• Joakina

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Ang bröllopsnatten....
    Vi beslutade igår att vi ska ta den 2 dagar innan istället. Varför spendera pengar för ett par timmar. Bröllopsnatten är smått överreklamerad anser vi. För hur många brudpar blir det en sån där prinsesssaga??? Man dräller in vid 03-snåret. Av med kläder och ut med alla hårnålar, slocknar och vaknar och vill hem. Kanske behöver man tom städa dagen efter....
    Nä istället så hár vi bestämt följande:
    Eftersom vi gifter oss den 7 juni så är vi ledig dagen innan - sveriges nationaldag. Dagen innan den det dvs torsdag så kommer vi att hämta klänningen i närliggande stad och då tänker vi ha vår "bröllopsnatt" istället. Käka gott på resturang, bo på hotell, gå på spa och skämma bort oss... sovmorgon och god hotellfrukost i lugn och ro. Visst låter det som en bra laddning inför brölloppet....

Bara ett förslag från mig.....

• Joakina

Håller med om att barnvakt ska man inte ha för mycket av... det är inte länge som barnen är små.

Vi är jättenöjd med valet....

Jätttebra tips i denna tråd! Vi vill också hålla klostnaderna nere i den mån det går. Alla tips och råd godtages med öppet hjärta.

• Joakina

Jag har ett litet tips ang inbjudningarna.
    Jag ska göra mina själv och har funderat på det här med kuvert. Vart man än läser så står det: Välje ett kuvert som sticker ut. Som är ögonfallande.
    *hm*... men ett kuvert är inte så billigt. Dessutom rivs det upp i några sekunder och sedan är det värdelöst för mottagaren.
    Så då började jag fundera på andra alternativ... Cellofanpåsar finns. Jättesnyggt! De kostar ca 1-2 kr per st.
    Men så igår kom jag på det! Jag paketerar in dom i bakplåtspapper! sagt och gjort klippte jag och klistrade och vips hade jag fått mig ett snyggt kuvert. På framsidan sätter jag en klisterlapp med adressen och på baksidansigeillstämplatjag igen det. Igenom papperet ser man den snygga - om än billigt hemgjorda - inbjudan.... Läckert!
    Kostnaden för kuvertet blir förmodligen i ören. 2 kuvert per bakplåtspappersblad, av en rulle som kostade 5kr (Dollarstore).

Lite pyssel men resultatet blev jättebra. (och billigt - det gillar jag!)

• Joakina

Visst är det ett enkelt och billigt tips!
    För att göra dom lite extra LYXIG tänker jag droppa en eller ett par droppar av någon doft i kuverten...

• Joakina

*hm*... tack för tipset... tänkte inte på det....

• Joakina

Vigselringen... oj, vi har inte riktigt börjat kolla upp det ännu. Men vi har iaf bestämt att vi vill ha en var, även min M2B alltså. Så det blir ju det dubbla priset, antar jag. Eller är det någon sov vet ifall ring nr 2 blir billigare? Bra vore ju det....
    Men inget överdriven summa lägger vi på det. Men det ska vara en ring vi fastnar för och som vi kommer vilja ha för resten av våra liv. Dessutom måste den passa med vår förlovningsring.

3000kr per st kanske (fast egentligen har jag inte den blekaste aning vad vigselringar kostar )

• Joakina

BUKETTEN VID ETT SOMMARBRÖLLOP BEHÖVER JU INTE BLI DYR OM MAN INTE VILL. SOMMARENS BLOMMOR KAN LÄTT BLI EN FIN BUKETT.

Ops... stora versaler

Bröllopstårtan behöver inte heller bli dyr. Då vi inte är några tårtmänniskor så lägger vi inte alls krut på den. Vi kommer att beställa vita prinsesstårtor med råsa blommor på , och bygger själva en stege (endera i trä eller av lådor med en vit duk över). Priset är ca en tredjedel per tårtbit....

Snygga Hårnålar kan man lätt fixa av vanliga hårnålar och trä på pärlor från ex ett barnhalsband

Jag tänker prova på att göra egna ljuslyktor attt ställa på borden. Någon här på FL 8minne ej vem) tipsade om att göra av konservburkar. Klippa till som kronor, spraya och limma fast pärlor. Bilderna hon visade var jättefina. Jag ska ge det ett försök.

Någon som har fler tips!

• Joakina

Jag hade också tänkt plocka av sommarens blommor... till bordsdekoration. Men så kom jag på att det kommer aldrig fungera med de som är allergiska.
    Liljekonvaljer hade ju varit jättefint.... Eller vitsoppor .... eller prästkragar ... Men hos oss får det nog bli blommor från blomsterhandlaren..

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-