Inlägg från: Rebellen75 |Visa alla inlägg
  • Rebellen75

Västeråsbrudar

Jag var på statshuset för något år sedan när vi planerade första gången att gifta oss.
    Jag tyckte inte det var värt penngarn. Trångt, litet utbud men jag kanske inte var lika motiverad som alla andra. Hoppas att det blivit bättre.

• Rebellen75

Jag har ju inte skrivit på ett tag. Vi håller på för fullt att leta någonstans att vara. Vi vill kunna ha eget dricka med oss. Det blir så himla dyrt att bjuda om de inte tillåter eget. På tis ska vi till Kungsbyn och diskutera men där har de bara eget. Får se vad vi kan förhandla fram. Vill de inte ha våra ca 40 000 för mat. Är man dumsnål? Men det är så vansinigt mycket pengar man lägger ut.

Har även kollat in Chantall´s catring blir billigare men måste betala till personal kostnad för servering. Hade tänkt gående buffe, men vi blir så många så man får stå i kö en hel del. Ska ringa dit senare i veckan och prata.

Vad har ni tänkt att vara? Kan inte komma på så många ställen här i Västerås.

• Rebellen75

Blev inte något möte idag med dem. Kocken var sjuk så vi bokade om till nästa vecka.

Vem är det som ska göra dit hår Paeonia? Jag tror att Anki jobbar där hon gjorde mitt hår när jag var tärna + brudens. Hon blev jätte fin.

• Rebellen75

Ang tårta så gör chantall goda tårtor. MEN beställ inte Smörgåstårtor är hur vattniga som helst. Har som hackad tomat som fyllning inte bra alls.

• Rebellen75

Stich Tack för förslaget om Coop men har tyvär ätit där flera gånger på lunchen,( jobbar inte lång därifrån). Deras mat är ganska smaklös. Men bättre mat när man inte vill ha McD .

• Rebellen75

gick till henne för några år sedan när hon jobbade på 1 strå vassare. Första gången blev jag inte nöjd men det är typ 14 år sedan. Hon är riktigt bra på uppsättningar. Smink vet jag inte, vi var på Face. Men nu är det nytt folk där med.

• Rebellen75

Jag vill ha HJÄLP. Var kan man ha festen någonstans där man får ta med sig eget dricka i denna stad?????

Har varit och pratat med dem på Kungsbyn

Maten går på 345kr inkl förätt men ingen efterätt.

Dryck till maten går på 100kr/pers 2st 33cl öl eller 33cl vin. Sen blir det vanlig bar taxa efteråt 50kr för 50cl öl och 180kr vinflaskan. Det blir ju en del om man ska betala för gästerna. Vill hälst inte ha betalbar då vi får utlänska gäster både från USA och Grekland.

Kom med massor av tipps är ni snälla.

• Rebellen75

Vill inte vara i Meborgahuset Känns som det är högstadiedisco igen. Men tack för tippset. Församlingsgården i Hökåsen är ju också tråkig haft dop där men skulle inte ha bröllopsfest där. Har även tänkt på Tortuna
    Björnögården var vi och kollade på men blev så knepigt bemöt så m2b sa aldrig här ( vi fikade, så vi var bara vanliga gäster så de kände väll att de inte behövde uppföra sig)

Så kom med mera förslag eller berätta var ni har bokat för jag tror inte vi har samma dagar vi "västeråsbrudar"

• Rebellen75

Jag skriver lite till här för att puffa på er andra västeråsbrudar.

Jag har ju mitt dilemma med lokal. Har nu börjat fundera på statshotelet men då får man betala allt.

Brunby har vi varit på 3 bröllop dit blir det catring och eget dricka. Men skulle vilja vara någon annan stans bara för man varit där så många gånger.

Badelunda är för litet

Fördelen att ha på en resturang är att de har att klart med dukar och porsiln men det kan väll inte gämna ut sig i längden mot att fixa sånt själv

Snacka om att man kan verka knäpp när man låter som mig=)

• Rebellen75

självklart!! Vi är ganska utspridda med våra datum. Några gifter sig redan den här månaden eller som jag nästa år.

Svar på tråden Västeråsbrudar