Inlägg från: The Bumblebee |Visa alla inlägg
  • The Bumblebee

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Det här är en tråd för mig. Vi ska oxå definitivt ha ett budgetbröllop. Har i princip inte fixat något ännu - och det bröjar brinna i knutarna nu! Men jag tror att vi kommer att fixa allt i tid - det brukar ju alltid ordna sig

Jag har läst igenom tråden, och här finns ju multum av bra tips! Tack!

Jag har börjat inse att vi förmodligen inte kommer att kunna ha live-musik på festen. Hur gör ni andra?

• The Bumblebee

2008-08-09 skrev 2008-01-16 17:48:16 följande:

Så vi skippar bandet och gör en låååååååång playlist på datorn istället, kopplar denna till en redig ljudanläggning!
    Precis så har vi tänkt oxå. Lååång playlist - och sköter min m2b förberedelserna till den kommer det bli väldigt blandad musik. Men vi har inte spikat något ännu. Kanske dyker det upp nån idé om liveband senare
  • The Bumblebee

Mica o Krille skrev 2008-01-17 11:26:36 följande:

Ska ni ha datorn på festen?
    Ja - varför inte?
  • The Bumblebee
    SusanneLee skrev 2008-01-17 12:04:18 följande:
    Låna en bärbar dator av någon?
    Så ska nog vi göra. Låna en laptop alltså. Men annars så kan man ju gömma undan datordelarna så inte gästerna behöver se det. Där vi funderar på att ha fest finns det ett hörn som perfekt för "dator-kurragömma"
  • The Bumblebee

2008-08-09: Jag hoppas att våra vänner känner oss så pass väl att de inte alls tänker i såna banor. Att festen känns "snål" menar jag. Tror verkligen inte att någon förväntar sig nåt exlusivt. Då är de inte de vännerna som vi trott iaf

Jag fann mig själv drömma om brudklänningar inatt, eller yra snarare Det var olika modeller hit å dit och spets å volanger - nästan läskigt! Dags att göra nåt annat än att fundera på bröllop kanske

• The Bumblebee

Mica o Krille skrev 2008-01-17 18:11:45 följande:

Ja det var ju smart. Ska prata med älsklingen vad han tycker om det. Mkt lättare ju!!Annars kan jag fråga min syster om jag får låna hennes laptop.. Undrar om jag får bombardera den med musik.. hmm..
    Du kan ju spra musiken på ett USB-minne så behöver du inte ladda datorn full.
  • The Bumblebee

Mica o Krille skrev 2008-01-17 19:19:37 följande:

The Bumblebee skrev 2008-01-17 19:08:45 följande:Vad smart du e då!
    Jag har mina stunder
  • The Bumblebee

Mica o Krille: Vad trevligt! Vad är det tänkt att han ska ha? Har ju upptäckt att det är en hel djungel när det gäller brudgummens kläder oxå *suck*

• The Bumblebee
    malous skrev 2008-01-17 22:36:24 följande:
    Då behöver du nog flera USB-minnen, eller?The Bumblebee skrev 2008-01-17 19:08:45 följande:
    Är osäker på hur mycket minne som behövs, och hur "stora" USB-minnen som finns. Trodde att det fanns såna med m-y-c-k-e-t minne Men skulle det inte funka med ett USB-minne så har vi iaf alternativet att koppla vår portabla hårddisk (liten behändig sak) till laptopen
  • The Bumblebee

Oj, det blir nästan mer uppenbart hur olika smak man har när man ser till brudgummens kläder

Jag tror att det kommer att bli vanlig kostym med väst för m2b, men vi har inte provat något ännu. Jag vill att det ska gå i ljusare färger - tycker att linnekostymer är jättefina.
    ...Vi skrattade så vi fick ont i magen när vi satt å kollade de olika alternativen till mannens kläder. Kan säga som så (no offense om ni andra tycker att det är vackert ) men nån smoking kommer det inte att bli iaf!

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-