• 20080301

Emetofobi

Är det någon förutom jag som lider av emetofobi?

• Svar på tråden Emetofobi
  • 20080301

Å vad hemskt, det är min mardröm. Jag har mått illa sen jag fick veta att pappa var magsjuk igår. Käkar vitpeppar idag igen...
    Undrar om man kan bli kvitt detta på något sätt.
    Har konstaterat att min fobi blivit värre med åren, går nästan inte en hel dag utan funderingar... Jättejobbigt

Strawberryhoney skrev 2008-01-01 13:43:45 följande:
    vi fick in det i huset av en som besökt en magsjuk men klarat sig själva
  • Strawberryhoney
    20080301 skrev 2008-01-01 22:07:07 följande:
    Å vad hemskt, det är min mardröm. Jag har mått illa sen jag fick veta att pappa var magsjuk igår. Käkar vitpeppar idag igen...Undrar om man kan bli kvitt detta på något sätt.Har konstaterat att min fobi blivit värre med åren, går nästan inte en hel dag utan funderingar... Jättejobbigt
    Känner igen det där. men ät du dina pepparkorn och försök vara lugn... men det är sååååååå svårt.
    Fattar ej hur man kan va så rädd... Jag menar när man väl spytt nångång... (händer inte så ofta nu)är det ju sådär...- Det var inte så farligt, tills nån dag senare så är man lika fjantig igen typ.
  • 20080301

Nej jag fattar det inte heller, hjärnan säger ju att man överlever och att det inte är så farligt samtidigt som den säger att det är dags att fly för livet.
    Jag har hållt på sen yngre tonåren, en sommar åt jag enbart fil för att inte bli sjuk av rötmånaden... Men för 4 år sen fick alla utom jag vinterkräksjukan och det var det västa jag varit med om trots att jag inte drabbades av det. Det har gjort min fobi sju resor värre och det värsta är att alla tror att jag överdriver min oro....

Strawberryhoney skrev 2008-01-01 22:18:13 följande:
    Känner igen det där. men ät du dina pepparkorn och försök vara lugn... men det är sååååååå svårt.Fattar ej hur man kan va så rädd... Jag menar när man väl spytt nångång... (händer inte så ofta nu)är det ju sådär...- Det var inte så farligt, tills nån dag senare så är man lika fjantig igen typ.
  • Strawberryhoney
    20080301 skrev 2008-01-01 22:21:45 följande:
    Nej jag fattar det inte heller, hjärnan säger ju att man överlever och att det inte är så farligt samtidigt som den säger att det är dags att fly för livet.Jag har hållt på sen yngre tonåren, en sommar åt jag enbart fil för att inte bli sjuk av rötmånaden... Men för 4 år sen fick alla utom jag vinterkräksjukan och det var det västa jag varit med om trots att jag inte drabbades av det. Det har gjort min fobi sju resor värre och det värsta är att alla tror att jag överdriver min oro....
    förstår det. Jag äter ju alltid vitpepparn så fort nån varit dålig eller bara jag hört att nån mått illa nästans
    I år var det lite bättre så jag har försökt men visst finns rädslan där.
    Har alltid så länge jag kan minnas varit sådan... Jobbigt. Försöker dock inte överföra den på barnen så är dom sjuka så är jag nog mig självt men i skallen rör ju sig andra tankar att fan fan bara jag ej får det så sitter man och känner efter...
    Är också sådär att jag äter lättare mat om nån är sjuk osv. Bara lite å dricker mest typ.
  • Strawberryhoney
    20080301 skrev 2008-01-01 22:21:45 följande:
    Nej jag fattar det inte heller, hjärnan säger ju att man överlever och att det inte är så farligt samtidigt som den säger att det är dags att fly för livet.Jag har hållt på sen yngre tonåren, en sommar åt jag enbart fil för att inte bli sjuk av rötmånaden... Men för 4 år sen fick alla utom jag vinterkräksjukan och det var det västa jag varit med om trots att jag inte drabbades av det. Det har gjort min fobi sju resor värre och det värsta är att alla tror att jag överdriver min oro....
    förstår det. Jag äter ju alltid vitpepparn så fort nån varit dålig eller bara jag hört att nån mått illa nästans
    I år var det lite bättre så jag har försökt men visst finns rädslan där.
    Har alltid så länge jag kan minnas varit sådan... Jobbigt. Försöker dock inte överföra den på barnen så är dom sjuka så är jag nog mig självt men i skallen rör ju sig andra tankar att fan fan bara jag ej får det så sitter man och känner efter...
    Är också sådär att jag äter lättare mat om nån är sjuk osv. Bara lite å dricker mest typ.
  • 20080301

Jag försöker oxå att verka normal inför ungarna men har alltid panik när dom kräks för jag tycker att det är så vidrigt.

• Strawberryhoney

I år haha...Ifjol heter det väl nu

Strawberryhoney skrev 2008-01-01 22:30:00 följande:
    förstår det. Jag äter ju alltid vitpepparn så fort nån varit dålig eller bara jag hört att nån mått illa nästansI år var det lite bättre så jag har försökt men visst finns rädslan där. Har alltid så länge jag kan minnas varit sådan... Jobbigt. Försöker dock inte överföra den på barnen så är dom sjuka så är jag nog mig självt men i skallen rör ju sig andra tankar att fan fan bara jag ej får det så sitter man och känner efter...Är också sådär att jag äter lättare mat om nån är sjuk osv. Bara lite å dricker mest typ.
  • 20080301

Ja det heter det nu ja =)
    det finns en förening för folk med emetofobi,hade ingen aning om det trodde mest att jag var galen

Strawberryhoney skrev 2008-01-01 22:38:28 följande:
    I år haha...Ifjol heter det väl nu
  • Strawberryhoney
    20080301 skrev 2008-01-01 23:14:06 följande:
    Ja det heter det nu ja =)det finns en förening för folk med emetofobi,hade ingen aning om det trodde mest att jag var galen
    Jo jag har sett den men hållit mig därifrån.Jag jagar bara upp mig å läsa om alla som spyr å mår illa
  • helenekl

En till!!!

Vad skönt att höra att man inte är ensam!!
    Jag har haft det sen jag var sex-sju år!

När det går kräkssjukan på dagis har dottern fått vara hemma till alla är friska *rodnar*

Svar på tråden Emetofobi