maella skrev 2008-01-05 23:49:11 följande:
Hej igen 2008 08 09... såg nu att du undrade hur mycket dricka vi beräknar.3 lådor (baginbox) vitt vin och 3 lådor rött vin.10 lock öl2 fl whiskey2 fl konjac2fl gin2fl vodkaoch 2 fl likörVad tror du om detta? jag vet inte heller exakt, men vi bor lite avsides så det finns ju dom som kör...
Vi har ungefär dubbelt upp med gäster + att vi bara kommer att bjuda på alkoholen till maten sen blir det betalbar (typ 10 kr för en öl eller så).
Till maten kommer vi att ha vitt vin/rött vin/öl och cider. Sen blir det ev nån avec också.
Sen vet jag inte om man måste ha nåt mousserande vin för brudskålen?
Men vi gör nog så att vi köper ölen och cidern i tyskland, för då kan vi liksom STORhandla av detta (gör inte så mycket om det blir över eftersom det går åt nångång)
Vinet (baginbox) tänkte vi nog köpa här hemma faktiskt, för som jag har fattat det så får man lämna tillbaka oöppnade på systemet, det kan ju vara bra.
Jag är livrädd för att man ska handla för lite, osså tar baren bara helt plötsligt slut!
Angående maten, du måste ha hittat en jättebillig catering! jag trodde liksom inte att det fanns, men ska nog seriöst kolla runt lite om det också. annars har vi räknat med att göra ALLT själv (med hjälp av mina systrar och våra mammor)