• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • FruTez

20 min. kvar för mig! Sen är det freedom! Fasen, vi hade tänkt städa ut julen idag, men jag myser hellre i soffan... bara det att vi inte kommer att kunna göra det i helgen då vi ska bort.. tja... granen för helt enkelt stå kvar till nästa vecka! Ingen skada skedd! Bara lite extra barr på golvet.. hehe!

• FruTez

Så, nu har jag uppdaterat min blogg, men utan några kort på frissan... hehe!

Ha en trevlig helg tjejer! Många pössar och kramar!!!!!

• Frujj

Tezz: Ta det lungt med granen... Min pappa brukar ha kvar granen ibland ända in i februari hehe "den har ju ändå inte börjat barra så varför slänga ut den"....

• Nibla

God kväll!

Vad tyckte ni om Let's Dance?

Karl-Petter kommer bli årets gullegris. Linda Lampenius var duktig. Programledaren Almenäs var också bra, bättre än Agneta Sjödin. Lanefelt var överdriven och tillgjord. Ulf Larsson var året Brandeby, vilken puckelryggshållning han hade!! Och hur fasen såg Jury-Tony ut i huvudet???

Kan bli en intressant säsong.........

• Ab fab

Addiz... blev det möhippa i helgen *nyfiken*

• Carma07

Godkväll

Har inte haft ork att hänga med här de senaste dagarna. Känner mig mest som en zombie.

Bion i torsdags klarade jag av att hålla mig vaken på med hjälp av en halv special innan. Vi hade bokat biljetter till VIP-salongen för den hade ingen av oss testat innan. När vi kom dit får vi reda på att de har klantat till det och lyckats dubbelboka och salongen var redan full. Men de hade ordnat en egen salong för alla som blivit felbokade och dukat upp med popcorn, dricka och godis. Dessutom fick vi tillbaka pengarna så nu kan vi gå på bio en gång till.

På fredagen var det mycket värre att hålla sig vaken. Tror helt bestämt att den berömda förlamande tröttheten har slagit till. Tror fakiskt att jag slumrade till några gånger vid datorn.

Efter jobbet var jag och klippte mig och hon märkte att jag höll på att somna. Hon trodde nog att jag var utarbetad eller nått för hon gav mig en hårbottensmassage istället för att torka håret. Det var ganska skönt faktiskt.

• Carma07

Ab: Hoppas ni hade kul på er pirathelg. Lite nyfiken på hur den var. Min arbetsfråga till dig tar jag med mig på lördag. Känns ganska krångligt att skriva ner allt det.

Addiz: Också nyfiken på om du kom iväg på möhippa. Vi kanske kan höras av under veckan också för dina klistermärken är klara.

• Addiz

Hej alla!

Jag blev hippad i helgen! *skiner som en sol*
    Jag ska försöka skriva ihop ett mail under dagen!!!!

*kram*

• Ab fab

Åh va kul Addiz. Ser fram emot att höra allt om hur dagen var. Blev det svensexa också?

Helgen har varit bra. vi åkte upp i fredags, handlade på torp o installerade oss, Lite mat (rökt lax, stekt grön sparris o en reduction på hallonbalsamvinäger... gott) o en flaska skumpa. let's dance o sen sov jag gott i soffan.

tidig lördagmorgon o massor av regn. Förbredde allt o sen kom piraterna klockan 11. Bullfika o sen började jakten. Hundra ballonger (somm vi blåst upp. puuuu)skulle samlas in, kanonkulor (bouleklot) skulle kastas i vattenfyllda hinkar, döskallar (pappmachépinatas) skulle krossar o sen skulle man kasta pilar mot de hundra ballongerna. Skatten låg i ett stenrös- en kista fylld med guldpengar. Vi grillade korv, tog hand om föräldrarna, serverade vin o mat, fick tyst på barnen...

Igår blev det pannkaksfrukost, promenad i solen in till Hunnebo o lunch på Bella. Sen sov R o jag middag när de andra åkt hem innan vi städade o åkte på 50-års uppvakting. handlade, plockade upp o sen somnade jag verkligen gott

Jahapp nu var det sista av bröllopet avslutat. Fast jag fick lite bilder igår, lägger ut dem på min blogg de närmaste dagarna.

Carma- har du varit o fotat??

• FruTez

God morgon tjejer!

Ab: Låter som att du haft en riktigt trevlig Pirathelg!

Carma: Jobbigt att känna sig så trött, hoppas att det går över snart! Har hört att det kan göra det, men vad vet jag! Hihi!

Frujj: Maken kastade ut granen i lördags och igårkväll när vi kom hem så fick vi ett ryck och "kastade ut" alla sista resterna från julen! Känns skönt ändå att det är över!

Addiz: Ska bli spännande att höra om din hippa!

Nibla: Vem hejar du på i Lets Dance? Innan programmet hejade jag lite på Danny, men efter att ha sett hans kopia på Tonys blonda friss och "ego" dans ändrade jag mig. Blev däremot otroligt impad av Matte, trodde han skulle vara stel som en pinne, men icke! och vilken Hunk!!! Mer, jag vill se mer!!

Själv har jag haft en bra helg. Lugn kräft och räkfrossa i tv´soffan på fredagen, kalas på lördagen och städning på dagen och ostbricka på kvällen. Mys!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...