• anelvi

Tärnan

Jag behöver lite hjälp......jag vet att min syster går och väntar på att få bli tärna...men jag vill ha en nära vän till min brud tärna....är det fel??? Vad tycker ni???
    Det är en STORASYSTER som är tre år äldre än jag. Vad hade ni gjort????

• Svar på tråden Tärnan
  • tonårsmorsa

anelvi
    Vilken roll tänker du att tärnan ska ha? Går det kanske att ge din väninna och syster olika uppgifter så de ändå känner sig utvalda och delaktiga? Måste alla gå med i brudföljet?

Själv vill jag inte ha någon som står bredvid och stjäl :_D uppmärksamhet (är en riktig kortis och rädd att inte synas). Hade därför bestämt att inte ha någon tärna. Så fick jag veta att min systerdotter vill vara det. Har bestämt att hon ska få hålla brudbuketten och det hoppas jag hon blir nöjd med. Men hon kommer inte gå fram med oss, det klarar vi så bra själva. Hon får istället komma fram när det är dags.

• lilltjejan

det är ju du som är bruden, DU måste få bestämma själv vem det är du VILL ha med dig där framme... du kanske kan be din syster hjälpa till med något annat, ev vara med dig under förberedelserna å sånnt ändå...

• valkyriana

Jag ska ha tre tärnor- för jag kunde inte välja.
    Min storasyster en barndomsvän och en nyfunnen vännina.

• MajoJonas

Jag hade nog tagit båda. Jag ska just ha min lillasyster och min bästa vän som tärna. Sen har min blivande 2 bestman och vi kommer även att ha 2 brudnäbbar. Många ja, men så vill vi ha det

Gör det som känns bäst nu och efteråt.

• Simsan78

Jag har två tärnor och 5! näbbar, vi kommer att vara 10 personer i följet.

Min närmsta vännina var given som tärna och jag vet att min lillasyster är mycket stolt och glad, att även hon får vara med i följet. Jag ville oxå bara ha en tärna men när jag funderade på vad som verkligen var viktigt för mig så var det ett lätt beslut för mig att låta även henne vara med i följet.

Näbbarna är våra barn därav det antalet

Tycker inte alls att det blir för mycket med två tärnor.

Lycka till!!

• Limbolight
    valkyriana skrev 2008-01-03 19:47:04 följande:
    Jag ska ha tre tärnor- för jag kunde inte välja.Min storasyster en barndomsvän och en nyfunnen vännina.
    Precis som jag, förrutom att det är min lillasyster!

Lite kul!

Jag hade oxå valt båda. Hellre att alla är glada, spelar väl ingen roll om brudföljet blir en person långre
  • 8108

Jag hade absolut valt båda!!

Jag har storasyster (6år äldre) och en nära vän, min sambo har två marsalker, dessutom kommer vi ha tre näbbar

• valkyriana
    Limbolight skrev 2008-01-03 23:41:29 följande:
    Precis som jag, förrutom att det är min lillasyster!Lite kul!Jag hade oxå valt båda. Hellre att alla är glada, spelar väl ingen roll om brudföljet blir en person långre
    Exakt. Det enda jag oroade mig för var att det skulle bli dyrt att köpa klänning till alla- men jag hittade hur snygga klänningar som hellst på Vila- för 400 kr styck. Helt ok tyckte jag.
    Och nu är alla nöjda och glada- så vitt jag vet.
  • Kaffemoster

Ta båda! Såvida du inte vill markera till din syster att din kompis betyder mer för dig .. skulle jag definitivt inte skippa din syster. Du vill väl inte att hon ska vara ledsen på din stora dag?

• anelvi

Vila, ja de har ibland riktigt snygga klänningar till lite festligare tillfällen. jag har själv köpt en super fin klänning till ett bröllop, som man behövde ha långklänning.
    Ja, det är ju pengarna som man måste tänka lite på oxå...tyvärr. Men, jag har nog faktiskt nästan bestämt mig för att ha 2 tärnor, 3 näbbar och en bestman. Kan bli ganska bra...tror jag!!!!

Svar på tråden Tärnan