• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • eveluscious

Vi ska ju gifta oss 19/6-2oo9...ca. 1.5år kvar. När kan man börja planera på allvar? Kyrkan är ju redan bokad men vill inte boka lokalen än...ska ev. byta datum, visar sig att midsommarafton är en svår dag att fåtag på lokal till.
    Men inbjudningar, dekorationer osv - när kan man börja med det?

• eveluscious

Just det - ska alla här ha billigare klänningar? Har hittat min drömklänning som är en NIXA nr. 8107 och den går loss på ca. 5800:-.

• malous

Jadu, det undrar jag med. Jag håller på och syr linneservetter nu i alla fall. Det är ju så tråkigt och tidskonsumerande att det är lika bra att ta tag i det i god tid. Lokal ska vi boka i sommar (vi gifter oss troligen i augusti -09).

eveluscious skrev 2008-01-06 17:58:14 följande:
    Vi ska ju gifta oss 19/6-2oo9...ca. 1.5år kvar. När kan man börja planera på allvar? Kyrkan är ju redan bokad men vill inte boka lokalen än...ska ev. byta datum, visar sig att midsommarafton är en svår dag att fåtag på lokal till. Men inbjudningar, dekorationer osv - när kan man börja med det?
  • Synthetic

eveluscious.. min är eg inte billig.. orginalet är ju 16 000 kr men syr upp en kopia för 4000

• malous

Ja, min kostade som sagt 650,- (bild finns i galleri). Skulle dock inte tvekat att lägga en hel del mer om jag inte hittat den klänningen i Kina eftersom jag ville ha den modellen. Eller jo, kanske i och för sig, men då hade min mamma fått sy åt mig :).

eveluscious skrev 2008-01-06 17:59:30 följande:
    Just det - ska alla här ha billigare klänningar? Har hittat min drömklänning som är en NIXA nr. 8107 och den går loss på ca. 5800:-.
  • eveluscious

Vad roligt med en till 09:a Vad abitiöst av dig att sy servetterna!! Jag funderar på att KÖPA min servetter nu *ler* www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70113555 riktigt billiga! Och passar vårt färgtema; rosa, brunt (och ev. grönt)
    Är ju studenter så jag tänkte om man sprider ut kostnaderna så slipper man ta hela bröllopssumman på en och samma gång!

malous skrev 2008-01-06 18:02:19 följande:
    Jadu, det undrar jag med. Jag håller på och syr linneservetter nu i alla fall. Det är ju så tråkigt och tidskonsumerande att det är lika bra att ta tag i det i god tid. Lokal ska vi boka i sommar (vi gifter oss troligen i augusti -09).
  • eveluscious

ooh..bild? På orginalet alltså

Synthetic skrev 2008-01-06 18:02:28 följande:
    eveluscious.. min är eg inte billig.. orginalet är ju 16 000 kr men syr upp en kopia för 4000
  • malous

Haha, ja, lite väl ambitiöst kanske... Fast fästmannen får brodera monogrammet på dem. Ja, det är smart att sprida ut, vet bara inte vad jag kan börja shoppa när vi inte vet vilken lokal det ska vara än...

eveluscious skrev 2008-01-06 18:10:25 följande:
    Vad roligt med en till 09:a Vad abitiöst av dig att sy servetterna!! Jag funderar på att KÖPA min servetter nu *ler* www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70113555 riktigt billiga! Och passar vårt färgtema; rosa, brunt (och ev. grönt)Är ju studenter så jag tänkte om man sprider ut kostnaderna så slipper man ta hela bröllopssumman på en och samma gång!
  • 2008-08-09
    strommis skrev 2008-01-06 17:45:51 följande:
    2008-08-09 vad har du använt för stämpeldyna då du stämplat på servetter???
    Har inte stämplat dem än, men ska väl snart. Har ingen aning vad stämpeln heter, men här är den:

www.pandurohobby.se/menu/MenuServlet
  • 2008-08-09
    eveluscious skrev 2008-01-06 17:58:14 följande:
    Vi ska ju gifta oss 19/6-2oo9...ca. 1.5år kvar. När kan man börja planera på allvar? Kyrkan är ju redan bokad men vill inte boka lokalen än...ska ev. byta datum, visar sig att midsommarafton är en svår dag att fåtag på lokal till. Men inbjudningar, dekorationer osv - när kan man börja med det?
    Vi kanske är sent ute men vi börjar med planeringen seriöst nu, 7 månader innan bröllopet.
    Det vi har gjort sedan förrut är mest att köpa grejerna till min klänning, bokat kyrka och lokal.
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-