Inlägg från: Marsaphir Marlean |Visa alla inlägg
  • Marsaphir Marlean

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

10 maj 2008 - FruFA
    7 juni 2008 - rosalin
    27 juni 2008 - mickes tös
    1 augusti 2008 - tolonta
    16 Augusti 2008 - Marlean
    31 December 2008 - Ullrika

• Marsaphir Marlean

Äntligen är maten helt bokad och dubbelkollad så nu känns allt bra. =)

• Marsaphir Marlean

Oh, domkyrkan är så fin och pampig!

• Marsaphir Marlean

Var igår och köpte mina bröllopsskor på REA hos Dressed for Success i Skara, hade ingen aning om att hon hade rea, utan skulle ändå dit för att fixa sambon/fästmannens kläder. Till min lycka fann jag då att skorna jag ändå tänkt köpa hade 50% rabatt! Jättebra ju! Jag bad min mamma som inte vet vad hon ska ha på sig att åka dit och titta också nu när nästan allt va halva priset. Toppenbutik!

• Marsaphir Marlean

P.S. Killen blev/blir snygg han med. ;)
    Skönt att ha en sak mindre att tänka på.

• Marsaphir Marlean

Jag sitter med sista händerna vid inbjudningskorten. Låter detta bra att ha på infoblad?
    Information till våra gäster
    O.S.A betyder ?Om svar anhålles?. Det betyder att oavsett om du kan eller inte kan komma vill vi gärna att du hör av dig senast 30 april till vår toastmadame XX.
    Allergier och/eller specialkost meddelas enklast till vår toastmadame XX på telefon samtidigt som du lämnar O.S.A.
    Klädsel: Kavaj betyder mörk eller ljus kostym för herrarna och finare klänning, kjol eller byxklädsel för damerna. Dansvänliga skor är ett plus.
    Eventuella tal meddelas i förväg till vår toastmaster YY, dock senast den 1 augusti så vi kan planera in talen utan att de stör maten.
    Vägbeskrivning för att ta sig till vigseln är:
    Bröllopsgåvor som ni vet bor vi litet och inget vi äger är slitet. Vår önskan är därför bara att ni fyller er plats på stolen och kanske även ger ett bidrag till en resa mot solen.

• Marsaphir Marlean

Tolonta Jo hon hade flera brudskor och även andra finskor i alla möjliga färger så det kan vara värt en titt helt klart! Inbjudningskorten får duga som de är, och allergi/specialmat ville jag betona då några är jätteallergiska eller vegetarianer och andra är muslimer bland våra gäster.

• Marsaphir Marlean

Känner dåligt till Mariestad Ullrika tyvärr, men kolla i tidningen, vart har tidigare brudpar därifrån haft sina fester?

Underbara ungar Min klänning ska jag också sy in, men sådant är lätt säger alla sykunniga så det är inga problem, min är beställd efter mina mått. Och mindre fötter får jag inte varesig jag vill eller inte så skorna köpte jag där. =)

• Marsaphir Marlean

Banken Hår & hud? Aldrig hört talas om faktiskt, vart ligger den?

• Marsaphir Marlean

Någon som vet bra kärl laserbehandlings ställen i Skaraborg? Gärna med egen hemsida.

• Marsaphir Marlean

Ceasara vad tog ni för smaker då?

• Marsaphir Marlean

Hjoannas: Översta lagret är Blodapelsin och vit choklad
    Mellanlagret *som jag kommer sno av*: Mörk choklad och banan
    Underlagret: Vit choklad och Aronia *typ svart vinbär osv*

Blir jättegott!

• Marsaphir Marlean

Funderade själv på att ha Jenny Ståhl som florist (fick ett tips om henne) men hon hörde aldrig av sig som hon lovat göra... :(

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2