Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

Pormaskar

Rocketqueen

jag tar ditt ord som lag, haha, älskar din blogg och du verkar veta/kunna precis allt som rör skönhet/make-up och hudvård så jag undrar ang de här syrorna...

Vilken av dem är speciellt bra mot pormaskar? Vad jag kan läsa mig till så verkar det var salisylsyre-varianten.

kan man då köpa salisylsyra på apoteket. såg att denna botar sådant som seborré som man kan ha i hårbotten och det vet jag finns på apoteket oxå fast det är nog en olja med salisylsyra i? Det kanske inte är jättebra om det är en olja?

vAd är det för bas i dessa syror? Är de vattenbaserade eller oljebaserade?

• Anja 19 juli 2008

Nä jag tänkte nästan det Tack snälla för att du svarade

Ska kolla lite mer noggrant på skinlaboratorys syrapeelingar.

Vet ni om man får sola när man använder sånt... jag vägrar använda produkter som gör att jag ej kan sola, för det är banne mig viktigare för mig att vara brun till bröllopet än att få bort varenda pormask *asg*

• Anja 19 juli 2008

konichiwa girl

trodde nästan det... jag använde md formulations innan och sen fick jag reda på att man ej kunde sola så då la jag av med dem.

Hur bra de än var så måste jag få sola om jag känner mig blek och glåmig... det är det värsta jag vet

• Anja 19 juli 2008

ok inte det värsta men ni fattar...

• Anja 19 juli 2008

Ja, suck... jag tror min hy är rätt ok, inte SUPERPERFEKT men helt ok, den är jämn, jag har inga finnar men visst jag HAR pormaskar som är mest synliga på näsa och haka när man tittar noga i spegeln och dessa vill jag GÄRNA bli av med.

Men jag mår sämre av att vara blek än av att se pormaskarna så man får väl väga saker mot varandra, haha...

Är det ingen som vet någon anisktstvätt eller något medel som är bra mot pormaskar och synliga porer som INTE gör att man ej kan sola??

• Anja 19 juli 2008

Tål att testas Rocketqueen

tackar

Svar på tråden Pormaskar