• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Karis Annelie

Jen82 ja tyskland är billigare än danmark, sen beror det på hur mkt man ska inhandla med, det är ju jobbigare och dyrare resa till tyskland.

• 2008-08-09

Får man fråga vad alla ni andra "budget-brudar" lägger ut på ringen?
    Min kommer att gå på ca 6000 kr, men min blivande ville inte räkna in den i vår budget utan kommer att spara ihop till den själv.

• eveluscious

Min ring (tror det blir den) kostar 3820:- från Vigselbutiken.se . www.smartstep.se/shopimages/142654.jpg
    Vill ha en enkel tidlös ring - och sen har den exakt samma mått som förlovningsringen, 4mm bred och 1.4mm hög.

2008-08-09 skrev 2008-01-06 10:38:03 följande:

Får man fråga vad alla ni andra "budget-brudar" lägger ut på ringen?Min kommer att gå på ca 6000 kr, men min blivande ville inte räkna in den i vår budget utan kommer att spara ihop till den själv.
  • malous

Vår budget kommer nog vara lite högre men vi är alltid intresserade av att hålla nere vissa kostnader eftersom vi båda är studenter så jag kikar nog in här lite med om det är ok :).

Våra bästa budgetköp hittills är helt klart bröllopsklänningen för ca 650 kr och skräddarsydda fracken för ungefär lika mkt. Sedan har vi köpt 10 meter sidentyg till tärnornas klänningar för ca 200 och 20 meter linnetyg för kanske en hundring. Men det var i Kina och nu är vi i Sverige (om någon av era släktingar eller vänner har vägarna förbi Kina så har jag dock en hel del tips på saker de kan få köpa åt er om de vill och skicka hem billigt (om de har för mkt att bära på själva)).

• Limbolight

Hej!
    Hänger oxå på!
    Har en budget på 12.000 kr

Klänning+ underkjol 1200
    skor rea 150
    bukett buntrosor och pionblad från trädgården (syster florist)
    Buffé (bror kock) 2500
    lokal 1500, betalar styvfar
    ring stålring på nätet, 500
    DJ 3000
    bröllopstårta bakar jag själv 500
    mm,mm,mm....

• malous

Billiga skor: var har ni hittat det?

Jag tycker att de flesta brudskor är så trista och dyra för vad man får men vill inte lägga ned 3000 för att få någorlunda modegrad på skorna eftersom jag hellre lägger sådana skopengar på ett par skor jag kan använda mer än en gång.

• grabbarna

2008-08-09

jag kommer också köpa blommorna löst och binda ihop själv det kan ju inte vara så svårt, huvudsaken för mig är att blommorna är fina i kyrkan om dom sedan vissnar snabbt tycker jag är skitsamma.

ang ring så har vi sett ngr i vitt och vanligt guld utan stenar. inte just för att sparar pengar utan för att vi tyckte dom var fina och vår stil dom kostade runt 1300:- st

vi blir ca 50 gäster och vi funderar på att göra en egen buffe men jag har ingen lust att slava med maten så det blir nog rostbiff och dyl vad kan man ha mer som är enkelt att göra? sambon har en svåger som är chef på en matvaruaffär så vi kan nog få köpa lite till inköpspris via honom.

spriten blir svårare då vi har låååångt till tyskland men ev kan vi beställa med en arbetskamrat till sambon.

klänningen köper jag från kina via lillsessan så den blir lite dyrare än om jag gör det diekt själv men jag ska kombinera ihop två olika så det känns bäst att överlåta det till henne.ca 4000:- men då ingår underkjolen också

fotograferingen vete sjutton fotografen jag funderar på tar ca 3000:- och det är ju kul att ha fina bilder MEN det tar mycket tid om vi ska åka iväg för att fotograferas.ute går ju bra om det är bra väder.

håret kostar ung 1200:- men jag ska fråga en arbetskamrat om hon vill ställa upp och hon bir nog lite billigare och sminket gör jag själv.

kostymen tänkte vi passa på att köpa när det är erbjudande och det brukar det vara runt studenttider.

skor vet jag inte om jag ska köpa nya eller inte, jag har besvärliga fötter så det lutar åt att jag tar ett par ljusbeiga jag redan har, dom kommer ju inte synas under klänningen ändå.

lokalen blir bygdegården och jag har inget pris men det blir nog inte så farligt.
    sist vi hyrde kostade det 500:- för hela helgen.

• 2008-08-09
    malous skrev 2008-01-06 12:48:21 följande:
    Billiga skor: var har ni hittat det? Jag tycker att de flesta brudskor är så trista och dyra för vad man får men vill inte lägga ned 3000 för att få någorlunda modegrad på skorna eftersom jag hellre lägger sådana skopengar på ett par skor jag kan använda mer än en gång.
    Jag hittade ett par på en bröllopsaffär här i stan jag bor, halva reapriset! 250 kr!!
    Jag satsade mest på att de skulle vara bekväma och stilrena.
  • malous

Har ni några tips på billigare fotografer som ni gillar? (Det känns som att många som drar ner på den kostnaden gör det genom att de känner någon.) Annars kan ju det vara en sjukt stor summa av budgeten...

• grabbarna

have2have har fina skor för runt 500:-

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-