• malous

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Vår budget kommer nog vara lite högre men vi är alltid intresserade av att hålla nere vissa kostnader eftersom vi båda är studenter så jag kikar nog in här lite med om det är ok :).

Våra bästa budgetköp hittills är helt klart bröllopsklänningen för ca 650 kr och skräddarsydda fracken för ungefär lika mkt. Sedan har vi köpt 10 meter sidentyg till tärnornas klänningar för ca 200 och 20 meter linnetyg för kanske en hundring. Men det var i Kina och nu är vi i Sverige (om någon av era släktingar eller vänner har vägarna förbi Kina så har jag dock en hel del tips på saker de kan få köpa åt er om de vill och skicka hem billigt (om de har för mkt att bära på själva)).

• malous

Billiga skor: var har ni hittat det?

Jag tycker att de flesta brudskor är så trista och dyra för vad man får men vill inte lägga ned 3000 för att få någorlunda modegrad på skorna eftersom jag hellre lägger sådana skopengar på ett par skor jag kan använda mer än en gång.

• malous

Har ni några tips på billigare fotografer som ni gillar? (Det känns som att många som drar ner på den kostnaden gör det genom att de känner någon.) Annars kan ju det vara en sjukt stor summa av budgeten...

• malous

Det låter ju bra, måste kanske börja ränna runt här i Gbg också då :). Funderar på att köpa ett par enkla och sedan piffa upp dem med applikationer.

Bekvämlighet är ju verkligen prioritet. Funderar visserligen på att köpa ett par ballerinas att ha efter vigseln men jag vill verkligen inte expandera skobudgeten på så tråkiga skor som sagt, hm.

2008-08-09 skrev 2008-01-06 13:07:07 följande:

Jag hittade ett par på en bröllopsaffär här i stan jag bor, halva reapriset! 250 kr!! Jag satsade mest på att de skulle vara bekväma och stilrena.
  • malous

Tack för tipset. Tycker dock att det är lite för dyrt för den typen av skor de erbjuder. Men i värsta fall får jag väl betala femhundringen. Känns dock som att det bara är för att de kallas brudskor som de kan sätta det priset för ur modellhänsyn (skomode) så skulle jag inte ha betalat mer än 100-200. (Jag antar att jag är skoskadad, jag köper mkt skor i olika prisklasser).

Funderar på att köpa ett par skor i annan färg istället för att hålla nere kostnaden och samtidigt få mer av skomodellen, ngn av er andra som gjort det?

grabbarna skrev 2008-01-06 13:08:06 följande:
    have2have har fina skor för runt 500:-
  • malous

Mm, jag har ju fotgraferande vänner och journalister i släkten men det skulle vara kul om ngn hade ngt annat tips också. Bra att ha ett safe alternativ (alltså ngn man kan kontraktera, haha).

2008-08-09 skrev 2008-01-06 13:17:54 följande:

Har inga tips tyvärr eftersom vi också kommer att anlita kompisar till detta, så isf är det nog mitt tips...typ verkligen kolla runt bland vänners vänner om inte någon är duktig med kameran.
  • malous

Jepp, det ska jag definitivt, har ju gott om tid på mig :).

2008-08-09 skrev 2008-01-06 13:20:56 följande:

Om jag vore dig skulle jag gå runt på stan runt studenttiderna, då finns det ju många vita skor till försäljning!
  • malous

...och så börjar sommarrean i slutet av juli och det är ju inte så att vita skor har strykande åtgång jämt i och med deras något osmickrande egenskaper...

malous skrev 2008-01-06 13:22:09 följande:
    Jepp, det ska jag definitivt, har ju gott om tid på mig :).2008-08-09 skrev 2008-01-06 13:20:56 följande:
  • malous

Verkligen ett fynd! Vad är det för material/modell på dem?

MajoJonas skrev 2008-01-06 13:20:26 följande:
    Köpte mina skor för 99 kr på Skopunkten. Ett riktigt fynd, de skulle egentligen ha kostat 249 kr. Inte farligt det heller.
  • malous

Vi lägger också min ring utanför budgeten eftersom min fästman börjar jobba (som affärsjurist) ett halvår innan bröllopet och vill betala den själv. Den kommer nog kosta 40 000 max iaf.
    Men den är alltså ett exceptionellt undantag till resten av budgeten.

2008-08-09 skrev 2008-01-06 10:38:03 följande:

Får man fråga vad alla ni andra "budget-brudar" lägger ut på ringen?Min kommer att gå på ca 6000 kr, men min blivande ville inte räkna in den i vår budget utan kommer att spara ihop till den själv.
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-