Inlägg från: Sokkerkakan |Visa alla inlägg
  • Sokkerkakan

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

eveluscious skrev 2008-02-13 11:04:48 följande:
    ja jag har sett hennes bröllopsbilder och dem kom åkande i båt osv...jättefint Nope....aldrig varit på ett bröllop! Vad roligt att han ska få va bestman!! Och ännu roligare att han faktiskt börjar planera lite han också! vad kom han fram till då?Förresten: jag har frågat min tärna om hon vill vara tärna....eller hur säger man? Och hon blev jätteglad! Lite tårar i ögonvrån!
    Hehe jaa! Han kom fram till att vi blir 68 pers och en budget på 38 000:- Känns mkt så vi ska försöka pressa budgeten ytterligare. Idag sa han "Idag är det 16 dagar tills du får fria." haha och igår när jag ville se nåt bröllopsprogram så undrade han varför jag vill se det. För tips och inspiration såklart. "Tror du verkligen att vi behöver det? Vi vet ju själva vad vi vill och kommer fixa ett roligt fint bröllop utan hjälp." haha eh ok..

Jag har också berättat för en kompis som kommer va tärna och hon blev helt till sig! Tårögd och uppspelt.. nu har hon flyttat till Norge så jag har inte nån att bolla idéer med irl eftersom ingen annan vet..
  • Sokkerkakan

Någon som har tips på buffémat som man kan göra själv? Och efterrätt som man kan göra själv till många? Jag har funderat på pannacotta, det är ju lätt och gott. Sen tänkte jag nog ha tårta också.. fler som ska ha så?

• Sokkerkakan

eveluscious: jag vet faktiskt inte.. vi kommer nog ha tre tärnor så jag vet inte..ska ni köpa klänningen till tärnan?
    Vilken klänning ska du ha?

Jag har tre modeller i mitt galleri som jag gillar, men ajg tänkte ev. sy upp en klänning nu när vi drar till thailand eller så köper jag thaisiden därnere så får svärmor sy en klänning, det vet jag att hon vill. Där sparar man in en hel del pengar..

• Sokkerkakan

evelucious: ja de är fina.. jag har funderat på cailey dress eller anstruther dress, men vet inte om man kan kräva en viss typ av klänning och färg om man inte betalar klänningen...

• Sokkerkakan
    Ullrika skrev 2008-02-13 11:36:48 följande:
    Buffé tips:PotatisgratängRostbiffParmaskinkaPastasalladHemgjord patéEfterrätt:Kladdkakor brukar gå hem
    Tack för tipsen! Hur gör man med pajer och t.e.x. potatisgratäng om man lagar själv.. är det bara att värma på i ugnen precis innan det ska ut?
  • Sokkerkakan
    malous skrev 2008-02-13 12:55:05 följande:
    Vi lagar maten själva, räknar på 6000-10 000 för mat til mellan 80 och 100 pers. Vi kan inte catera för vi vill ha persisk mat och det kan de inte i min lilla hemstad. Vi har trerätters (har ej räknat med tårta här).Vår lokal blev dyrare and vad vi trodde men den kostar 4000 (inga bestick el. dylikt inkluderade så vi kommer att köpa istället för att hyra för att sedan sälja eller hyra själva).The Bumblebee skrev 2008-02-13 11:10:19 följande:
    ok.. vi kommer ha 70 gäster och tänkte också laga själva.. men jag tycker det är så svårt att beräkna vad det kommer kosta.. iaf om man ska ha buffé..
  • Sokkerkakan

2008-08-09 skrev 2008-02-13 17:11:58 följande:

The Bumblebee skrev 2008-02-13 11:10:19 följande:Vi har inte riktigt bestämt än om det blir egengjord buffé eller caterad varmrätt. Men om vi gör maten själv hade vi räknat med ca 4000 kr för maten ungefär. Om vi caterar varmrätten kommer den att gå på ca 6000 kr.Jag är väl mer för buffén men min blivande tror att jag kommer att bli onödigt stressad av att maten ska göras av oss, så han är beredd att "spräcka" budgeten lite p g a det och istället catera maten. Om alla kommer blir vi ca 60 st med oss. Vår lokal kostar ca 2000 kr för 2 dygn (inkl allt porslin, bord m.m.)Slutliga budgeten vet vi ju inte riktigt, men vi räknar på 20 000 kr MEN kommer att spara ihop så vi har åtminstone 30 000 kr(bara som en livräddning OM det dyker upp något).Får vi då pengar över, finns det nog andra luckor att lägga dem i efter bröllopet!
    Får jag fråga vart ni bor? Tyckte 2000 var billigt för lokal 2 dygn plus porslin..
  • Sokkerkakan

Jäklar.. hehe verkar löna sig att bo "på landet" i det här avseendet.. billigt med lokaler.. Här i stockholm verkar det hopplöst.

• Sokkerkakan
    Blondie77 skrev 2008-02-18 18:34:55 följande:
    Hej alla "budgetbrudar"Nu är jag äntligen klar med min meny för buffen vi ska ha till vårat bröllop den 2/8, tänkte jag skulle dela med mig av den för det verkar ju vara många som vill ha tips på god och prisvärd mat till sina buffer! Tips och synpunkter välkommnas också :)MenyFoccia med soltorkade tomater och havsaltVispat smörGrekisk bondsallat med rödlök, oliver, tomater, fetaost och blandsallatUngstektkycklingfile toppad med bacon, ädelost och persiljaHonungsglaserad helstekt fläskfile gratinerad med getost, honung, ruccola och pinjenötterPotatisgratäng2 sorters sås, förmodligen rödvinsås och min specialare som är kantarell och cognacsåsAll mat kommer vara hemlagat och hembakat, kostnad för denna buffen till ca 60 personer är 2600 kr, förmodar att det kan gå ett par hundralappar upp och nedåt bereonde på vad det finns för erbjudanden i butiken samma vecka som man ska handla alla grönsaker, köttet köps in när det är bra priser i butikerna och får vila i frysen tills det blir dags :)....som sagt kom gärna med synpunkter!
    Låter helt fantastiskt! Det sparar jag i mitt word-dokumnet. :) Hur gör ni på självaste bröllopet.. sköter ni uppvärmning av mat, påfyllning av buffé m.m. själva eller kommer ni ha utomstående personer som hjälper till?
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-