Emetofobi
Är det någon förutom jag som lider av emetofobi?
Är det någon förutom jag som lider av emetofobi?
Ingen mer än jag?
Jo jag.... jag är rädd för att spy då jag mår illa. Eller att få magsjuka av folkmassor osv
Me too!!! Jättejobbigt är det!
Å vad skönt att höra att jag inte är ensam. Min sambo fattar inte vad jag pratar om, utan tycker att jag är knasig.
Min pappa var här igår och i går kväll började han kräkas hemma hos sig. Han mådde bra när han var här. Nu sitter jag här med full panik över att han ska ha smittat oss innan de bröt ut. Jag vet inte ens om det smittar innan man blivit sjuk, men bara tanken på att det ska göra det ger mig sån fruktansvärd ångest.
Jag föder hellre barn än kräks en enda gång.
Jag brukar börja äta vitpepparkorn om nån spytt eller om de varit massor med folk omkring en
Jag är LIVRÄDD för magsjuka och att spy!
Jag är också paniskt rädd för att kräkas. Och jag känner igen det där med vitpepparkornen ;) Så fort det börjar pratas om vinterkräksjukan/magsjuka blir jag kallsvettig och börjar tro att jag mår illa själv. Och står det något om det i tidningen MÅSTE jag läsa fast jag försöker låta bli, blir bara nervös.
jag går runt med vitpepparkorn i handväskan jämnt tar inte ett steg utan dom. Men är dte någon som vet om dom verkligen hjälper? Har läst att dom som lider av emetofobi är dom som kräks mest sällan....
Är det någon som vet om det smittar innan det bryter ut?
Jag måste oxå läsa allt jag hittar fast det får mig att må illa och kallsvettas. Jag har jätteproblem när mina barnkräks för jag vet inte hur jag ska kunna ta hand om dom.