• FruFA

Nytt år, nya goda vanor

Hej!
    Jag hänger gärna på här, om det går bra?
    Jag har en massa kilon att gå ner, och satsar genom att äta enligt VV & gå på spinningpass 2-3 ggr/vecka.
    Vill hinna gå ner 15 kilo innan bröllopet i maj!

Och i kväll så var jag på det första spinningpasset på 4 (!) år!! Vilken kick!

• FruFA

Vad kul !
    Svettigt värre, eller?

Min invägning på VV är på torsdag... Vet ungefär vad vågen kommer visa, men det är jobbigt ändå.
    Nästa spinningpass blir på onsdag! Nu är jag på gång!
    Det är 4 år sedan jag tränade, men nu så känns det helt galet att jag inte börjat tidigare.
    Man mår ju såååå bra efteråt, eller hur?!

Äntligen är det min tur skrev 2008-01-07 22:10:26 följande:

Härligt jobbat! Jag va på mitt första Friskispass iadg. Vägde in mig på VV också idag...
  • FruFA

Tack
    Ja, det känns bra!
    I dag så blir det 40 min rask promenad på lunchen!

tonårsmorsa skrev 2008-01-07 22:48:39 följande:
    Hej, nu är jag tillbaka från promenixen. Toppen att gå in här och bekänna sina synder. Kände mig genast tvungen att ta en liten sväng, och så lyckades jag nå dagens mål (15000 steg) - nöjd!!!Välkommen FruFA. Kul att det kändes bra med spinningpasset. Visst är det underbart när man hittar en träningsform man trivs med. Äntligen är det min tur:Tycker du har helt rätt inställning när du ser positivt på det du gått ner och inte grämer dig för mycket över det som kommit tillbaka. Fortsätt kämpa och lycka till med Friskis och VV. Vill man ha något att knapra på så är det bra att ha en påse färdigskurna morotsstavar i kylen!
  • FruFA

Jag kommer nog ha syrebrist ändå - för jag skall ha korsett

Blomsterbrud skrev 2008-01-08 11:09:09 följande:
    vad alla är duktiga här!Jag blir jätteimponerad av er!Usch jag har inte alls så där bra karaktär...Hoppas jag lyckas gå ner något ändå, annars blir det syrebrist på den stora dagen
  • FruFA

Jag tycker att Viktklubben är krånglig, tar mkt tid osv... Men Vv har funkat för mig tidigare - så det skall jag sätta i gång med på torsdag då jag väger in mig *uff*

För mig så är frukosten tokviktig, jag vill hålla mig mätt länge för jag börjar jobba kl.7.00 mån-fre och äter frukost kl.6. Havregrynsgröt är min favvo!
    Antingen med en halv banan & lättmjölk, eller med frysta hallón & blåbär.
    Prova med ett ägg och se om du håller dig på det till
    lunch Låter toppen med det & GI-recept. Kör på !
    Tillsammmans med dina ryggövningar så kommer du nog långt!

Kram FruFA

Fejs skrev 2008-01-08 13:09:03 följande:
    Hej! Jag hoppar in här. Har provat viktklubben men det fungerar inte för mig. Orkar inte skriva in alla maträtter som man gör etc för att ha koll. Man måste skapa recepten först så det känna bara jobbigt. Dessutom är sidan väldigt seg (oavett vilken dator jag anänder) Annars hade det väl varit bra för man kan se vad man ätit och hur mycket man motionerat och så.Nu försöker jag lägga om våra kostvanor och inte äta ute och ta hjälp av GI-recept som ser goda ut.Jag har börjat äta ett ägg till frukost varje dag och en kopp te utan socker, bara lite kallvatten i =)Vad tror ni om det upplägget att äta 1 ägg till frukost och sedan ta hjälp av GI-recept?Ska börja ordentligt med mina ryggövningar också.
  • FruFA

Jag har hittat (tips från en annan blivande brud på BT) en korsett från märket Vollers, som verkar superbra!
    www.vollers-corsets.com/product_info.php
    Den skall jag nog köpa!

Blomsterbrud skrev 2008-01-08 12:48:03 följande:
    fruFAFunderar oxå på om det går att klämma in det jag inte får bort i en sådan
  • FruFA

Det går att beställa den korsetten UTAN satinbanden som annars syns igenom klänningen.

Blomsterbrud skrev 2008-01-08 14:58:57 följande:
    fruFAFin men funkar inte med alla dessa sömmar för mig, kommer att synas genom klänningen ;-(Något annat förslag?Vore ju kul om mina små tuttar inte alldeles blir stekta ägg..
  • FruFA

Jag har samma fråga

Så här har jag tänkt att träna ända fram tills bröllopsdagen
    Är det ett bra upplägg om man vill förbränna så mkt som möjligt?
    Ngn som vet?

Mån: Spinningpass 60 min
    Tis: Rask promenad 45-60 min
    Ons: Spinningpass 60 min
    Tor: Rask promenad 45-60 min
    Fre: Spinningpass 60 min
    Lör: Vila
    Sön: Vila

Äntligen är det min tur skrev 2008-01-09 11:51:41 följande:

Är det nån som vet vad som är bäst av följande, Gå en promenad till Friskis träna ett pass en dag. Men en dags vila mellan.Gå pass ena dagen promenad andra osv Ingen vila????? Nån som vet hur man ska lägga upp det för att få så bra fettförbränning som möjligt??????? Viktväktarmat också förstås.
  • FruFA

... Jag äter enligt Viktväktarna oxå

• FruFA

ehhh, då betyder det att mitt spinningpass på 60 minuter bara ger 15 min förbränning. Shit! Jag som sliter sååå hårt..!

Äntligen är det min tur skrev 2008-01-09 12:09:46 följande:

JA man blir ju lite snurrig av alla tips överallat juh!!Det sägs ju att förbränningen kommer igång efter ca 45 min. Så därför borde det ju vara bättre o träna längre när man ändå är igång..... ??????
  • FruFA

Jag har gått ner i vikt med VV tidigare. Och då ätit enligt VV & motionerat. Gav jättebra resultat !
    Jag tror att allt är bra i lagom mängd, samma gäller nog träning/motion .

hondafreak skrev 2008-01-09 14:41:29 följande:
    Alltså det där med motion har aldrig fungerat för mig.Jag ÄR ingen motionsmänniska och kommer aldrig bli.Jag har gått ner helt utan motion fast följt viktväktarna.Förra hösten körde jag ett stenhårt program bara för att se vad som hände, jag motionerade 58 av 60 dgr under 2 mån och jag lovar, INGET HÄNDE !!!! Det var i genomsnitt 60 min stavgång/cykling/simning eller roddmaskin alltså förbränningsmotion och lagom länge. Lade inte om min kost nånting. Nej FYYYYY för motion, mycket enklare lägga om kosten !
  • FruFA

Nu har jag varit på ett 60 minuters spinningpass.... Sååå svettigt & jobbigt - men förhoppningsvis effektivt.
    Vet inte vilken sport eller aktivitet som förbränner mest, men spinning är det enda som är tufft & som mina knän klarar av.

Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor