• Jonna83

Örebro-bröllop 2008

Det står mellan "Farliga frestelser" o Sveas. Det första är ett "hemma" bageri som jag hört en del bra om. Tar 20 kr/bit o uppåt men Sveas är ju ändå Sveas..;) De tar 30 kr/bit.. Så vi får väl se..

Ska åka o köpa papper idag till o börja med Festhäfte utsidan!!
    Och väntar fortf på kostnadsförslag från Två hjärtan på ringarna i örebro. Ingen vidare service där...:/

• Jonna83

Jaså gör du! Du är nog den första som sagt det om Sveas ;) Min m2b tycker Farliga Frestelser så det lutar nog åt det iaf ;)

Hur har ni tänkt dekorera bygdegården? Funderar på det hela tiden.. Har köpt vita hjärtballonger ;P

• Jonna83

Men har ni sytt egna gardiner att byta med då? Vad har ni för färg......... ;P

• Jonna83

haha okej.. det lät tufft ;) Ska bli kul att se bilder från erat bröllop sen ;) Jag kommer förmodligen sno lite ideer! ;)

• Jonna83

Ja jag förstår det. Det känns nämligen jättebra att ni ska göra det först. Jag tycker det är MYCKET bättre att lära från ANDRAS misstag än mina egna.. ;P

Vi vet inte riktigt än, skulle behöva åka dit en gång till snart för o kolla lite mer. Vi ska ju ha middag med de närmaste först o SEN kommer festfolket såattsäga, o de vill ju oxå ha bord att sitta vid för o äta tårta o då måste ju dom borden redan stå dukade o klara.. Så kanske en hästsko med bord längst bak i mitten av lokalen o sen bord längst väggarna? Nej jag vet inte.. Vårt upplägg känns inte så enkelt längre..

Ni då?

• Jonna83

ja det vill man ju ha, och ett borde med tårtan o allt det på oxå... Skulle gärna vilja slippa börja flytta runt på bord när alla kommit :/

Vi blir ca 20-25 till middagen o sen på kvällen så kanske det kommer ca..30-40 pers till. Och de ska få tårta.
    Middagsgästerna får ett festhäfte var medan festgästerna får ett festhäfte per bord.. Och deras bord kanske inte blir riktigt lika "fint" som middagsgästerna med det ska ju ändå synas att borden "hör ihop". Ja..så långt har vi kommit. Vet inte hur det funkar i verkligheten, kanske blir jättekonstigt. En massa Vi-dom.

• Jonna83

Vi kommer bara skriva namnet o telefon numret till den dom ska kontakta, inte värdpar eller toastmadam..

Nu har jag gjort en till uppsättning inbjudningskort! Ni får gärna titta o tycka.. det är dom med en "remsa" med vita hjärtan på. Och så är festhäftena klara, iaf utsidan...finns oxå i galleriet!

• Jonna83

Vi ska oxå köpa hans kläder i Vingåker ;)

Det är ringar i hans kläder som är de stora sakerna som är kvar, o nu har vi hittat ett hus mitt i alltihopa så vi får se hur det funkar med den ekonomiska bite...

• Jonna83

Dragonesse

Samma datum som vi ;) Kommit långt?

• Jonna83

Nu har jag köpt en torsolett att ha under klänningen. Tänker även ha den innan o efter med för den verkar himla bra att ha just under klänningar.. Den kostade 795 kr, sved lite i kassan kan jag säga. Just nu vill man spara alla pengar o lägga på huset..;/

Vi ska även åka till bygdegården där vi ska ha middag o festen på måndag o kolla lite mer ingående vad som finns, hur stora borden är, hur stolarna ser ut osv osv för att kunna ta tag i det där med dukning o dekoration..

Utsidan på våra festhäften är klara, o några grejer som ska vara med där oxå.. men just det känner jag inte har så hög prio just nu :) Huvudsaken är att alla inbjudningskort blir klara snart!! ;)

Svar på tråden Örebro-bröllop 2008