• bridesilly

Hur mångas föräldrar betalar?

Hur många av alla er som ska gifta er får pengar av era föräldrar till detta?
    Bara nyfiken eftersom det verkar vara många som har så snälla föräldrar.

Trodde inte det var så vanligt längre att föräldrar betalar eller?

Vi kommer nog säkerligen inte att få ekonomisk hjälp men det har vi inte räknat med heller eftersom vi vet om föräldrarnas ekonomi.

• Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?
  • Silva79

Min mamma har sagt i många år till mig och mina syskon att gifter vi oss innan min styvfar går i pension så får vi 25000:-, ingen mer än vi ha nappat på betet (vilket jag är tacksam för nu när man inser att det trots allt kostar lite att gifta sig). Min styvfar går i pension sista juni i år och vi gifter oss 5 juni. Vi får dock inga pengar förrän vi är gifta så vi betalar allt med egna pengar nu och sen får man stoppa in lite av dom 25000 i alla hål efter bröllopet istället.

• Silva79

Pappa erbjöd sig förresten att betala 25000:- om vi inte gifte oss. Han tror inte på äktenskapet :P

• mimmelie

Mina föräldrar vet inte att vi ska gifta oss, kommer göra det när vår bebis döps.
    Mamma har dock beslutat att fixa med mat till "dopet". Men hade hon vetat hade hon nog inte hjälpt till med mer....

• Nikajo

Vi betalar själva, men sen kanske vi får pengagåvor i present. Välkommet som fickpengar på honeymoon isåfall

• Moonlightshadow

Våra föräldrar delar på bröllopet

• Moonlightshadow

Alltså de delar på kostnaden för bröllopet :-P

• bridesilly

Vi får inga pengar ser det ut som och jag tänker absolut inte be någon om det, däremot har vi önskat oss presentkort på valuta

• Utomlands 2008

Fråga till er vars föräldrar betalar hela/stora delar av kostnaderna för ert bröllop:
    Hur gamla är ni?

• Lövings

Jag är 21 och min sambo 28. Min far betalar hela kalaset på 100 000:-

• brudullis

Vi har valt att inte be om hjälp även om våra färäldra skulle betala, det är ju vi somvill gifta oss och de vil vi betala för!

Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?