• bridesilly

Hur mångas föräldrar betalar?

Hur många av alla er som ska gifta er får pengar av era föräldrar till detta?
    Bara nyfiken eftersom det verkar vara många som har så snälla föräldrar.

Trodde inte det var så vanligt längre att föräldrar betalar eller?

Vi kommer nog säkerligen inte att få ekonomisk hjälp men det har vi inte räknat med heller eftersom vi vet om föräldrarnas ekonomi.

• Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?
  • Shorona

Mina föräldrar betalar vårat bröllop. Det är en väldigt fin present av dem. Men å andra sidan har dem ju alltid velat att det skulle bli jag och min m2b!

• yoyo78

Mina föräldrar betalar middagen (ca 35000-40000kr) och mannens föräldrar ger oss 10000kr, för det gav de hans bror. Vi känner oss rätt bortskämda, men tar ändå gärna emot hjälpen! Vi skulle dock aldrig ha gift oss om vi inte kände att vi hade råd att betala hela bröllopet, så detta var bara en bonus.

Mina föräldrar ser det lite som att det är en släktfest (min släkt är större än min sambos) och därför vill de hjälpa till att betala.

Till saken hör att min syster gifte sig i Las Vegas, så mina föräldrar är nu jätteglada över att få vara med om ett traditionellt kyrkbröllop... De låter oss bestämma allt som vi vill ha det ändå.

• gosepluttan

Hej på Er,

Jag och min blivande man har kommit överrens med både mina och hans föräldrar att vi står för HELA kostnaden av bröllopet. Sedan har bådas föräldrar sagt att de kommer att ge oss en summa pengar som vi får använda till vad vi vill.
    Det var nämligen så att vi började prata bröllop och märkte snabbt att när man började prata om vissa saker så försökte folk lägga SINA värderingar på hur det skulle bli, för deras pengar skulle ju vara med.
    Men själklart skall man göra som man vill..

• jordgubbar och oboy

Vi tänkte först fixa allt själva men när min mamma såg hur stressad jag blev över budget och att alltid jaga det billigaste alternativet erbjöd hon sig att betala för hela middagen på min favvo-restaurang! Jag har fortfarande inte fattat att jag FÅR mitt drömbröllop om jag vill! Har inte riktigt bestämt ännu hur vi ska göra (känns som mkt pengar att ta emot) MEN känns otroligt skönt att ha flera alternativ att välja emellan!

• Lövings

Min mor och hennes sambo betalar 10 000:-
    Min sambos föräldrar betalar 15 000:-
    Och min far betalar resten, alltså närmare 80 000:-

Jättenöjd och vi har inte bett om ett öre utan de sa att de
    ville va me o betala när vi berättade för dom..
    Skönt, då kan vi spara till bröllopsresan bara=)

• Bauti

Våra föräldrar bidrog med en "lite slant" som dom sa.
    Med den "lilla slanten" så var bröllopet betalt.
    Bara tacka och ta imot.

• Juni2009

jaa, vi räknar med att inte få pengar av föräldrarna.

även om vi vet att sambos lillebror fick pengar av sina föräldrarna o svärföräldrarna.

vi ska gifta oss nästa sommar så deras ekonomi kan förändras...
    så vi ser OM vi får pengarså är det bonus.
    för vi försöka klara att betala vår bröllop själv.

• cellabella

Våra föräldrar betalar 10 000 kr var, vi frågade om de ville vara med och bidra istället för att köpa present, och det ville de. Summan kom de fram till själva såklart och vi är väldigt glada för att de hjälper oss.

Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?