• Ullrika

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Hej här är en till som vill försöka hålla sig till ett lite mer budgetbröllop. Vi kommer försöka göra så mycket som möjligt själva, sen har jag svårt att se mig själv i en brudklänning utan planerar att fixa nåt i femtiotalsstil som är mer mig.

Bröllopsnatt på hotell har vi sagt att vi skippar utan att vi försöker göra det fint här hemma istället, kanske nya lakan och lite sånt. Bröllopsresa får också vänta.

• Ullrika

2008-08-09 skrev 2008-01-13 22:06:17 följande:

Välkommen! Vad har ni för ungefärlig budget? Jag och min blivande har en lite rörlig budget runt 20 000- 25 000 kr. Men då ingår inte resan. Vi önskar oss pengar till den i present istället.
    [/citat]
    [br]
    Budgeten är inte helt spikad men vi har planerat att försöka hålla oss runt 20000 kr, vi kommer få lite pengar i arv så lite av det kommer gå åt.
    [br]
    maddemagnus skrev 2008-01-13 22:12:38 följande:
    [citat]
    Vi har med en budget på under 20 000:- våra föräldrar är med och betalar lite med..
    det låter såå spännande, jag älskar 50-60 tal.. tänkte ha det temat på festen plus min frisyr. hur har ni tänkt då?
    Jag har hittat en sida på nätet (amerikansk så klart) där dom har jättefina klänningar som är mer som pratyblåsor från 50-talet, sen kommer vi försöka ha mycket musik från den eran. Sen vore ju drömmen att ha råd att ha ett riktigt bra liveband som skulle kunna spela den typen av musik i alla fall ett tag men det är som sagt var en dröm :D
  • Ullrika
    maddemagnus skrev 2008-01-13 22:17:54 följande:
    ja det e inte billigt med liveband.. ett tips som jag tror att vi ska ha är att hyra en jukebox! känner du för att dela med dej av den sidan?
    Klart jag gör :D adressen är:
    unique-vintage.com/index.php
  • Ullrika
    Joakina skrev 2008-01-14 10:13:43 följande:
    Jag har ett litet tips ang inbjudningarna.Jag ska göra mina själv och har funderat på det här med kuvert. Vart man än läser så står det: Välje ett kuvert som sticker ut. Som är ögonfallande.*hm*... men ett kuvert är inte så billigt. Dessutom rivs det upp i några sekunder och sedan är det värdelöst för mottagaren. Så då började jag fundera på andra alternativ... Cellofanpåsar finns. Jättesnyggt! De kostar ca 1-2 kr per st.Men så igår kom jag på det! Jag paketerar in dom i bakplåtspapper! sagt och gjort klippte jag och klistrade och vips hade jag fått mig ett snyggt kuvert. På framsidan sätter jag en klisterlapp med adressen och på baksidansigeillstämplatjag igen det. Igenom papperet ser man den snygga - om än billigt hemgjorda - inbjudan.... Läckert!Kostnaden för kuvertet blir förmodligen i ören. 2 kuvert per bakplåtspappersblad, av en rulle som kostade 5kr (Dollarstore).Lite pyssel men resultatet blev jättebra. (och billigt - det gillar jag!)
    Har du möjligen en mall, jag är dålig på att göra saker på fri hand...
  • Ullrika

I Stockholm finns det jättemånga underklädesbutiker... alltså inte H&M eller likn utan affärer som är specialicerade på underkläder, där kan du nog hitta något som tilltalar. Visst är det lite dyrare än det du hitta på H&M men kvaliteten är oftast bättre.

• Ullrika

2008-08-09 skrev 2008-01-17 17:10:28 följande:

Idag fick jag en olustig känsla runt det här med "budget-bröllop"....tänk om man sitter där på festen och ser att gästerna tycker/eller får höra bakom ryggen, att någon tycker att det verkar "snålt" ??...Usch, livrädd för det...Måste verkligen satsa på att göra festen så bra som möjligt med så lite medel som möjligt.
    Bara för att man gör någonting billigare behöver inte gästerna uppleva det som billigt. Med ett noggrant förarbete kan det kännas nog så lyxigt och (tror jag) mer genomtänkt... vi kommer få det bröllop vi vill ha utifrån våra förutsättningar. Men visst finns det drömmar som man kanske får lägga åt sidan.
  • Ullrika

The Bumblebee skrev 2008-01-18 07:19:28 följande:

Är osäker på hur mycket minne som behövs, och hur "stora" USB-minnen som finns. Trodde att det fanns såna med m-y-c-k-e-t minne Men skulle det inte funka med ett USB-minne så har vi iaf alternativet att koppla vår portabla hårddisk (liten behändig sak) till laptopen
    Tycker det låter myyycket smidigare... för då behöver ni inte oroa er för minnesutrymmet och som någon sa tidigare kan folk ladda upp eventuella digitala bilder direkt till er :D
  • Ullrika

Är det någon av er som har åkt till Gekås i Ullared? Lönar det verkligen sig? Det är ju faktiskt en bit att åka och bensinen är ju inte sådär jättebillig :D

• Ullrika

Jag måste ärligt erkänna att jag bara varit på Gekås en gång, men min känsla var att det mest var billigt skit som också såg billigt ut. Funderar på att hålla mig till ÖB, IKEA och RUSTA.

• Ullrika

p.s. jag trodde att DollarStore bara fanns i Gävle

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-