• nilia

Nytt år, nya goda vanor

Hej alla! Det här lät som en bra tråd=) Har själv börjat köra på lite hårdare för att nå mina mål! Körde pulverditet förra våren, gick ner mina kilon som jag ville, men så fort jag bröjade äta normalt igen så gick jag upp allt. Pulver är verkligen inget jag kan rekomendera.
    Så nu har jag tänkt att köra tallriksmodellen och så mkt träning som det bara går istället! Hoppas det funkar bättre=)

• nilia

tonårsmorsa: Tack=)
    Ja jag hoppas att det ska vara förhållandevis enkelt med tallriksmodellen,särskilt om man vill lyckas behålla sin vikt sen. Men jag är dålig på det där med omättat fett och långsamma kolhydrater.. men jag får bli bättre på det!
    Det lät ju lite roligt med "matklockan", men det verkade ju som sagt lite mer komplicerat!

• nilia

åh en till som är besatt av marabou mjölkchoklad, trodde jag var ensam om att äta så mkt choklad=) Jag har varit lite duktig och klarat mig helt utan nu i 7 veckor! Började med att bara äta på helgerna (fre-sön) sen åt jag bara 1 dag i veckan och nu klarar jag mig faktiskt utan! Får se hur länge det går bara;)
    Den där boken du tipsar om lät ju kanon!

tobiasochlinda skrev 2008-01-06 08:36:00 följande:
    det finns en bok som heter sockerbomben, bli fri från ditt sockerberoende av bitten jonsson. den tar upp precis det du skriver, jag har fått massor av stöd och kraft från den, mitt kymmer var att jag åt ca 300 g marabou mjölkchoklad om dagen!! nu har jag lyckats hålla upp i 2 v och precis som du skriver så har jag också lyckats sluta i omgångar men faller dit igen, men nu ska jag banne mig klara det! det är skitsvårt att sluta med huvudvärk och hela biten men det går ju över! som sagt, se om du kan hitta den boken, den är jättebra!
  • nilia

ah det är ju förvirrande med alla bud fram och tillbaka om vad som är det bästa.
    Det senaste jag har hört angående bästa sättet att förbränna fett är intervallträning. Då man löper det snabbaste man kan i 1 min och joggar/går i 1min och så håller man på så i minst 15 min. Sen är det ju även viktigt att man inte bara kör kondition utan även styrka, för ju mer muskler man har ju mer förbränner man. Efterförbränningen ökar tydligen oxå om man har mer muskler. Sen om det är sant eller ej vet jag inte men jag läste det i en tidning=)

Sen är det även viktigt att man kör varierad träning, annars "vänljer sig" kroppen och då blir ger det ju inte samma resultat.
    Vila är oxå viktigt, även att man bara vill köra på när man vill nå sina mål=) Men vilar man inte så bryter man bara ner kroppen och musklerna.

Men som tonårsmorsa skriver så kan man nog ta sina prommenader varje dag=)
    Sen så tror jag mest på att man ska träna det man tycker är roligast, då är det lättare att ta sig till träningen!
    Och den bästa motionen är den som blir av;)

Själv så har jag kört på gymmet idag i 1h och 30 min, både styrka och kondition.. är helt slut nu, men det var skönt=)

• nilia

tonårsmorsa: bra jobbat=)

alla cola-tokar: en tjej på mitt jobb drack extremt mkt cola vaaaarje dag. Det slutade med att hon började må dåligt, ingen viste varför. Hon hade ont i huvudet jätteofta, var yr och trött. Så gick hon till en läkare och han sa att det berodde på hennes cola drickande. Så efter mycket kämpande så har hon slutat helt nu och konsumerar istället väldigt mkt ramlösa=)

Hehe denna veckan jag kört stenhårt med min träning.. varit på gymmet 4ggr och löptränat och kört styrka=) Och även prommenerat någon gång utöver det.
    Imorgon blir det en prommenad och söndag gymmet, sen på måndag är det vila=)
    Hoppas det ger resultat på vågen=)

• nilia

Japp måtten tycker jag är viktigare än vågen! Har gjort fina små tabeller till mig och min sambo så att vi kan fylla i vecka för vecka så att man ska se om man tappar någon cm=)
    Eftersom jag kör mycket styrketräning så tappar jag nog inte så många kilon. Men cm hoppas jag!

Bra sida du länkade till!

Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor