Inlägg från: Marsaphir Marlean |Visa alla inlägg
  • Marsaphir Marlean

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Vi ses i Tidaholm brudar!

• Marsaphir Marlean

I veckan beställde vi vår egenskapade meny hos caterern. Han blev så impad att han frågade vilken dam eller mattidning vi snott den menyn ifrån! Hehe, men faktum är att vi satte oss ned med ett tomt papper och bråkade tills vi kom överrens om vad vi ville ha. Men vi tror det blir jättebra, vi ändrade bara varmrättens råstekta potatis mot en gyllengul potatiskaka som kommer kännas lite mer exklusiv.

Idag ska jag beställa min brudklänning ifrån 1koo.com Jag är jättenervös inför det. =)

• Marsaphir Marlean

Ja vi har ju inte fått den renskriven än, men vi verkligen HATAR menyer som låter jätteglassigt, och sedan när man smakar tex. "marinerad oxfilè tornedos med honungsglaserade grönsaker" *been there done that* och tycker köttet är lika smaklöst som papper och man undrar om grönsakerna blir "honungsglaserade" av att någon humla satt sig på dem i 3 sekunder, för honung smakar de då rakt inte! Dvs. vi HATAR saker som inte smakar så mycket och inte "håller vad de lovar".

Själva har vi valt att ha som förrätt:
    Jamon Serrano skinka med melonfärskost i, på en salladsbädd med en god balsamvinäger ripplad över samt en skiva gaia melon vid sidan om. Till detta serveras en bit baguette. Skinkan blir ihoprullad med melonfärskosten inuti, och extra färskost *för den är gudagod!* kommer stå på borden i små skålar.

Till de som som inte äter det normala:
    En crepé med grönsaksfyllning inuti och pinjesås över en salladsbädd med balsamvinäger, melon och baugette.

Varmrätt:
    VÄLMARINERAD fläskfilè *Marinad bestående av lite maroccansk curry och rosèpeppar bla. annat* och skysås med färsk rosmarin, samt rostade grönsaker. Till detta serveras potatisrösti/bullar i triangelform. (Pallaisson?)

De övriga får:
    Välmarinerad quornfile med färskosten ifrån vår förrätt instoppad inuti, *Marinad bestående av lite maroccansk curry och rosèpeppar bla. annat* och skysås med färsk rosmarin, samt rostade grönsaker. Till detta serveras potatisrösti/bullar i triangelform. (Pallaisson?)

Efterrätt:
    Serveras i martiniglas: Vaniljpannacotta med äkta vanilj lagd över krossade färska jordgubbar, dekorerade med dubbelhjärtan i mörk choklad samt en färsk jordgubbe på toppen också.

Vad ska ni andra äta?

• Marsaphir Marlean

Jag tycker att upplägget av maten är ALLT. Har själv jobbat inom restaurang och man äter ju med ögonen, det är ju det som ger den lite "exklusivare" känslan. Poängterade detta flera ggr om. Hade jag inte brytt mig om det hade vi nog kört på buffè tack vare priset, men man gifter sig ju bara en gång och då ska det både vara fint, vackert, och gott!

• Marsaphir Marlean

Mums med tårtorna. =)

• Marsaphir Marlean

Jag köper min klänning till en fjärdedel av priset de ville ha för den på St Remi. :)

• Marsaphir Marlean

Min KÖPTA klänning blir billigare än min killes hyrkläder. =)

• Marsaphir Marlean

Cams i Skövde har Nixa, men det är inget för halvlånga tjejer, jag tyckte alla modeller var gjorda för kortisar!

• Marsaphir Marlean

Pärlhönan du och jag kan träffas någon annan gång, jag kan ju inte heller imorgon. :/

• Marsaphir Marlean

Måste bara fråga om det är någon mer här inne som gifter sig 16 Augusti?

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2