• bridesilly

Hur mångas föräldrar betalar?

Hur många av alla er som ska gifta er får pengar av era föräldrar till detta?
    Bara nyfiken eftersom det verkar vara många som har så snälla föräldrar.

Trodde inte det var så vanligt längre att föräldrar betalar eller?

Vi kommer nog säkerligen inte att få ekonomisk hjälp men det har vi inte räknat med heller eftersom vi vet om föräldrarnas ekonomi.

• Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?
  • blivandefrularsed

Vi har en budget som vi själva klarar av att spara till. Sen nu i efterhand har vi fått veta att vi kommer få lite hjälp. M2b:s föräldrar vill ge oss 10.000 och min pappa har vi fått 3.000 av. Mamma vill stå för tårtan. Bonusbidrag!

• fiapalle

Vi får den större delen av mina föräldrar, men även en del av min sambos. Vi kommer att betala ca 1/3 själv.

• crello

Vi får bidrag på 10.000 från varje sida så de är vi väldigt tacksamma för!

• Nalle Puh 40

Vet inte hur det blir än eftersom vi inte har berättat den stora nyheten men en liten slant får vi garanterat...

• lycklig78
    brudullis skrev 2008-02-25 19:13:24 följande:
    Vi har valt att inte be om hjälp även om våra färäldra skulle betala, det är ju vi somvill gifta oss och de vil vi betala för!
    Jag tror inte det är många utav de som gifter sig som BER om bidrag. Man blir överraskad om man får, och glad förstås.
    Vi hade kunnat betalat vårt bröllop ändå.
  • sot

Vi fick 23000 av svärmor till maten och sen önskade vi oss pengar i bröllopspresent, istället för prylar och sammanlagt fick vi väl ihop 73000....

• ToU

Våra föräldrar betalade festen, vi betalade resten Så det vi betalade blev väl en tredjedel, ungefär, fast då räknar vi inte in bröllopsresan. Jag är 27 och min man 32.

• Karfpåklubben

Vi kommer få ca 150 000.- av mina föräldrar. De gav ungefär samma summa till min bror när han gifte sig. Pengarna ska gå till festen och allt runt omkring. Ringar och resa får vi betala själva. Om mina svärföräldrar kommer bidra något vet jag inte och tänker inte fråga. Jag/vi har aldrig krävt eller bett om pengarna utan det är något mina föräldrar ger oss bara för att de vill och har möjlighet till.

• Dalabruden

Vi har inte bett om något bidrag från våra respektive föräldrar, utan det är de som erbjudit sig, och för dem verkar det självklart att hjälpa till. När vi sedan räknat ut budgeten för bröllopet och festen så ligger vi på plus. Fast det går ju alltid att lägga in på resan sedan. Skönt att slippa tänka på ekonomin när man planerar, även om man inte slösar, bara för att det inte är ens egna sparade pengar.

• C Tox

Är ett par på 29 och 33 som gifter sig om 5 månader. Än så länge har inga erbjudanden dykt upp om sponsring - är det någon som verkligen vill så tackar vi ju inte nej men annars så går det bra ändå. Vi kommer att få det bröllopet vi drömt om med eller utan ekonomiska bidrag från föräldrarna

Pratade bröllop med en engelsk kollega vars dotter gifter sig snart och han var väldigt överraskad över att vi står för bröllopet själva så traditionerna är helt klart olika. De flesta av mina kollegor hade också stått för sina bröllop själva men jag tror att snittåldern vid bröllopet låg runt 30 då man oftast har en ganska ordnad ekonomi. Hade det varit aktuellt med bröllop för min del för 10 år sedan så hade mina föräldrar känt sig mer "tvingade" att ställa upp.

Nu tar vi det som en glad överraskning om det dyker upp något erbjudande

Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?