• bridesilly

Hur mångas föräldrar betalar?

Hur många av alla er som ska gifta er får pengar av era föräldrar till detta?
    Bara nyfiken eftersom det verkar vara många som har så snälla föräldrar.

Trodde inte det var så vanligt längre att föräldrar betalar eller?

Vi kommer nog säkerligen inte att få ekonomisk hjälp men det har vi inte räknat med heller eftersom vi vet om föräldrarnas ekonomi.

• Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?
  • Waersta

Nej, min M2b föräldrar lever inte längre, de hade säkert hjälpt till annars.
    Mina föräldrar har sagt "vill ni gifta er får ni betala det själva" typ.

• Tooticki

Vårt bröllop är hemligt fram tills 3 veckor innan. Jag tror att mina föräldrar nog skulle/kommer vilja ge ett bidrag men då kommer vi be dem bidra till resan istället.

• Tooticki

Vi vill känna att det är vårt bröllop och att vi bekostat det själva (vi har god ekonomi och behöver inte pengar från föräldrarna).

• bridesilly

Resan hade vart underbart om någon ville bidra till som bröllopsresa men vi får väl se vad vi får för reaktioner på vårt än så länge hemliga bröllop

• Skottdagen2008

Vi har sparat ihop hela budgeten själv. det är ju ändå bara 2 månader kvar, men så kom en riktigt rolig julklapp av mina päron i form av 10000 i "bröllopshjälp" och M2Bs päron har frågat M2B vad han tror att mina päron hjlper till med för de ville också bidra lite.

Alla plus i kassa är välkomna till resan .

• Paeonia

Jag tror nog att min pappa kommer att bidra med ca 10 000. Det var vad syrran fick ivarjefall.
    Igentligen så skulle han om han ville kunna ge betydligt mer. Men det ligger inte för honom helt enkelt. Han hjälper alla oss syskon jättemycket och bjuder på semesteresor osv, medans våran mamma (de är skilda) har en väldigt dålig ekonomi. Jag tror att han inte vill ge mer till bröllop för att det inte ska sticka i ögonen på mamma som ibland tar upp det faktum att hon inte kan hjälpa oss ekonomiskt som våran pappa.

Nu har vi lagt våran budget utan att räkna in hans pengar så det blir förmodligen extrapengar till bröllopsresan.

Tror inte svärföräldrarna kommer lägga några pengar, de har inte de förutsättningarna.

Paeonia

• Pumpkin

Vi har planerat för att bekosta hela bröllopet själva, men nu i jul sa svärmor att de skulle ge oss en summa pengar till bröllopet. När och hur mycket vet vi dock inte.

• Jenniecarlsson

Vi betalar allt själva. Det har vi sagt till bådas föräldrar oxå men min mamma ville gärna betala min brudbuket och det får hon gärna göra om hon vill det=).

• Linda o Erik

Vi sparade ihop pengar och var nästan klara med det när vi berättade för våra föräldrar om planerna. Min pappa var beredd att betala för allt, han är väldigt traditionsfast, men vi sa nej eftersom vi hade sparat själva. Men han gav sig inte utan krävde att få betala saker... sedan gick våra föräldrar ihop och betalade mat och dryck och lokalhyra. Därmed kunde vi ta de pengar vi sparat till annat och bröllopet gick av på dubbla summan än vår första budget :) Vi fick totalt ca 10.000 kr och allt tillsammans gick på 20.000 ca.

• bridesilly

Det är väl en fin gest (stavar man så?!?!) Även det lilla är en stor hjälp när man har så många budgetposter som ska betalas.

Jenniecarlsson skrev 2008-01-02 14:43:36 följande:
    Vi betalar allt själva. Det har vi sagt till bådas föräldrar oxå men min mamma ville gärna betala min brudbuket och det får hon gärna göra om hon vill det=).
Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?