• Waersta

vad kostar det???

Vad kommer eran fotograf att kosta? Vad kostade klänningen? Vårat bröllop liknar erat.. men jag tror vi klarar oss på 30.000:- tänkte vad det är som skiljer oss åt.

Jenniecarlsson skrev 2007-12-30 10:59:00 följande:
    Vi gifter oss oxå den 26 juli 2008. Vi började men en budget på ca 30.000:- men den kommer vi nog spräcka något.. Vi kommer att bjuda på buffé och det kommer finnas bar till självkostnadspris. Vi bjuder oxå ca 50 gäster. Min svärmor kommer göra bröllopstårtan (mycket pengar att spara) och vi kommer även göra snittar samt nattmat själva.. Vi köper oxå saker lite vart efter så man inte behöver ta allt på en gång, min klänning samt tärnans klänning är köpta. Tårtdekoration och annat smått är oxå köpt redan så ett tips är faktiskt att handla lite då och då..
  • Waersta

Blir lite orolig då.. Min ring kostade 6.500:- och klänningen ungefär det dubbla din, fotografen ca 3000:- hur ska vi kunna klara oss på 30.000:- då? *kliar mig i huvudet*
    Lokalhyran är ungefär samma som eran, sen är det mannens kläder kvar + mat + sprit.

Jenniecarlsson skrev 2007-12-30 12:40:03 följande:
    Vår fotograf kostar 1800:- Vi tog det "lilla" paketet som innefattar 2 timmars fotografering efter vigseln och sedan ingår runt 5 förstoringar. Vi kan även köpa alla bilder (han tar ca 100 st) på cd skiva för 200:- så vi kan framkalla själva. Min klänning kostade 2490:- (finns i mitt galleri om du vill kika)..
  • Waersta

Jag är liiiiite sugen på det där med betalbar, men vet inte riktigt vad folk tycker om det.. jag är ju inte gjord av pengar direkt.

BlivandeFruJohansson skrev 2007-12-30 16:37:15 följande:
    Vi ska göra om våra förlovningsringar och då ska ja även beställa min ring. Har lite gammalt guld som ja kommer lämna in. Så hoppas kostanden inte blir alltför mycke. Kommer köpa drickan i Tyskland, så de sparar vi en hel del på. Kommer att ha betalbar, en tia per drink. Klänningen ja ska ha är mormors, så den är gratis. Blivandes kläder kommer nog hyras tillsammans med Bestman, de kostar 1000kr st, och då ingar allt från topp till tå! Så de är skönt. Tärnans klänning, värdinnans & ringbärarens ska ja ner nu i veckan och kolla om de finns några fina på rean. Dekorationer har inhandlats lite, bla ljus som ska vara på borden. Har även sen tidigare Ikeas värmeljus "Galej". Dom kostar 9 kr för 4 st. Dom ska även spridas runt om i lokalen på kvällen med värmeljus.
  • Waersta

men just spriten liksom.. vi kan ju bjuda på det alkoholfria, så att det finns alternativ liksom. Och vill man ha sprit så får man betala för det..

• Waersta

Diskuterade det med gubben igår.. han tyckte att ölen skulle vara gratis.. då kommer ju typ alla dricka öl ju. Ingen vits då kanske.

Svar på tråden vad kostar det???