ny tråd för budget runt 15-20 000:-
hej här är en till som planerar budgetbröllop :)
hur gör ni era inbjudningskort? panduro eller vet ni billigare alternativ?
hej här är en till som planerar budgetbröllop :)
hur gör ni era inbjudningskort? panduro eller vet ni billigare alternativ?
hej tjejer!
skulle behöva tips på billiga fotografer i sthlm!
även på billiga lokaler i sthlm... har kollat byggdegårdar men de har såklart stängt i juli *grr* är ju annars kalas billigt :)
nufsan: det går inte att komma åt ditt galleri...
Är det någon som har koll på billiga fotografer i sthlm?
nufsan: jätte fin bukett! har tyvärr inte något bra förslag på liknande, blommor är inte mitt område ;)
blir nog kallor eller rosor för mig...
har tänkt köpa på hötorget och binda själv... ska provbinda innan så jag vet att det blir bra annars få jag leja bort det ;)
MISTEFY: det går ju att folk kan blåsa såpbubblor över en :) då slipper man riset....
är det någon som vet traditionen bakom att man kastar ris?
nufsan, skönt med ett bra pris! jag får veta nästa vecka... hoppas hoppas att det blir billigt
blondie: vart har du beställt din klänning från? jätte fin!
tror nog att många prioriter bort andra saker och gör väldigt mkt själva, tårta, buketten, inbjudningskort, inte många gäster mm så det går nog att komma billigt undan trots dyr klänning eller så...
Vår budget är verkligen max 20 000 kr
lokalen kostar knappt något hår gör en vän, tårtan gör en vän blommor binder jag själv, beställer kläningen från kina billigt, bara vin/öl till maten då vi inte vill ha så mkt alkohol pga att det kommer vara många barn där.
ringen blir nog en större utgift men den ska jag ju ha hela livet så den är jag beredd att lägga lite mer pengar på... men som sagt, en prioriterings fråga...
kommer inte på mer
JA! Vi fick lokalen som vi ville ha! Superfin lokal i Gamla Stan där allt porslin + möbler ingår, plats för ca 100 pers för 800kr! (församlingshemmet till kyrkan kan tilläggas)
Nufsan: Jag åt oxå mjölkfritt en period när jag ammade, kanske kan komma med mat tips