa alla här men också lite stressande eftersom alla verkat fixat allt redan!

Ha det bra allihopa!
    // Tuva

• Lina08

Jag hakar på..

Vi har det mesta under kontroll faktiskt.
    Kyrka och lokal är bokad.
    Präst är fixad
    sångerska till kyrkan är fixad
    Fotograf och frisör är bokad
    DJ är bokad
    Klänning är beställd till mig och tärnan
    Inbjudningskorten är snart klara och ska skickas till alla hjärtans dag :)

Sen är det ju massa med småpyssel men det stora hela är klart, skönt!!

• maddemagnus

herr och fru juni skrev 2007-12-28 21:21:30 följande:

Vad duktig du är som fixat så mycket! Här börjar paniken krypa på... Har inte gjort mycket alls!Ngt rim har jag tyvärr inte förslag på....
    rimmet har jag nog fått ihop nu =)
    vad ska alla ha för dekorationer på borden? och vilka färger?
  • labbråttan83

Hej allesammans!

Vi ska gifta oss den 14 juni i Staffanstorps rådhus och därefter ha en middag med våra 30 närmaste släktingar och kompisar. Ganska lugnt och skönt alltså. Skönt att se att andra är i samma situation som man själv,vi bestämde oss strax innan nyår att vi skulle gifta oss till sommaren så det var lite panik med att hitta lokal men det ordnade sig . Så här mycket är fixat:
    Vigsel bokad i Rådhus
    Kyrkheddinge hemvärnsgård som lokal
    Ringen beställd- kommer med posten den 22 jan från titanringar.com LÄNGTAR
    Inbjudningskort snart klara...

Ska iväg och prova ut en klänning på lördag, sedan är det väl dags att titta på tårta, bestämma blommor etc... Puh...Insåg inte att det var så här mycket att göra när man satsar på ett litet borgeligt bröllop men men..

• Mikaela 78

Vi bokade Mikael Carlsson till vår fotografering, duktig och fina bilder! Det blev dock bara "vqnlig" session med lite tillval eftersom vi har egen fotograf i familjen som täcker hela festen med tårta och dans! Såg att någon ville veta heldagspris på fotograf, jag vet att vår fotograf Din Bild tog 10000 och det var med ALLT. Har börjat fundera lite på om jag ska ge min m2b en morgongåva med lite "for your eyes only" foton - han vi valde gjorde det för 1500 och det var riktigt fina foton! Kanske blir en överraskning för "gubben"...

Sen har jag en fråga, hjälp med transporten. Vill gärna ha häst och öppen vagn - om det finns så gärna fyra vita hästar! (Vet att det är lite "prinsessigt" , men känns bättre än gubbens alternativ med motorcykel...

Har fler här hört att vuxenförbundet ska arrangera en dag för "blivande brudar"? Verkar spännande tycker jag! Man får tips om klänning, smycken, blommor, tackkort, inbjudningskort och fotograferingen... JAG SKA GÅ!

Klart med klänning och blommor samt smyckning i lokalen och kyrkan. Tror vi tar catering från en serveringsskola...

Inbjudningskorten är på G...

Känner mig ganska lugn nu faktiskt!!!

/M

Svar på tråden 14 juni 2008