• bridesilly

Hur mångas föräldrar betalar?

Hur många av alla er som ska gifta er får pengar av era föräldrar till detta?
    Bara nyfiken eftersom det verkar vara många som har så snälla föräldrar.

Trodde inte det var så vanligt längre att föräldrar betalar eller?

Vi kommer nog säkerligen inte att få ekonomisk hjälp men det har vi inte räknat med heller eftersom vi vet om föräldrarnas ekonomi.

• Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?
  • Wretenstam

Våra föräldrar kommer att hjälpa till men i nuläget hade det inte behövts eftersom vi redan sparat ihop våra 100.000 kr som vi lagt vår budget på. Men med "hjälp-pengarna" slipper vi snåla på en del detaljer...och det är ju skönt

• FruFA

Vi betalar 1/3 & våra respektive föräldrar vill lägga 1/3 var oxå. Sedan så betalar vi ringar & bröllopsresa helt själva!

• 26juli2008

Svårt med olika traditioner, men jag tycker helt och hållet att det beror på dina föräldrars ekonomi, har dem det bra fråga annars inte. Du kan ju förklara att det är en tradition i skottland och att dem inte måste bidra.

Vart ska ni ha bröllopet hemma el i skottland? För om ni har det i skottland kan du ju påpeka för din m2b att det faktiskt kostar en del (resa, semester osv.)för dina föräldrar att ta sig till bröllopet så du tycker att ett bidrag inte är nödvändigt.

Hoppas det löser sig!!

Skrott skrev 2008-01-10 23:40:00 följande:
    Jag har alltid tankt att jag och min blivande ska betala sjalva, har liksom aldrig slagit mig in att foraldrana ska betala eller bidra. Som manga skrivet ar det inget man vill be om utan det ska komma spontant isafall..Men nu nar vi borjar planera brollop, fragar min fastman om mina foraldrar ska hjalpa till. Han ar skotte och har ar det tradition (mer an i Sverige) att brudens foraldrar betalar..Hur gor vi nu da?Hans foraldrar ar med och lagger runt 20.000. sa nu "maste" jag fraga mina foraldrar, kanns det som..Vad tycker ni? Nagra rad?
  • lolinona

Har just pratat med min mamma och svärmor, de har gaddat ihop sig.
    Så istället för att betala festen skall de nu betala allt utom kläder och ring.

• pojomo

inte ett rött öre. Men nu vet dom ju inte att vi ska gifta oss men även om dom viste det så hade det inte bidragits med nåt

• bruden08

Vi får hjälp men vet inte riktigt med hur mycket

• MissieA

Mina blivande svärföräldrar betalar hela bröllopet (förutom resan), gjorde även det till min blivandes bror och vill verkligen göra det för oss med. Sen kommer mina föräldrar bjuda på resan och en "förfest" för den närmsta släkten, men så klart kommer vi köpa småsaker som vi själva betalar.

Det är verkligen ett plus att de betalar men inget vi kräver. Sen har vi sparade pengar och skulle kunna betala själva.

• brudullis

vi har sparat i hop men får även hjälp av föräldrar...
    10 000kr/var

• cillissa

vi delar kostnaden i 4 delar (ja o min kille betalar hälften) och sedan våra respektive föräldrar resten

• 16 aug

Vi får allt.. ( vågar man skriva detta här? ) Vi tänkte betala själva, men så sa våra föräldrar att dom ville stå för allt. Vi har ett konto som dom sätter över pengar på..
    Men vi gör det som vi vill ha det, men tänker ekonomiskt ändå. Fast vi inte behöver. VI önskar oss pengar till resan, så får vi se, resten lägger vi själva till den.

Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?