• Nienna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Vi har tänkt ha en fruktig bål som välkomst/brudskål. Jag är heller inte så förtjust i champagne och mousserande vin, men i bål går det ju bra. Dessutom kan man ju ha likadan bål fast utan alkohol för barnen och de som inte dricker.

• Nienna

2008-08-09 skrev 2008-02-01 21:15:33 följande:

Nu har den här tråden vilat ALLT för länge enligt mig!! Kom igen nu brudar, hur går planeringen?? Jag väntar och väntar på att min brudklänning ska komma igång att sys, mamma har lovat att vi ska börja om någon vecka, hon har lite mycket med min syster just nu bara.I övrigt har jag kommit igång att träna!! Mitt mål är att gå ner ca 6-7 kg men jag hoppas givetvis på mer! Har på bara 1 vecka gått ner över 1,5 kg *supernöjd*
    Tänkte precis samma sak, funderade på om den stängts men det hade den ju inte!

Jag var iaf på IKEA igår och köpte värmeljushållare, 4 st för 9:-, så jag köpte några förpackningar. Galej hette de.
  • Nienna

Servetter köpte jag också, Arv bröllop, de med rosa blommor. Ville även ha de med silverkant (vårt färgtema är rosa, silver och ivory) men de hade inte dem, så mamma skulle kolla efter dem nere i Skåne. Tänkte också köpa ofärgade lakan att ha som dukar, men då jag inte vet hur långa borden är så får det vänta.

• Nienna
    BlivandeFruJohansson skrev 2008-02-01 21:40:24 följande:
    Ska man ha värmeljus på borden på sommaren?? Känns lite konstigt att ha de, men inte tända dom..
    Jag har inte bestämt mig än om jag ska ha värmeljus eller färgat vatten och en blomma i ljushållarna. Om vi har ljus så ska vi såklart ha dem tända.
  • Nienna
    BlivandeFruJohansson skrev 2008-02-01 21:44:56 följande:
    Kommer vara mitt på dagen & är de varmt kanske de blir för varmt att ha dom tända..
    Vi tänkte bara ha 10-12 st, tror inte att det blir sååå varmt. Vi ska vara i en stor lokal med högt i tak. Men vi har som sagt inte bestämt nåt än, det får vi se närmare den stora dagen.
  • Nienna
    grabbarna skrev 2008-02-01 22:13:44 följande:
    köp myggnät på rusta går att nåla fast på väggen i värsta fall det ska vi göra.är det nån som vet hur mkt vinglas brukar kosta på ikea?
    Det finns 6-pack från 19:-. www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/IkeamsSearch&langId=-11&catalogId=11001&searchType=product&pageNumber=-1&orderBy=score&category=%23%7EProducts&query=vinglas
  • Nienna

The Bumblebee skrev 2008-02-13 21:16:56 följande:

Sokkerkakan skrev 2008-02-13 21:06:36 följande:
    En av fördelarna med att inte söka lokal i stan Vi får ha vår lokal från fre-sön, betalar 500 kr inkl. porslin, bord och stolar. Det är en typ av bygdegård. Genuin och mysig precis som vi vill ha det. Den enda negativa jag kan komma på är att varmvattenberedaren är liten - så man får inte slösa på varmvatten.
    Vi får låna byns bygdegård helt gratis, inkl. porslin, bord och allt som finns. Kommer även att inkvartera några av släktingarna där på övervåningen. Bor också i Jämtland, fast jag är ångermanlänning från början, så jag ska ju eg. inte gilla Jämtland och jämtlänningar.
  • Nienna
    grabbarna skrev 2008-02-24 11:26:37 följande:
    vi blir bara ung 50 gäster och anledningen till att vi funderar på buffe är att det inte finns nåt värmeskåp eller dyl och att hålla tex potatisgratäng till 50 pers varmt + ev kött blir så bökit så vi ska nog ha lite kallt kött ev tjälknöl, rostbiff etc men jag tar gärna emot recept på kall fläskfile. och funderar på lite olika potatisallader till det och även pastallad
    Tipsar om ett underbart recept, det står oxfilé, men jag brukar göra den på fläskfilé (eller älgfilé när jag har det!).

www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=338688&receptname=Dubbelmarinerad%20oxfil%C3%A9

Tänk bara på att köttet måste stekas längre, så det inte är rosa, om ni tar fläskfilé istället för oxfilé!
  • Nienna
    grabbarna skrev 2008-02-24 11:50:35 följande:
    tack det lät smarrigt
    Ja, det är väldigt gott! Och dessutom kan man ju göra det några dagar innan bröllopet, det gör ju inget om det ligger nån dag extra i marinaden, det blir bara godare.
  • Nienna
    helene306 skrev 2008-03-02 11:49:58 följande:
    Ingen här i tråden som gifter sig borgligt? Hur gör ni med musik?
    Vi ska ha en CD-spelare som vi spelar all musik på, både intågsmusiken och musiken under själva vigseln.
  • Nienna
    Jen82 skrev 2008-03-02 12:11:55 följande:
    FÅr du det?Det tror jag inte att vi får nämligen.
    Menar du mig? Klart vi får, vi ska gifta oss borgerligt utomhus. Då finns inte samma "regler" som i kyrkan där det måste vara minst 2 psalmer och kyrkorgel osv. Jag har utformat en egen vigselceremoni och vår vigselförättare har godkänt den, inga problem.
  • Nienna
    Troll1 skrev 2008-03-28 15:51:23 följande:
    Hilfe! Har best. nu från everyday, men frakten var ju på 15 dollar någonting. Stämmer det? Jag trodde frakten var på 30-40?? Varför? har inte slutfört det pga att jag blev grymt osäker nu. Det blir ju ganska dyr frakt i så fall....
    Om du endast beställt provburkarna ska frakten bli på ca 5 dollar, har du lagt till mer så blir frakten högre.
  • Nienna
    Troll1 skrev 2008-03-28 16:00:23 följande:
    Oj, så stor skillnad?! jag köpte lite småburkar med ögonskuggor mm. Det fanns ju inga gratisprov-ögonskuggor i provsortimentet. Har de ändrat sidan/proverna?
    Det var inga ögonskuggor med i provpaketet när jag beställde i början av månaden.
  • Nienna

Idag fick jag ett paket till från EM, med likadana prover! Så nu har jag dubbel uppsättning. Första gången kom det i ett Fed-Ex kuvert och jag var tvungen att signera, denna gång kom det i ett litet bubbelplastkuvert i lådan utan signaturkrav. Konstigt... Måste kolla så de inte dragit mer betalt, men jag använder ju e-kort så det ska de inte kunna om jag inte la in lite extra på kortet, i så fall handlar det ju bara om ca 30 kr.

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-