Inlägg från: Blondie77 |Visa alla inlägg
  • Blondie77

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

det är inte jag i galleriet!!! den visar bara klänningen :) jag är lite mullig men klänningen satt över förväntan, längesedan jag kände mig så smal och vacker som med den på hehe....jag ska försöka få ut bilder på klänningen i "verkligheten" så snart jag kan :)

• Blondie77

KKC: jag har köpt den på tradera! ett rikigt kap!

• Blondie77

Nufsan: den satt kanon! det är snörning i ryggen så man kan ju justera lite själv också, dock har jag som mål att gå ner lite i vikt innan bröllopet så det kanske blir att den får sys in men det tar jag strax innan bröllopet i sådana fall så man inte behöver lägga in den flera gånger :)

Jag har hört en del som varit väldigt besvikna på topdress på tradera men jag förmodar att dom skärpt sig för min klänning får 10 poäng av 10 möjliga....!

• Blondie77

dom kommer :) jag har problem med att få över bilderna till datorn, har inte krånglat förr men det senaste vill det sig bara inte..suck...ska försöka få min ittekniker till granne kolla på vart problemet ligger och sen blir det bilder!!!

• Blondie77

jag betalade 1500 kr för själva klänningen och 200 kr för frakten sedan köpte jag även till slöjan som finns på bild i mitt alleri och den kostade 100 kr från samma säljare. Dock var inte slöjan med i paktet så jag har inte sett den än men säljaen ska skicka den till mig i efterhand. Klänningen är värd vartenda öre och den är så fin att den hade varit värd det dubbla utan problem :) Lillsessan ville ha 4500 för att sy upp samma klänning men eftersom topdress ville ha 3000 kr mindre gjorde jag en chansning och det ångrar jag inte en sekund! :)

Suniz skrev 2008-02-29 05:45:13 följande:
    Vad fick du betala för klänningen? Jag har inte kollat klänningar än men det är läge för det nu. Vi ska gifta oss på samma dag som er
  • Blondie77

vi har också en budget på ca 20-25 000, vi är för närvarande 65 pers om alla kommer och vi ska bjuda på buffe och gratis alkohol hela kvällen

Det här har jag spenderat hitills:

Klänning inkl slöja och frakt 1800 kr

Lokal torsdag kväll till måndag morgon 1300

Alkohol köpt i tyskland (resan gratis) 3000

Vigselring 1600

Inbjudningskort inkl porto ca 500

Dekor till borden och lokalen + extra bestick, glas mm ca 800

favours ca 400

såpbubblor istället för ris efter kyrkan 300

örhängen och handväska och underkläder till natten 270

serveringspersonal 1000

då har jag hitills spenderat ca 11.000 av budgeten, sen tillkommer våran buffe som vi gör själva för ca 3000 kr + tårta kanske ytterligare 1000 kr, brudgummens kläder och skor, transport från kyrkan, blommor och brudbuktetten och små detaljer som parfym och smink och sånt.

Musiken fixar min m2bs bröder, håret gör min frisör kompis, jag sminkar mig själv, skor och halsband har jag sen gammalt, fotograf är en kompis till mig, vi ska inte ha hotell på natten untan spenderar den i vårat nybyggda hus som förhoppningsvis går att bo i då. Bröllopsresa får vänta tills huset är helst klart! Vi har favours istället för tackkort.

Har jag missat nått???? någon som har tips på vad man mer kan spara in på? och då menar jag inte att ha en alkoholfri fest osv ..vi ska ha en härlig, rolig och lyxig fest trots att vi inte lägger 150 000 :)

• Blondie77

Nufsan: oj 3000 kr för häst och vagn! det låter mycket men det är ju fint med häst och vagn förstås...våran kyrka ligger ca 200 m från festlokalen och vi ska dessutom fotas efter vigseln så vi kommer nog satsa på att hyra en liumosin 1 timma men den är säkert inte mycket billigare det!

Fram för fler förslag på transport!!! det ska gärna va så våran fotograf som också är gäst kan åka med :)

• Blondie77

ja så långt tänkte jag inte, självklart tar det lång tid för dom att ta sig dit och det måste ju ni också betala för :) då känns priset mer logiskt men ändå lite dyrt, 3000 är en stor bit ur en "liten" budget. Iofs tycker jag egentligen inte att ca 25 000 kronor är så lite för en fest men jämför man med dom som har bröllop för hundratusentals kronor så är det ju det :)

• Blondie77

fitforfight: jag hittade min på guldfynd av alla ställen, efter att ha tröttat ut expideten med att titta på alla deras aliansringar som låg runt 8000- 10 000 kr fick jag syn på MIN ring, det var ett erbjudande dom hade till alla hjärtans dag så jag tror inte den finns i ordinarie sortiment men håll koll på deras flygblad, dom har en hel del ringar till bra pris nu till påsk!...Den "billiga" ringen som jag tillslut valde var den som passade bäst till min lite pråliga förlovningsring av alla ringar jag provat i alla möjliga butiker så jag var kanonnöjd!!!

Nu har min sambo gömt den så jag inte kan smyga på den på fingret och gå runt med hehe

• Blondie77

grabbarna: Nej det kanske inte finns så mycket mer att spara in på. Någon som vet vart man hittar fina kostymer till bra pris då? till herr alltså:?

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-