• anelvi

Tärnan

Jag behöver lite hjälp......jag vet att min syster går och väntar på att få bli tärna...men jag vill ha en nära vän till min brud tärna....är det fel??? Vad tycker ni???
    Det är en STORASYSTER som är tre år äldre än jag. Vad hade ni gjort????

• Svar på tråden Tärnan
  • c t

Vill du bara ha din kompis som tärna så ska du bara ha det.
    Du behöver inte ens motivera varför. Din syster kan väl vara delaktig ändå.

• Bride in England

anelvi: ja det later jattebra! Du kan ju vanta med att fraga folk ett litet tag sa du sjalv kan vanja dig vid tanken. Har du val vant dig vid tanken ar jag saker pa att det kommer att kannas jattebra

• MyStyle

Jag ska ha tre tärnor. Min storasyster, kusin och svägerska. Man gör som man själv vill. Man ska kunna titta på sina bröllopsfoto om 10 år och tycka att man gjort rätt val.
    Hade en nära kompis i många år som jag trodde skulle vara tärna på mitt bröllop, idag pratar vi knappt. För min del är blod tjockare än vatten, men det beror ju på hur pass nära varandra man står i familjen osv.
    Lycka till med ditt val!

• strommis

Jag har värsta beslutsångesten, jag har redan frågat min bästa vän om hon vill vara tärna, men sen så kännde jag att jag skulle vilja ha min svägerska oxå. jag var tärna åt henne. problemet är att min m2b "bara" har sin bror. ser det dumt ut om det är ojämt.

• AnnaochHenrik
    strommis skrev 2008-01-09 09:57:32 följande:
    Jag har värsta beslutsångesten, jag har redan frågat min bästa vän om hon vill vara tärna, men sen så kännde jag att jag skulle vilja ha min svägerska oxå. jag var tärna åt henne. problemet är att min m2b "bara" har sin bror. ser det dumt ut om det är ojämt.
    Vi kommer ha det så, tror inte det kommer se kontisgt ut... Jag har två systrar som ska vara tärnor, och sen ska vi ha m2b's bästa vän som best man/toastmaster. Han går in med en tärna på vardera arm helt enkelt!
  • anelvi

Ja, jag har äntligen bestämt mig...eller vi har bestämt oss. Jag kommer att ha två tärnor. Min syster och en nära vän. Sedan kommer min m2b´s ha en bestman...hans närmaste vän. Så har vi våra tre barn som näbbar. OJ!!!! Det kommer ju vara såååå fint
    Vi kommer att göra så att jag går in med hela följet och m2b och best man står framme och väntar. Jag kände att det blev bäst...vad tror ni???

AnnaochHenrik skrev 2008-01-09 10:01:56 följande:
    Vi kommer ha det så, tror inte det kommer se kontisgt ut... Jag har två systrar som ska vara tärnor, och sen ska vi ha m2b's bästa vän som best man/toastmaster. Han går in med en tärna på vardera arm helt enkelt!
  • Bride in England

anelvi: det later jattefint!! Tank vad vackra ni kommer vara nar ni kommer in! Jag hade ocksa garna velat ha brudnabbar men kanner inga barn i ratt alder. Det kommer bli jattevackert o sott! Och som nagon sa ovan, tank vilken lattnad du kommer kanna nar du o din syster tittar i fotoalbumet om 20 ar och hon var med vid din sida.

• MyStyle

Tycker det låter jättebra. Vi ska oxå gör så. Brudgummen står där framme med sina två bestmen, jag kommer in med näbbarna och mina tre tärnor. Tror det kommer bli toppen!

Tycker inte det ser konstigt ut med ojämnt antal tärnor och bestmen, nästan alla bröllop jag varit på har faktiskt haft två-tre tärnor och en bestman. Inget fel med det alls, det är ni som bestämmer på era bröllop! Kör hårt!

anelvi skrev 2008-01-09 10:12:08 följande:
    Ja, jag har äntligen bestämt mig...eller vi har bestämt oss. Jag kommer att ha två tärnor. Min syster och en nära vän. Sedan kommer min m2b´s ha en bestman...hans närmaste vän. Så har vi våra tre barn som näbbar. OJ!!!! Det kommer ju vara såååå fintVi kommer att göra så att jag går in med hela följet och m2b och best man står framme och väntar. Jag kände att det blev bäst...vad tror ni???
  • malous

Bra att du bestämde dig för det tycker jag. Min lillasyster skulle ha mördat mig om jag hade tagit en kompis framför henne (och jag detsamma med henne för övrigt). En kompis kan vara som en syster men en syster ÄR ju de facto en syster.

anelvi skrev 2008-01-09 10:12:08 följande:
    Ja, jag har äntligen bestämt mig...eller vi har bestämt oss. Jag kommer att ha två tärnor. Min syster och en nära vän. Sedan kommer min m2b´s ha en bestman...hans närmaste vän. Så har vi våra tre barn som näbbar. OJ!!!! Det kommer ju vara såååå fintVi kommer att göra så att jag går in med hela följet och m2b och best man står framme och väntar. Jag kände att det blev bäst...vad tror ni???
  • strommis

Nu har jag frågat min svägerska om hon oxå vill vara tärna, hon blev jätteglad, nu känner jag mig nörjd då jag får ha båda två.

• lycklig78

För att det inte skulle bli tjaffs, så valde jag både syrran och min bästa vän. Tror inte jag kommer få värst mycket hjälp, utan de vill nog helst bara ha äran

Svar på tråden Tärnan