• malous

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Japp, det håller jag på med nu. Inte är det roligt men det kommer att bli fint :).

lillamaa skrev 2008-01-08 15:34:34 följande:
    hänger med. vet inte vad våran budget kommer gå på men håller nere kostnaderna så mkt de går. dessutom tror jag de blirroligar när man gör mkt själv. mer personligt!!jag ska nog sy egna servetter och brodera in monorgam. vi har ca 2 år kvar till bröllopet så de finns ju tod till de ;)
  • malous

Jag har ett recept i Martha Stewart's planeringsbok som jag ska testa och om det blir bra så ska vi baka den själva. Kikar in lite då och då på "vad är det under sugarpasten"-tråden också. Men om vårt övningsförsök blir dåligt så tror jag nästan vi skippar det och beställer en tårta istället.

Som gäst kanske jag skulle störa mig lite på det om er tårta verkade godare, haha.

2008-08-09 skrev 2008-01-12 17:44:14 följande:

Hur gör ni allihop med bröllopstårtan??Vi hade inte tänkt oss en tårta i 5 våningar utan kommer att göra vanliga, enkla tårtor till gästerna. Sedan kommer vi att vid honörsbordet att ha en 2-våningstårta.Men nu idag frågade min svärmor mig om jag ville att hon skulle göra en tårta som är jättegod!! av maräng. Och ju mer vi funderade på det så insåg vi att om hon gjorde 3 sådana så skulle de räcka till alla gästerna, istället för att vi skulle göra minst 10 av de andra..MEN, gör vi så, så kommer inte gästernas tårta och vår tårta att se likadan ut, gör det något?? Alltså skulle ni som gäst "störa" er på det?
  • malous

Absolut, jag kan skriva ner det imorgon om jag kommer ihåg, har för mig att det var en del instruktioner :). (Om jag glömmer bort det så påminn mig gärna i gästboken eller här är du snäll).

lillamaa skrev 2008-01-12 18:07:45 följande:
    malous: vill du dela med dig av receptet? ;)
  • malous

Jag förstår precis vad du menar (jag gillar inte tårta själv och speciellt marsipantårta utan föredrar marängbottenstårtor om jag måste äta) men gästerna vet ju kanske inte om att den andra är så mkt godare så det kanske ser skumt ut för dem.

2008-08-09 skrev 2008-01-12 18:09:33 följande:

Haha fast det lustiga är att, om jag VERKLIGEN skulle välja en tårta att äta så skulle det vara tårtan som svärmor pratade om, den är super!! Jag är ju inte så förtjust i tårta egentligen och absolut inte marsipan osv...så det är mest för utseendets skull + att min blivande man ÄLSKAR det!
  • malous

Jag har nu kollat upp receptet i boken och det är fyra sidor med instruktionsbilder. Ska försöka se om det går att scanna in det och ladda upp i mitt galleri senare. (Måste koppla in scannern dock så det kanske inte bli idag).

lillamaa skrev 2008-01-12 18:07:45 följande:
    malous: vill du dela med dig av receptet? ;)
  • malous

Haha, well det är ju Martha Stewart också ;).

lillamaa skrev 2008-01-13 12:08:45 följande:
    malous: OJ, det var inte så lite de!
  • malous

Jag kommer att vara nyexaminerad när vi gifter oss så jag vet inte när jag kan ta semester. Kommer nog ta det på vintern det året istället (vi gifter oss i augusti). Har då resan utanför budgeten.

Om vi skulle åka till ngt billigare ställe så skulle jag helt klart välja Thailand för där får man verkligen valuta för pengarna :). Gärna Koh Chang där det inte är spec. mkt turister.

• malous

Aha, på så vis. Är det av tristess eller flygrädsla? För om det är för att det är tråkigt så kan man ju ta en flight där man sover bort resan. Eller åka med Air France om de flyger dit och få en privat teveskärm på stolsryggen att välja film till :).

lillamaa skrev 2008-01-13 14:15:29 följande:
    jag funderade också på thailand men sambon vill inte flyga så länge! haha
  • malous

Jag åkte första gången utomlands till just Thailand om det kan vara till ngn hjälp :). Det går smidigare än man kanske tror, det är ju så stora och bra plan man åker i också.

lillamaa skrev 2008-01-13 14:31:57 följande:
    jag vet faktiskt inte. kanske lite rädsla, han har aldrig vart utomlands!
  • malous

Rom låter jättefint! Jag och min fästman försöker också få tid för en weekend dit snart :) (lite svårt när man pluggar och aldrig har semester).

Mica o Krille skrev 2008-01-13 14:36:24 följande:

Vi har funderat, om vi får pengar över så kommer vi åka en weekend till rom. New york är en dröm o kommer nog förbli så tills barnen är vuxna iaf. Men det tar vi lite senare när vi har samlat ihop tillräckligt med pengar igen.
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-