• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • 2008-08-09
    eveluscious skrev 2008-01-06 17:59:30 följande:
    Just det - ska alla här ha billigare klänningar? Har hittat min drömklänning som är en NIXA nr. 8107 och den går loss på ca. 5800:-.
    Min klänning ska mamma sy, så nu när jag har köpt allt som behövs till den gick den på ca 800 kr, ett kap!
  • eveluscious

Men servetter kan man ju shoppa. Ljuslyktor/ljusstakar... Vi vet ju vilken "typ" av lokal vi kommer vara i.
    Sen ska jah köpa papper och gör en "prototyp" till vår inbjudan.
    Vad fin klänningen var förresten

malous skrev 2008-01-06 18:17:03 följande:
    Haha, ja, lite väl ambitiöst kanske... Fast fästmannen får brodera monogrammet på dem. Ja, det är smart att sprida ut, vet bara inte vad jag kan börja shoppa när vi inte vet vilken lokal det ska vara än...
  • Emma J

Jag hade bestämt mig för att beställa klänning från kina tills jag åkte till en brudaffär här i närheten. Det blev så att jag köpte en för 6000 kr istället för 1500 kr som kinaklänningen skulle kostat. Jag ändrade helt äsikt i affären. Många klänningar sitter helt olika och man vill ju faktiskt ha sin "drömklänning"

eveluscious skrev 2008-01-06 17:59:30 följande:
    Just det - ska alla här ha billigare klänningar? Har hittat min drömklänning som är en NIXA nr. 8107 och den går loss på ca. 5800:-.
  • malous

Mm, men de pappersservetter vi ska ha ska vara sådana där med datum på och det beror för oss på när den lokal vi vill ha är ledig (vi har inget fast datum i augusti som vi måste ha, vi vill bara ha någorlunda väder och midsommar brukar vara rätt uppbokat i Dalarna, annars skulle vi nog också tagit det med tanke på att det är så fint i Dalarna då).

Ljusstakar blir nog nästa shoppingobjekt dock! Håller ögonen öppna för det hela tiden :).

Papper köpte vi i somras, men ska tillverka en protoptyp och se om vi står fast vid den modellen vi gillade då.

Tack, hoppas jag inte hinner tröttna på den :).

eveluscious skrev 2008-01-06 18:32:55 följande:
    Men servetter kan man ju shoppa. Ljuslyktor/ljusstakar... Vi vet ju vilken "typ" av lokal vi kommer vara i. Sen ska jah köpa papper och gör en "prototyp" till vår inbjudan. Vad fin klänningen var förresten
  • malous

Ah, tacka vet jag brudklänningsaffärer på plats i Kina då ;). Jag hade nog säkert inte vågat beställa via ebay när det väl kom till kritan (speciellt efter att ha sett hur material i brudklänningar kan variera rejält på plats i brudbutikerna i Suzhou (nära Shanghai).

Emma J skrev 2008-01-06 18:38:32 följande:

Jag hade bestämt mig för att beställa klänning från kina tills jag åkte till en brudaffär här i närheten. Det blev så att jag köpte en för 6000 kr istället för 1500 kr som kinaklänningen skulle kostat. Jag ändrade helt äsikt i affären. Många klänningar sitter helt olika och man vill ju faktiskt ha sin "drömklänning"
  • Synthetic

Nej kan skilja väldigt mycket i kvalite beroende helt på vem som syr, vilket material de använder, sömnteknik mm mm Så ebay håller jag mig undan. Jag använder mig av en tjej som har kontakt med en och samma fabrik som syr upp hennes klänningar och känt på dom och kollat dom och de blir jättefina och bra kvalite. Så henne vågar jag beställa av, dock finns det helfina på ebay.. usch för fina nästan

• malous

Mm, då skulle ni se Suzhou utanför Shanghai, det är som en liten stad av bara brudklänningsbutiker med priser mellan SEK 300 och 800 (oprutat). Mkt fint fanns det, men också en del skräp. Det är säkert därifrån mkt av exporten kommer. (Shanghaiområdet är ju känt för tygtillverkningen, även i Kina.)

Synthetic skrev 2008-01-06 18:59:07 följande:
    Nej kan skilja väldigt mycket i kvalite beroende helt på vem som syr, vilket material de använder, sömnteknik mm mm Så ebay håller jag mig undan. Jag använder mig av en tjej som har kontakt med en och samma fabrik som syr upp hennes klänningar och känt på dom och kollat dom och de blir jättefina och bra kvalite. Så henne vågar jag beställa av, dock finns det helfina på ebay.. usch för fina nästan
  • eveluscious

Ja när jag var och provade klänningar hade jag en ganska bestämd bild av hur den skulle se ut. Sen föll jag för en taftskapelse Och sen provade jag flera olika axelbandslösa med släp...och inte en enda satt likadant. Så jag har gett upp att köpa från Kina. Köper i butik istället!

• eveluscious

vad fin! Du kommer bli en unik, vacker brud Vilka färger ska din klänning ha?

Synthetic skrev 2008-01-06 18:29:17 följande:
    www.maggiesottero.com/dress.aspxDen ska vi sy upp fast i andra färger och lite längre släp.
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-