Emetofobi
En till!!!
Vad skönt att höra att man inte är ensam!!
Jag har haft det sen jag var sex-sju år!
När det går kräkssjukan på dagis har dottern fått vara hemma till alla är friska *rodnar*
En till!!!
Vad skönt att höra att man inte är ensam!!
Jag har haft det sen jag var sex-sju år!
När det går kräkssjukan på dagis har dottern fått vara hemma till alla är friska *rodnar*
Tror ni inte att en av våra gäster på nyårsnatten fick kräksjuknan o kollapsade hemma hos oss??!?!
Jag rusade upp på övre våningen för att "ta hand om barnet" och vågade mig inte ner förrän de åkte med honom
De som känner mig förstår ju men annars kan det nog tolkas jäkligt okänsligt!
Han spydder så dant så jag trodde han ......o jag ....skulle dö!!
När de åkte sanerade jag o maken hela, bokstavligen hela, hemmet! inte en fläck där han kan ha suttit, varit, legat, kommit imot eller nåt var missad
Vi fick inte kräksjukan så vi var nog duktiga på det ... städningen alltså!
men så märkligt det är; jsut hos oss!!
(som om det inte händer hos andra *Asg* )
Nä allvarligt talat ska jag gå till en terapeut ang det här för det är ohållbart då man inte ens kan ta hand om sitt barn, utan man spyr själv i kapp med barnet ist nästintill
Jag har inte haft kräksjukan en endaste gång *peppar peppar ta i trä*
men jag har, som jag skrev tidigare tror jag, kräks när jag haft riktigt svår migrän vid två tillfällen och då blivit så sjuk så maken ringt ambulans, ett tillfälle var 1998 och det andra var 2005... ja iaf:
Jag kämpade så för att inte kräkas så killen i ambulansen (jag var visst knappt kontaktbar så de misstänkte hjärnhinne- hjärninflammation) blev förskräckt när han såg hur mina halsmuskler var helt stela och hela min överkropp täcktes av stora röda utslag!!
Det berodde på att min kropp ville inte kräkas och gjorde ALLT för att det inte skulle ske men till slut kom det och när jag hade kräks klart så försvann fläckarna inom en timme men däremot hade jag sån himla "träningsvärk" i halsmusklerna en vecka efteråt och hade knappt nån röst... gud så man är!!
Javisst ja!! Jag skulle ju svara på inlägget innan mig
Jag vet inte heller hur det är, spyr vi sällan pga fobin eller har vi fobin pga att vi sällan kräks?! Ja det vete hundan!
Jag spydde inte heller