Inlägg från: Parnassia |Visa alla inlägg
  • Parnassia

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Hej allihop! *vinkar*
    Väldans bra tråd detta, har läst allt nu och kommer nog hänga här lite.

Vi har inte kommit så långt med planerna än men börjar komma igång nu. Dagen D är den 7/6.
    Det blir iaf buffe, låtlista på datorn och tysklandssprit på festen.

Letar nu efter fina caketoppers som max får kosta ca 250 kr. Några tips??? Svårt att hitta fina till hyfsade priser tycker jag.

• Parnassia

Jag tror säkert inte att gästerna är ouppfostrade, men det är lätt att inte tänka sig för.

Jag var på ett bröllop där det bjöds på rött kött. Det fanns oxå genomstekt kött för tex gravida. Tyvärr annonserades bara att det fanns "genomstekt för de som ville ha det" typ. Detta resulterade i att även de som bara hellre ville ha genomstekt tog det, så tyvärr räckte inte det köttet till alla gravida, som då fick vara utan.
    Det jag försöker säga, är att man måste vara supertydlig!!

Det ska vi försöka vara.

• Parnassia

Vi "brukar" åka till en butik i Tyskland som heter Calles. Deras sortiment finns också på nätet.

• Parnassia

Jag gifter mig också i juni. Och vi hoppas på liljekonvaljer! Tror inte det är några bekymmer.

• Parnassia

johansdotter: Vad hette lakanen som kostade 9kr? Hittade dem inte på ikea.se ...

• Parnassia

Jag har varit med och kastat många olika saker. Tex korn, solrosfrön och hampafrön. Det gick bra alltihop.

Jag har också funderat på att kasta blad, tex lingonblad, de är ju lite tjockare och kanske blir enklare att kasta. De kanske inte fångas av vinden.

Papper kan ju vara en bra ide om man kastar inne, så att man kan dammsuga. Ute blir det ju jätteskräpigt. Har själv varit kyrkvaktmästare och det är inte kul att städa i flera dagar efter att någon haft kul i 3 minuter... Kolla med vaktmästarna vad de tillåter!

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-