Inlägg från: blivandefrularsed |Visa alla inlägg
  • blivandefrularsed

Hur mångas föräldrar betalar?

Vi sparar ihop hela budgeten på 100 000 kronor. Sen har mamma sagt att hon gärna vill stå för tårtan och min pappa kommer att bidra till fotografen. Min m2b:s förädrar nämnde i början av hösten att dom ville hjälpa till med nåt, men dom har inte sagt något mer så vi får se hru det blir. Fast dessa små bidrag är helt överraskande, vi har absolut tänkt oss att klara allt själva.

• blivandefrularsed

bridesilly

Precis så har vi tänkt. Upptäckte dock före jul att vi missat att budgetera för fotografen..... Därför frågade vi min m2bs föräldrar om dom ville hjälpa till med fotografen (eftersom dom hade pratat tidigare om att hjälpa till) men dom tyckte att det var ganska dyrt (4-5000 tusen som vi trodde då), så jag frågade min pappa och det visade sig att han redan hade tänkt att ge oss en slant till bröllopet. Tror han bidrar med ett par tusen och eftersom alla korten och dyl kostade hälften av vad vi budgeterat har vi nu till fotografen (3500) som vi bokat. Sen funderar vi också på att önska oss presentkort hos fotografen i bröllopspresent.

• blivandefrularsed
    bridesilly skrev 2008-01-02 15:07:24 följande:
    Vi funderar på att önska oss resecheckar till resan. Hur funkar dom igentligen? eller köper man presentkort på forex eller vad? har inte kollat upp det där. Vi vill helst inte önska oss rena pengar utan presentkort är bättre på nåt vis
    Precis, risken med att man får pengar är att dom går till nåt annat. Typ mat eller nåt sånt tråkigt. Med presenkort kan man bara använda pengarna till nåt specifikt. Så gjorde vi till jul nu. Önskade oss och fick presentkort hos floristen bland annat. Hur bra som helst! Har nog pengar till buketten nu.
  • blivandefrularsed

Coffegirl

Grattis!!

Ja, att dom kunde med....

• blivandefrularsed

Vi har en budget som vi själva klarar av att spara till. Sen nu i efterhand har vi fått veta att vi kommer få lite hjälp. M2b:s föräldrar vill ge oss 10.000 och min pappa har vi fått 3.000 av. Mamma vill stå för tårtan. Bonusbidrag!

Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?