Örebro-bröllop 2008
man kunde göra som man vill, går att köpa vid dörren oxå!
man kunde göra som man vill, går att köpa vid dörren oxå!
Vi ska ha vår Buffe i den bygdegård vi hyrt i närheten av kyrkan. Eftersom bara familjen o de närmaste kommer vara med på just middagen kommer den inte landa på mer än 3000-3500 kr. Billig catering o vi kommer vara ca 20-25 st.
Vi har ett värdpar, min bror o hans väääldigt drivande o effektiva fru ;) Men inga tärnor eller bestmans eller nått sånt. Det ska hållas litet o enkelt. Brorsans lilla 3 åring (då 3,5 år) ska vara näbb.
Igår var vi inne i örebro på en guld affär där (cederins) o fick massor av bra hjälp men våra önskemål om ringar. Min m2b har nu kommit på att han vill ha en ganska bred ring, typ 8 mm, med ett band av stenar i mitten..bara en 4-5 st stenar men.. vet ni nån kille som har stenar i sin ring?
Jag har nu bestämt mig för en väldigt smal ring innerst (vi ska byta ut förlovningsrfingarna) o en bredare ytterst med en diamant slipad som ett hjärta nersänkt i ringen.. Men det ser ut att kunna kosta en del..*suck*
Hur har ni gjort med ringar?
Ja han ska nog ha vita stenar.. det är en vitguldsring. Jag har faktiskt inte sett en enda kille med stenar i sina ringar men det är klart, jag har ju inte tittat så mycket heller.
Vi skulle få prisuppgift på alla ringar imorrn så vi får väl se.. Det är nog inte gratis iaf! ;)
Ja, om vi ändå hade tänkt till lite när vi valde förlovningsringar, då hade vi inte behövt köpa TRE nya ringar.. När vi var på smycka o berättade ungefär vad vi ville ha fick vi en prisuppgift på ca 25 000 för alla tre. Inte så aktuellt.
Den danska sidan med ringar på har riktigt bra priser tycker jag. Tyvärr så funkade inte den ring jag hade siktat in mig på där :/
nej ringar ska ju få kosta men inte hur mycket som helst känner vi. Vi har sagt inte över 10 000 per ring. Och idag ringde dom från guldaffären o vi fick prisuppgift o jag blev så glaaaaad ;) Alla tre ringar skulle gå på 17000 vilket var ett jättebra pris!! Då får jag precis de ringar jag vill ha ;))
Har försökt få min m2b att kanske fundera på att sätta stenarna så det bildar ett kors istället för bara en rad.. Hittade en jättefin sån ring på nätet, verkar som att han nappar på det ;)
Det känns som att det blir lite mer symbolik i det då, vi gifter oss ju i kyrkan o hans farfar var präst o så där.. Jag älskar saker som symboliserar något ;)
Fast en lite konstig grej.. vi frågade guldsmeden hur mycket palladium det var i de ringarna (schalins) o han sa att de hade ringt några gånger o frågat tillverkarna men de hade inte velat säga...?? Men att de höjt palladium halten iaf.. Varför vill man inte säga sånt?
Ahh jag behöver Hjälp!!
Har suttit o försökt skriva inbjudan till våra bröllopsfest gäster.. Alltså de som inte ska vara med på vigsel o middag utan får inbjudan till endast festen på kvällen.. Vet inte hur jag ska skriva!!
Så här ser det ut nu..
Vigsel kommer ske mellan
Jonna Ölvestad & Jonny Werner
den 16 augusti 2008
Klockan 19 .00 bjuder vi Er på bröllopsfest
I Hardemos bygdegård, Kumla.
Där serveras tårta och dryck
(och sen då!? Hur skiver man att det är ett band som spelar o att de fr ta med egen dricka? Vi bjuder på den till tårtan men sen tror jag de får ta med eget... Och det innan känns inte så bra heller..)
Klädsel : Kavaj
Några förslag?!
Waersta
Från var? Jag röstar iaf på andra alternativet ;)
Vi ska oxå ha Ethels ;) Fast vi har inte kollat nått på menyn än. Vad tar hon för att göra tårtan?
Vi ska köpa våra här i Kumla, har dock inte bestämt från vilken just nu, väljer mellan två ;)
På tal om Sofia Öhlund. Var inne på hennes sida, hon har ingen besöksadress? Var tar hon bilderna om man vill göra det inomhus, tex vid en secret box?