• fluff83

mrs D!

Dem stängde vår tråd!!!

Nu har jag berättat för alla som behöver veta och som jag vill ska veta. =)

Börjar faktiskt synas lite =) Höll på att skoja här igår om att det nog var tvillingar eftersom magen var så stor....men då blev jag nervös så det har vi inte skojat mer om sen =/

jaja nu ska jag vara fyllechaffis ikväll så jag får väl försöka fräscha till mig lite i de få kläder jag fortfarande kan ha eller rättare sagt de få byxor jag kan ha...

ska inte köpa så mkt sommarkläder och grejer här hemma innan vi åker kom på att det nog är lättare att fixa där nere... kn väl inte vara så himla dyrt... tror jag =)

jaja allt är bara bra här iaf, kräkandet är kvar fortfarande och verkar inte klinga av snarare tvärtom tyvärr, brösten likaså går fn inte att röra dem så det blir inte mkt samliv nuförtiden =(

GOd JUl!!! & Gott nytt år!!!!!

• Svar på tråden mrs D!
  • fluff83

Hej hej!!

Nu har jag mailat, skulle skickat bilder på magen från v17-19 men får inte in dem på datan vet inte om det är ngt med sladden till kameran =/ Min ett åriga systerdotter skulle nämligen tvunget ha den häromdagen och hon smakar ju på allt =/

Men jag återkommer när jag löst det lilla tekniska problemet =)
    ja shit snacka inte om det hur stor man kommer vara då!!! Aaaahh

Pratade med en på jobbe tom hur svårt det är att bara "låta" sig själv gå upp i vikt. Då säger människan ja det var ju inget problem för mig jag gick bara upp 6kilo TOTALT med mitt första barn!!!!! Arrrghhh känns ju mkt bättre nu när jag vet att jag nästan redan gått upp allt hon gick upp på sex månader... hm, det är bara brösten, fostervattnet, bebisen och moderkakan som väger... det är mitt nya mantra !!! =) hähä chockade min käre karl här lite igår, en annan som tränat hela sitt liv och itne varit särskilt storbystad har ju gått upp rättså några kupor och han hade nog inte riktigt sett dem ur den vinkeln som han gjorde igår kväll.... han blev helt till sig!! Undrade vad som hade hänt... hähä det vet du väl ändå sa jag och log lite småsnett åt honom.... snacka om att han blev paff. Jag med faktiskt, allmänt alltså åt att de blivit så mkt större känns konstigt, de är ju i vägen hela tiden, har ju likosm aldrig haft "riktiga" bröst på det viset i och med att man varit tränigsnarkoman... men nu usch ja undrar hur de kommer se ut efter allt detta, mina blivande två stackars taxöron... =) Gäller att njuta så länge det varar, kläderna sitter ju skitsnygg helt plötsligt =)

natti ska äta lite kvällsmat (andra gången) sen blir det till att stupa till kojs =)

kram kram

• fluff83

nio månader menade jag så klart i förra inlägget!! =)

• mrsD

hihi, jag såg bilderna!!! mejlade tillbaka oxå=)

JA herreguuuud!! vågar inte ens tänka på d där me tuttarna.. har 75G nu liksom... kommer ju bara va ett par tuttar o en mage som går runt när jag e gravid så d syns.. my god..

Men d e ju bra o få en självförtroendeskick när man behöver d! hehe, o att killen gillar d e ju inget minus direkt! *blink* haha, men d va bra svar "ja men d vet du väl ändå" *asg*

Ska oxå äta kvällsmat, sitter o pluggar IGEN... haft tenta idag o har en på måndag o en på tisdag.. suck..

Ha d så jättebra! o tack för bilderna=)

• mrsD

åhh, kom ju på att jag glömt o fråga!
    Tänkte ju fråga om ni tänkt ngt på namn?? *nyfiken*

• fluff83

nja både och vi har massor av namn snarare svårt att bestämm aoss för några stycken, pojknamn är vi ganska överens om några stycken, Arvid, Vilde, Oskar, Weste(?) det är gamla namn som funnits i släkten och alla har en riktigt intressant historia, men vet inte sen när man ser ungen så kanske det inte all spassar! Drömmer som fn kan jag säg förresten när man är gravid, har drömt flera nätter i rad nu att det är en flicka =)
    HAr köpt små mössor och klänningar i drömmarna =)

I alla fall tillbaka till namnen, flicknamn är lite värre vi är ganska oense där, men de som ligge rpå tapeten än så länge är väl, Lovisa, Lovis, Tova, Tuva, Doris hm sen hade vi en massa fornnordisk anamn som jag inte hittar lappen på nu som var jättefina också... Engla är ju med fint men det har blivit ganska vanligt här nere....

nej nu msåte jag sticka ska kolla på skötbord och lite sånt nu =) ska bli sååå skoj =)

HUr var det hur mkt hade du kvar av skolan, längesen vi pratade om det. HUr går det för dig? Skoltrött? Lycka till med pluggandet!!!! Sk atänka på dig nu när jag handlar =)

KRAAAAAM

• mrsD

Vilka fina namn! Engla har jag aldrig hört?? det var ju jättefint! *skriver upp*

Jag har alltid tyckt om Sebastian.. "tyvärr" heter brorsan det så d e dumt om vi får barn o han heter d *asg*
    Kia tycker jag oxå e fint.. tycker d e svårt me tjejnamn annars, e alltid ngn jag känt som hetat d d¨å tänker man på dem! typ, ne caroline e inge bra d va d en tjej i klassen som hette o hon va dum i huvvet.. haha!

Sambon har en kompis som fick barn för ngt år sen, en flicka o varje gång hans tjej kom me ett förslag på namn som han tyckte va dåligt, så sa hna att ett gammalt ex hade hetat d! *asg* då kan ju inte ungen heta d!!
    ett tips, om din man säger ett kasst namnförslag! bara o säga att ett av dina ex hette d... hehe fast han kanske fattar bluffen efter sisådär 18 namn.. hum..

Men du vet väl att de säger att d blir d kön man drömmer att barnet ska ha?? så d blir säkert en flicka! (kom ihåg detta nu så får vi seom d stämmer när bebisen kommer!)

Va roligt o shoppa! vill me.. ne jag bara sitter här o pluggar växthormoner.. suck..
    Har 2 år kvar efter denna terminen.. men detta året e bara kasst, sånt där man MÅSTE gå igenom för o komma t d roliga sen=) men eftersom vi planerat knodd i samband me bröllopet (eller hur d nu blir) så blir d väl ett sabbatsår mellan.. ska försöka tajma d så jag hinner bli klar me nästa termin dock..
    O eftersom man e måttligt intresserad av växter.. (hm, d va marinbiolog jag skulle bli liksom..) så blir d ju som d blir, man har ingen motivation o man hamnar efter = omtentor.. så nu har jag tenta mån o tis.. men d ska gå bra, iaf en av dem *s*

Ska iväg på handboll strax, måste väl försöka se lite levande ut tills dess *s* suttit i mjukisbyxor o pluggat me en kompis, myst me varm choklad me vispgrädde o bullar.. mmm!

Hoppas verkligen ni hittar d ni e ute efter, tack för du tänker på mig!

glöm inte berätta va ni köpt sen ;) e nyfiken!

Kram på dej!

• fluff83

Hej hej!

Ja det är typiskt, vi var lite inne på att döpa barnet till Agnes om det blev en flicka men nu fick ju mannens kusin en flicka och vad döper de henne till, om inte Agnes! Typiskt men men inte hela världen.

Jahopp, det var ett skitbra tips med namnen om han inte vetat vilka de flesta av mina ex är... tusan för att man berättat det!!

Just det marinbiolog var det =) skönt då är du snart klar med den tradiga biten, kämpa på är väl lite klen tröst kanske men tiden går faktiskt fort. Det inser man i alla fall när man pluggat färdigt helt plötsligt och måste ordna ett jobb!

Skönt med ett sabbatsår i mitten kan jag tänka =) HAr du hittat klänning?? Finns inget finare än en gravid brud!! =)=) LEtade upp en massa sidor kring det innan vi gifte oss efterosm jag misstänkte redan då att jag var gravid, (erkänner var lite nojig med det där, men nu kan jag ju inte bli mer gravid än vad jag redan är så nu är jag ganska avslappnad =))

Handlade faktiskt ingenting, kändes inte lika roligt att stå och bestämma allt själv hade velat ha mannen i mitt liv med mig. Det är liksom VÅRT barn, så jag kunde liksom inte.... Sen är ju syrran av den skolan at man inte ska köpa ngt alls i princip så här tidigt, för det kan ju hända ngt! MEn va fn orkar inte gå och oroa mig HELA tiden är duktig på det ändå. Man behöver ju inte duka fram med bebisgrejerna i hela huset innan den e född, men lite vill man ju bli påmind om det och få längta efter det. HIttade massa söta grejer på babyprof. hur var det fick man lov att skriva ut sånt här?? =/ Fanns ialla fall hur mkt skötbord som helst. SÅ SÖTA grejer var helt lössläppt som ett barn i en godisaffär... men som sagt min äldre förståndiga syster bromsade upp det mesta...
    Ska nog åka ut till ett köpcenter vid Helsingborg som heter
    Väla, skulle tydligen finnas en del stora barnaffärer där =) OCH då ska fantamej mannen i mitt liv följa med =)

ÅÅååhh vad det lät mysigt, allt utom det där med pluggandet hade jag ställt upp på ;) Chokladmjölk, får nog gå och fixa lite sån nu =) VAr på IKEa igår där fanns ju inte särskilt mkt att hänga i granen när det gäller små bebisar... väldigt snålt. Var mer för äldre barn, har inte tänkt på det innan men det blev väldigt tydligt nu när man har bebisradarn på.

Lycka till på handbollen! Förresten du vet han puckotränaren som tog över vårt lag?! Han har gått in i väggen och nu söker laget en helt ny tränare! Vilket så klart inte är helt lätt i dessa tider, är ju liksom inte säsong för att leta tränare NU. Tycker lite synd om klubben faktiskt som vill hårdsatsa och skaffat så många nya spelare och sponsorer men står utan tränare helt plötsligt!

KRaaaam kraaaam från en idag helt deppig liten sak som tycer sååå synd om sig själv eftersom grabben jobbar helgskift.... konstigt vad barnslig man kan bli egentligen ... men men ska tycka synd om mig själ vi soffan nu med lite godis i munnen tror jag =) hörs snart =)

• mrsD

heeeej!

Jo, d e klart att d KAN hända ngt, men d skulle jag skita totalt i! haha, skulle ju shoppa som en galning första dan *Asg* men så har jag ingen äldre förståndigare syster heller.. (eller jo, en äldre, men så förståndig vet jag inte.. *haha*)
    Men nu vet du ju va som finns iaf, o när din man följer me så visar du de saker du spanat in så säger han "jaja" o så blir d det *s*
    så ska nog jag göra.. *planerar*

men ATTANS! berätta om sina ex? näää, d va synd.. d har jag inte gjort, tur! haha, ska absolut köra me den!
    Han har fått för sig att om vi får en kille så s´ka han heta Hugo, men bara d att han har döpt sina "ädlare" delar t hugo.. så NEJ!

Men la fram Engla för honom igår, o d tyckte han va fint.. HAHA, vem av oss e d som ska ha barn egentligen? *Asg*

Jorå, har köpt klänning redan, så här finns inte utrymme för ngn stor mage! eller.. jo, d skulle funka lite grann, den har snörning, men d e inte va jag säger t m2b.. som sagt, drömmer e ju att va "lite" gravid på bröllopet, typ 3 mån så man kan berätta då..
    har en plan isf, (ja jag vet att bebisar inte kommer på beställning.. tyvärr.. hehe) men isf skulle vi lägga ut kort på utvalda platser, typ på min lillasysters plats (hon e tärna o vil att vi ska ha barn, hon älskar barn.. ) o på mammas o pappas plats o hans föräldrars plats. så på ett valt tillfälle skulle de få öppna kuverten o antingen får d väl va ngn lapp me typ "grattis, du ska bli morfar" eller, d roligaste vore ju om d va en ultraljudsbild..
    men men, drömma får man göra=)
    Eller så skulle man hålla tal o typ läsa en dikt/ramsa som liite avslöjar fast ändå inte, så de får tänka lite o man får se vem som fattar först! HAHA!

Men har du sett JLo när hon e gravid nu me den där vita klänningen på sig? d va i aftonbladet häromdan.. den va superfin!!! så visst kan man tänka sig d.. men jag gillar min=)

så puckotränarn har gått in i väggen? *byter ämne totalt* haha, d kunde man ju nästan gissa.. men lite taskigt o va utan tränare.. men måste väl finnas fler? typ andretränare eller va man nu kallar d.. hmm.. Men du tränar inte alls fotboll längre eller?

Just d, berättade jag om handbollstjejen? satt funktionär för ett tag sen o hon jag satt me berättade att hennes dotter skulle ha barn (hon va i v10 då) o hon spelade hela matchen!!! shit.. jag menar handboll e ju ganska fysiskt me mycke smällar o så.. men hon sa att d inte alls va ngn fara så.. men hon skulle tysligen bara spela ngn match till sen skulle hon lägga av..

Har du läst många bebisböcker nu då?
    hehe, d där me att moderkakan o d växer o gör att man går upp i vikt, jo, läste att d väger tillsammans 13 kg!!!!! me allt, mer blod osv oxå.. men 13 kg!!!! shit.

Visst berättade du om ngn som "bara" hade gått upp 9 kg? tänkte på en kompis syster, hon gick upp 4 kg, så eg tappade hon massa vikt.. men d e ju inte bra heller..
    iofs, hon åt p-piller när hon va i tonåren o gick upp typ 20kg, o sen gick hon aldrig ner dem igen, men när hon blev gravid så typ fixade hennes hormoner till sig igen så hon gick ner alla de där kilona.. d roliga va, att sen när hon ammade så gick hon ner ännu mer! så hon e smalare än hon någonsin vart, nu efter sitt första barn! haha, så knäppt d kan bli..

Har oxå vart på ikea o kollat lite på bebisgrejerna (alltså, inte åkt dit för o kolla på bebisgrejer, men man måste ju gå genom den avdelningen,,. *visslar*)
    de har inte alls mycke för bebisar, men de där tvättlapparna (me olikfärgade hängen på) e tydligen väldigt populära.. kostar ju nada heller.. såna lär jag ha ett helt gäng!

MEn ha rni fått mycke kläder o så? t bebisen alltså.. vet ju, iaf i min familj så så fort ngn e gravid så öses t kläder över dem.. hehe.. behöver knappt köpa egna ju!

Ja usch va trist o inte ha mannen hemma på helgen! min ligger o suckar över att jag skriver här ist för o ligga i sängen me honom *s* vi har precis myst me söndagspfukost. Eftersom han jobbar nätter så får vi aldrig äta frukost me varandra förutom på helgen.. så vi gör söndagarna till en frukostdag, me ägg o goda smörgåsar o eftersom d va massa grädde över från igår så gjorde vi varm choklad.. myyyyys!

Ha d bra där på soffan me godis, d får man när mannen e borta! sätt på en bra film o dra täcket till hakan!

Så ska jag mysa lite me m2b o sen iväg o plugga o ha match=)

Kramar t dig

• fluff83

åhh vad spänande om någon av mina systrar eller brödrar berättade på det viset (med lapparna som du sa) gud jag ahde blivit såååå himla glad och få veta det på ett sånt sätt, på en sån lycklig härlgi dag, finns nogt inget bättre tillfälle än när alla redan är superglada och man itne tror det kan bli bättre =) Riktigt bra ide faktist =)

Ja de har en andreträanre men han skulle bara stötta upp med det materiella inget med spelide eller så utan mest vara ett bollplank eller så. Han är inte beredd att ta HELA ansvaret tydligen men vi få rväl hoppas att det löser sig på ngt sätt ändå. Nope har inte spelat i princip sedan jag blev gravid, spelade några veckor i början men sen började jag må så dåligt när jag ansträngde mig så kraftigt så jag vågade liksom inte träna bland folk, tänkte jag skulle träna själv men som sagt sen började kräkandet och min träning har aldrig varit sig lik sedan dess, förrän nu i såfall =) Går i alla fall på gymet en dag i veckan och styrketränar, ska försöka börja på vattengympa och sen går vi alltid typ 2 riktigt riktigt långa promenader i veckan så det känns ganska okej ändå. Promenerar ju var dag med hundarna, korta rundor visst men ändå.

Shit, 4 KILO bara!! oj va de måste ha hackat på henne på MVC, de var ju på mig som en hök med sitt j-la BMI snack direkt! Och då har jag egentligen inte gått upp så mkt =) Tycker jag i alla fall.

tvättlappar med olika färger!!! TUSAN måste ha missat det, jag som tyckte jag kolla så himla noga, fast iofs så var det precis intill lunchrestaurangen när vi var där och vi skulle äta precis därefter så jag kan ha varit aningen distraherad =)

Vad mysigt med söndagsfrukost!! Finns inget bättre än att äta riktigt lång mysig behanglig frukost ihopa =) Lyxigt =) Kul att ni har gjort det till en liten tradition =)

Lider med dig att behöva plugga en söndag! argh önskar jag också kunde åka och titta på ngn inomhus match eller ngt, men det är helt slut med det nu är det bara utomhus och det är ju svinkallt och stå och titta, plus att det är roligare att titta inomhus då det händer så mkt mera i fotboll då.

STORT LYCKA TILL på tentan i morgon!!! Håller tummarna hela dagen!!!!! KRAMIZZZ =)

• mrsD

Hej hej!

Äntligen e tentorna över!! åhhh va d e skönt!
    ska bara njuta o ligga i soffan o slappa resten av kvällen *zzz*

Men vaddå, klagar barnmorskan om BMI redan??? eller, snarare ÖVERHUVUDTAGET??
    shit, jag kommer ju bli lynchad isf.. hehe
    jag menar, om d e normalt att man går upp typ 15-20 kg så ska de väl inte klaga efter 3 månadeR??? speciellt inte om du tränar 1 dag i veckan o går lång promenad o sådär...
    men undra va de säger t de där man ser på tv från usa som typ vart gravida o inte märkt d, utan fått magont en dag o så kommr d ut en unge *asg*

ja just d, tvättlapparna tänkte jag på.. länkar t dem så kan du se vilka jag menar=)
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40054538

Va på bokrean idag o köpte "365 godnattsagor" tänkte ge den till brorsan o hans knodd.. va tror du om d? tycker d e så svårt me presenter t bebisar.. jag menar, kläder har de ju miljoner av... nallar oxå.. en bok kanske de inte har så myclke nytta av nu, men när ungen växer sen så e d ju kul me böcker.. eller?
    pratade me en kompis o hon o hennes syskon hade haft den boken när de va små o hon kom ihåg d som et mysigt minne när de läste ur den..
    Dessutom hade den vadderad pärm, så om barnet somnar me den i sängen så e den ju mjuk! *S*

ne usch.. e så trött! skriver fel hela tiden *S* har sagt fel hela dan oxå.. vart alldeles för mkt plugg på sistone o d värsta e att imorn börjar nästa kurs.. suck.. aja..
    Får nog gå o ta igen mig lite.. efter att jag betalt alla räknikngar... hatar o göra d.. hehe

Ha d bra=)
    Kramar

Svar på tråden mrs D!