• bridesilly

Hur mångas föräldrar betalar?

Hur många av alla er som ska gifta er får pengar av era föräldrar till detta?
    Bara nyfiken eftersom det verkar vara många som har så snälla föräldrar.

Trodde inte det var så vanligt längre att föräldrar betalar eller?

Vi kommer nog säkerligen inte att få ekonomisk hjälp men det har vi inte räknat med heller eftersom vi vet om föräldrarnas ekonomi.

• Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?
  • hanjoh

Våra föräldrar delar på kostnaderna.
    Det gjorde de förra året på man m2b´s brors bröllop så de fortsätter med det.

• bridesilly

Än så länge ser det inte ut som om vi kommer få ett korvöre som hjälp till våran dag men det hade vi inte räknat med heller.

• jennysnartfru

Mina föräldrar betalar, men det är inte jag som bett om det. Jag har mer eller mindre vetat det hela tiden att de ska betala. Pappa tycker det är traditionsenligt att brudens far står för bröllopet. Sen är det så att mina föräldrar är väldigt generösa och tjänar bra och de vill verkligen mig och min M2B detta. Jag tycker inte att det är fel. Däremot så håller vi nere kostnaderna ändå och betalar lite själva ändå.

• bridesilly

Tycker inte heller det är fel om föräldrarna VILL själva vara med att betala men jag skulle aldrig be dom om pengar eller kräva att de betalar.

• hanjoh

det skulle inte jag heller, jag menar det är ju våran dag.
    skulle kännas dumt
    men jag har det som "jennysnartfru" jag har i princip vetat hela tiden att de ska betala.

• Tutik och Prasart

Min sambos föräldrar betalade halva hans lila systers bröllop. Och hade lovat honom när han gifter sig ska de betala halva hans.
    Mina föräldrar har sagt att de kan betala en bit de oxå.
    även om de inte har det så bra ekonomiskt.

• Cote

Tänken är att båda våra familjer ska lägga lika mycket till festen mm, och sen så har vi sparat också. Mina föräldrar ska stå för min klädsel, make up och håruppsättning också. Hans ska stå för hans klädsel.

• MrsNorell2b

Mina föräldrar hjälper till med 10.000:-, det var de som tog upp det och sa att de ville vara med och hjälpa till.
    Min M2B's mamma sa häromdagen att "vi fick säga till när vi behövde ekonomisk hjälp". Det känns lite skumt, att säga till menar jag. Det hade kännts bättre om hon nämnt en summa eller en budgetpost för vi vill inte be om det. Ska prata med henne om det.
    Just nu ser det alltså ut som att vi får 10.000:- och står för resterande 50.000:- själva.

• Limbolight

Tutik och Prasart:
    Vad roligt med en lila syster! Det hade jag oxå velat ha!! Eller en rosa kanske...

Vilka fantasisummor ni får!

Min pappa har sagt att han ska bidra, men jag väntar mig absolut inte mer än max 2000 kr och det blir jag glad för!

Jag hade mått dåligt om mina föräldrar hade velat ge mig 10.000 kr. Jag hade stått i tacksamhetsskuld till dem hela livet känns det som. Jag hade nog alltid haft det i bakhuvudet i fortsättningen. "Jamen, jag fick ju så mycket pengar!"...

Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?