Inlägg från: tobiasochlinda |Visa alla inlägg
  • tobiasochlinda

Nytt år, nya goda vanor

då jag är en kroppsarbetare till vardags så har jag rätt ok med muskler, men absolut ingen uthållighet för ex promenader eller jogging. jag födde min dotter för snart 3 år sen med akut kejsarsnitt, har fortfarande dåligt med magmuskler efter det. vilket gör att jag har enheldel ont i ryggen, därtill så har jag ca 15 kg övervikt som jag kämpar med och ett gediget sockerberoende. så min lösning på problemet då?? nu har jag varit duktig i 1 v faktiskt och hållt mig borta från sockret. sen har jag tänkt börja på gym, det är väl snarare en nödvändighet med tanke på min rygg.... simma tycker jag också om. nån mer ide om vad som bygger uthålighet??? jag har en knäskada som gör att jogga är rätt tufft för mig.

• tobiasochlinda

tack för tipsen

• tobiasochlinda

vill bara inflika ett tips. ang läsk och så, jag har sedan högstadiet haft problem med magsår katarr mm. sen fick jag ett tips om att undvika all typ av kolsyra och stekt. och jag hade såna helt sjuka smärtor i magen så jag bestämde mig att prova, och det jälpte till viss del, dock efter att ha vant mig av vid läsk så klarar jag nu inte sockrade drycker alls, tycker det liksom klibbar ihop hela munnen, loka och ramlösa av olika slag går bra, men inte saft festis och läsk!
    Bara ett litet inflik sådär!

• tobiasochlinda

det finns en bok som heter sockerbomben, bli fri från ditt sockerberoende av bitten jonsson. den tar upp precis det du skriver, jag har fått massor av stöd och kraft från den, mitt kymmer var att jag åt ca 300 g marabou mjölkchoklad om dagen!! nu har jag lyckats hålla upp i 2 v och precis som du skriver så har jag också lyckats sluta i omgångar men faller dit igen, men nu ska jag banne mig klara det! det är skitsvårt att sluta med huvudvärk och hela biten men det går ju över! som sagt, se om du kan hitta den boken, den är jättebra!

• tobiasochlinda

nilia, du är absolut inte ensam! boken finns att beställa från en av dom där sidorna jag länkade till, den kostar 45 kr!

• tobiasochlinda

äntligen är det min tur

grattis va duktig du är som ändå gått ner så mycket redan!!! jag själv har svårt att be sambon handla då han oftar jobbar så att han har både svårt att komma åt en affär och konstiga tider. men jag har några saker som jag har dille på och försöker ersätta behovet av att handla nåt att tugga på med, och det är färsk persilja och alfaalfa groddar, låter helt sjukt jag vet! men det sitter jag och tuggar på i bilen hem istället för godis!

• tobiasochlinda

hej hej,

äntligen är det min tur
    Jo dom är små vita och lite mask liknande, men inte så torra, men goa! har varit och köpt en massa frukt idag för jag var så jäkla godis sugen!!!! köpte även sesam kakor som jag satte i mig på en gång, iallafall inte choklad.....

• tobiasochlinda

jag tycker det smakar gott, med det kanske är psykologiskt också bara för att jag vet hur grymt nyttigt det är!

• tobiasochlinda

jag kombinerar nyttig mat och motion ocg det funkar.

• tobiasochlinda

jag vet faktiskt inte, raska promenader har jag hört ska vara bra men om det är sant vet jag inte

• tobiasochlinda

Jag älskar också dans!! men jag har svårt att gå kuresr och sånt har så oregelbundna tider så det blir så hackit. köpte dock en dvd buggkurs som jag tänkte prova, då kan man ju hålla på hemma!

• tobiasochlinda

fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy kunde unte motstå godis idag och åt massor med choklad, är sssååååå rädd att fastna igen! hhhjjjäääääälllllppppppp!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor