• Paoje

Nytt år, nya goda vanor

Får jag hänga på här?

Behöver _VERKLIGEN_ gå ner ett par cm i midjan, vi snackar 6-7 cm här alltså! Midjemåttet är nu 94 cm, och jag vet att det INTE är hälsosamt. Vikten bryr jag mig inte så mycket om, så länge jag har en kropp som ser bra, frisk och sund ut. Väger 71 kg till mina 160 cm, så visst är jag lite överviktig. Har lite kurvor och det gillar jag!!

I höstas gick jag ner 9 cm i midjan, med hjälp av min orbitrek som är helt underbar. Sen kom en förkylning med namnet dunder, en långdragen skit som fick mig att tappa motivationen o komma av mig helt.

Någon som kan peppa mig lite? Klänningen ska beställas i juni, vi gifter oss i januari 2009, så kommer jag bara ner de cm kommer jag vara nöjd. Men behöver peppning!

• Paoje
    tonårsmorsa skrev 2008-01-28 08:42:28 följande:
    PaojeVälkommen hit. Blir det nya tag med din Orbitrek nu då? Ska skaffen en jag med, har bara inte blivit av än. Annars är det mest promenader för min del. Kör med stegräknare, riktigt effektivt faktiskt - man vill ju komma över den steggräns man satt för varje dag. Blomsterbrud:Vad skönt att du känner dig nöjd med dig själv. Då är det väl bara fortsätta tänka sunt och.Min badboll till mage har börjat pysa ut - skönt. Och imorgon börjar jag och m2b bugga, ska bli spännande att se hur det går - Haha!
    Jajjemen! Nu blir det nya tag med orbitreken, den är faktiskt skitbra! Gick med i viktklubben igen också, och fick ett träningsprogram av de. Så nu vet jag hur jag ska köra, och hur jag ska trappa upp.
  • Paoje

Usch, tentastress är INTE bra. Känner att jag druckit för mkt cola och ätit för mycket fel, har varit skitstressigt så då äter jag gärna.. Nu har jag sura uppstötningar och riktigt ont i magen istället... Dax att sluta plugga till tentor?

• Paoje
    Blomsterbrud skrev 2008-01-29 17:08:26 följande:
    Dags att läsa mer och äta mindre
    Skulle ju kunna vara en idé.. Tror du det är lättare att minska de cm jag vill till bröllopet då?
  • Paoje

USch, har fått riktig j*dra magkatarr.. Kan inte äta utan att må illa och börja "ulka".. Har tappat nästan 3 kg på bara ett par dagar, FÖRSTÅR att det inte är fett utan det är för att jag inte har någonting i magen o i tarmen... Fördelen är ju dock att jag INTE kan dricka massa cola och äta godis nu, utan nu är det smutta på proviva som gäller..

• Paoje

Stort grattis till pluset!!

SusanneLee skrev 2008-02-01 10:17:03 följande:
    Ni är så himla duktiga allihopa! Kämpar med era cola-begär och minskar i vikt och centimetrar. Jag började göra ett försök jag med, men det är väl bara att ge upp just nu. Ett positivt graviditetstest och symtom på gravidtet, så här kommer centrimetrarna och kilona att öka! Har också flyttat datumet för bröllopet (tidigarelagt det två månader) för att fortfarande komma i klänningen jag köpt!
  • Paoje

Första dagen sen jag fick magkatarren (tisdags förra veckan) som jag kunnat äta en ordentlig måltid utan att må illa! Wiee! Är skitglad.
    Magkatarren har medfört att jag gått ner flera kg, för jag har ju inte kunnat äta godis eller dricka cola på MÅNGA dagar. Cola har jag satt i mig varje dag tidigare!
    Jag har inte kunnat äta mat heller, så mycket i viktnedgången ligger såklart där. Har känt mig som ett vandrande lik, ätit en banan, druckit proviva... Annars bara mått illa... Men nu så! Äntligen kan jag äta igen!

• Paoje
    Blomsterbrud skrev 2008-02-08 17:39:23 följande:
    PaojeDå har du ju fått lite ofrivillig men positiv viktmiskning, ta tillvara på den och kämpa vidare med nyttigheter
    Japp, det gör jag!!!
  • Paoje

Jag lovar, om du tok-stressar och hinkar i dig koffein, så får du till slut magkatarr. Då vill man inte äta alls, man kan inte äta, och man går ner i vikt. Skämt å sido! Inget tips, utan enbart ironi (skriver det så du inte tar illa upp).

Det är bara hålla i, det är skitjobbigt ibland. Men se framför dig hur du glider fram till altaret i en skitsnygg klänning, alldeles uppsminkad och skitsnygg helt enkelt, till din blivande.
    Äntligen är det min tur skrev 2008-02-08 17:43:17 följande:

Åhhh man "önskar" man kunde få nån magsjuka eller nåt .... Så magsäcken krymper o får bort suget hahahahaha...Faan hela natten till kl 3 va jag på dagis i natt o renoverade. Fortsätter hela helge. Då lär det väl bli pizza antar jag... Suck.... Som sagt det går inge bra nu...........
  • Paoje

Äntligen är det min tur skrev 2008-02-08 17:48:12 följande:

JAg har ständig latent magkatarr!! Så den e jag van vid...Ha ha jag fattar ironin....Det är ju just DEEEET som e så konstigt, mer sporre än mitt bröllop kan jag ju inte hitta liksom.... HJÄLP!
    Men IBLAND är det jobbigt, det bara är så. Jag tror att en dag i månaden, så ska man unna sig saker, skita i allt vad vikt heter och bara äta hur mycket man vill av vad man vill. Då har man något att se fram mot när det går tungt, och eftersom det bara är en gång i månaden eller så, så har man till slut ändå inget sötsug.
    Vet inte, kansek inte är världens bästa tips, men jag har hört andra som har gjort så.
  • Paoje

Tror på dig jag!
    Äntligen är det min tur skrev 2008-02-08 17:52:35 följande:

Mmmm, jag tror att just nu är det för att jag är helt slut pga JOBB JOBB JOBB! När jag blir trött ere värre liksom...Hoppas på nya krafter på månd!
  • Paoje

Jag är kvar, jag kämpar.. Kör på min orbitrek 3 gånger i veckan, äter bättre mat och äter bara godis på helgen numer. Det funkar finfint, men jobbigt! Var +- 0 på vågen idag, men glad är jag ändå, folk har börjat säga att det syns att jag gått ner, och mätte midjan för skojs skull (har inte mätt på bra länge) och det var -2 cm.

• Paoje

Jag ska ha mens nästa vecka och veckan innan börjar jag samla på mig vätska, jag sväller och känner mig enorm! För att inte tala om godissuget någon dag innan det kommer igång.... Ohhh! Måste stå emot, men det är så svårt!! Den här veckan tänker jag då inte väga eller mäta mig - lär ju bli ganska missvisande. Men drygt att känna sig så svullen... Finns något tips mot det? Eller är det bara härda ut som med allt annat....?

• Paoje

Äntligen är det min tur skrev 2008-02-22 08:25:49 följande:

Jag har då inte hittat nåt som hjälper! Det är nog tyvär bara härda ut.... Det är ju så jobbigt med sånt där. Tänk om man kunde slippa, va skönt det skulle vara. Och så många kilon man inte skulle ha gått upp
    Vi tjejer måste ju härda ut så j-kla mycke vi... Orättvist! Fast jag kanske inte är så väldigt rolig att tas med den här veckan heller iofs , men det är så drygt att känna sig fet som en ko en vecka i månaden, när man faktiskt går ner i vikt och cm de övriga veckorna!
Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor