Emetofobi
Är det någon förutom jag som lider av emetofobi?
Är det någon förutom jag som lider av emetofobi?
Å vad hemskt, det är min mardröm. Jag har mått illa sen jag fick veta att pappa var magsjuk igår. Käkar vitpeppar idag igen...
Undrar om man kan bli kvitt detta på något sätt.
Har konstaterat att min fobi blivit värre med åren, går nästan inte en hel dag utan funderingar... Jättejobbigt
Nej jag fattar det inte heller, hjärnan säger ju att man överlever och att det inte är så farligt samtidigt som den säger att det är dags att fly för livet.
Jag har hållt på sen yngre tonåren, en sommar åt jag enbart fil för att inte bli sjuk av rötmånaden... Men för 4 år sen fick alla utom jag vinterkräksjukan och det var det västa jag varit med om trots att jag inte drabbades av det. Det har gjort min fobi sju resor värre och det värsta är att alla tror att jag överdriver min oro....
Jag försöker oxå att verka normal inför ungarna men har alltid panik när dom kräks för jag tycker att det är så vidrigt.
I år haha...Ifjol heter det väl nu
Ja det heter det nu ja =)
det finns en förening för folk med emetofobi,hade ingen aning om det trodde mest att jag var galen
En till!!!
Vad skönt att höra att man inte är ensam!!
Jag har haft det sen jag var sex-sju år!
När det går kräkssjukan på dagis har dottern fått vara hemma till alla är friska *rodnar*