ny tråd för budget runt 15-20 000:-
och jag borde verkligen ta tag i våra inbjudningar, har hälften klara bara..
men istället sitter jag här med gästlistan och försöker få ihop en bordsplacering bland de jag vet kommer.
och jag borde verkligen ta tag i våra inbjudningar, har hälften klara bara..
men istället sitter jag här med gästlistan och försöker få ihop en bordsplacering bland de jag vet kommer.
Oj jag längtar inte precis till att vi ska börja beräkna hur mycket alkohol som ska köpas in...tycker det är otroligt svårt..
Men redan nu vet jag nog att vi köper lika mycket vitt som rött iaf (3L boxar), tar det slut så tar det slut, då får man dricka något annat!
Hurrar också för oss, tycker det är toppen med en budget-tråd!
Lite trist dock att många inte verkar förstå att bara för att vi har ett budgetbröllop, så är det ju inte "billigt", alltså i den bemärkelsen att vi skulle bjuda på billig sk*tmat och billigt sk*tvin! Vi lägger bara pengarna på de rätta ställena!
Vår hund ska också vara med på bröllopsbilderna!
Dock får hon åka hem till mamma och pappa när vi festar. Hon skulle ha askul på festen, hon är supersocial, men vill inte ha en hund springades på dansgolvet!
Jag skulle ALDRIG godta att någon tog med sig hunden på ett bröllop?! *jisses*
Men som eveluscious sa, möjligen att de har hunden VID bilen så kan vi serva med vatten och så, men absolut inte I bilen..
Man kan ju undra varför hon ens vill ha med sin hund om den är skällig? Snacka om onödigt stressmoment!
Angående det här med kostnad av ringen. Vi hade från början tänkt oss min vigselring för ca 3000 kr kanske (inräknat i budgeten).
Men så en dag för ca 3-4 månader sedan så gick min käre blivande man och köpte sig en splitterny cross! Och då fick han så dåligt samvete att han har "råd" att lägga pengarna på något sånt, men inte på en ring till mig som jag verkligen vill ha.
Så nu ska jag få en ring för ca 7000 kr istället och då ligger den utanför vår budget, eftersom att sambon sparar till den själv.
Och min klänning kostade bara 800 kr så där spar vi in!
Nä men jag håller med, det är ju väldigt olika på vad man vill lägga pengar på, tex så är det totalt oviktigt för oss att ha en proffsfotograf.
Vi kommer även att ha betalbar, vilket gör att kostnaden hålls nere betydligt.
Idag tittade jag på tiaror!! Blev kär i 2 st
Det är min tärna som har dem, då hon är frisör så har hon inhandlat några stycken som hon kan använda (alt att brudarna köper dem).
Vi kommer att bestämma slutgiltigt vilken det blir, i sommar då vi ska provgöra frisyren!
Men även här kommer jag billigt undan då jag får köpa dem mycket billigare av henne.
Shit idag fick vi i ett vips 10 till på gästlistan...
Men då det var min pappas önskemål tog jag faktiskt upp med mamma idag att jag måste få veta isf vad de tänker bidra med (jag vet redan att de tänker göra det). Jag orkar nämligen inte med stressen att bara bjuda och bjuda, men inte veta om vi kommer att ha pengar..
Så nu måste jag göra 4 inbjudningskort till! Jag som precis var färdig!!