Inlägg från: eveluscious |Visa alla inlägg
  • eveluscious

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Hur ska ni andra dekorera er lokal? Är inte helt klart nu med lokal men det står mellan en typ av lada/loge (med kök) eller en traditionell bygdegård.

Vill ha vita vanliga dukar men sen då....vill inte ha låga trista dekorationer och några värmeljus. Hela lokalen ska verkligen genomsyras av festlighet! Tror jag ska knyta sidenband runt foten på glasen....vad mer kan man göra? Midsommarbröllop!

• eveluscious

Funderar på att fixa catering istället...mamma bjuder ev. på det. Har hittat det här företaget som jag bara hört gott om. Problemet är att välja maten...har ett par favoriter. Någon som är sugen på att kika in och säga vilken ni tycker låter godast?

Mina favoriter:
    B. 724 Grillolino 175:-/pers
    B. 723 Mississippi 160:-/pers
    B. 712 Lotten 163:-/pers
    B. 702 Rokko 170:-/pers

• eveluscious

Min ring kommer inte bli någon dyr skapelse...just nu har vi ett par alternativ:

1. www.smartstep.se/shopimages/142654/f.jpg ca. 3900:- från www.vigselbutiken.se, från TCOL

2. Vi låter en guldsmed tillverka en ring efter mina önskemål av vårt eget guld, i den här stilen; www.smartstep.se/shopimages/175353/f.jpg

Sambon ska också ha vigselring men är kräsen....antingen blir det en smal, slät i vitt guld eller så blir det en smal i rött guld med en sten infattad.

The Bumblebee skrev 2008-02-12 06:46:58 följande:

Vad kommer era vigselringar att gå på? Får lite ångest när jag tänker på att det är mina kläder och smycken som kommer att vara den största utgiften i denna bröllopsbudget... Vet iofs inte vad sambons kläder kommer att gå på - men han vill inte köpa nån snordyr kostym utan nåt som kommer att kunna användas senare oxå. (utan just den västen och plastrongen då förstås )
  • eveluscious

Efter att ha funderat lite på utlandsbröllop har ju nu bestämt mig....det blir bröllop på hemmaplan som planerat! Har just bokat min drömkyrka till midsommarafton 2009. Är alltid ett enormt midsommarfirande där så vårt bröllop kommer bli officellt och en del av firandet...de kommer skicka ut info om vårt bröllop osv

*wiiiiiie* Damn...nu måste jag hårdträna....

Sokkerkakan:
    Den sista ringen är klart snyggast!!

• eveluscious

Gud vad mysigt! Blir det 2009 för er också? Kan vi bolla tillsammans här också du och jag Gården verkar jättefin och mysig!! Jag skriver i en tråd på FL och en av tjejerna, om jag inte missminner mig, gifte sig på en ö utanför stockholm...minns inte vad det hette bara!

Vi ska försöka boka den här lokalen; sosia.blogg.se/images/suc51450_1148588149.jpg
    utifrån ser den suspekt ut men ska tydligen av mysig inne.....hoppas!

Sokkerkakan skrev 2008-02-13 10:31:22 följande:
    härligt att ni bestämt er! Efter mkt funderande så kommer vi nog också gifta oss på hemmaplan.. men då vi inte vill gifta oss i kyrkan så är vi på jakt efter en fin plats i stockholmstrakten som inte kostar så mkt och där man kan hyra lokal och ha egen mat/dryck. Titta på www.skarholmensgard.se och läs om Herrängens gård, där funderar jag på att ha det hela.. vad tycker ni?
  • eveluscious

Kollade lite nu och hon gifte sig i Roslagen Urdålig på geografi så jag vet inte hur det ligger i förhållande till STHLM? Kan inboxa dig vad hon heter på FL så kan du ju höra med henne om du vill!
    Jag har aldrig varit på bröllop någonsin! Ringde hon som är ansvarig för "vår" lokal men hon var på jobbet...*suck*

Sokkerkakan skrev 2008-02-13 10:48:35 följande:
    Japp det blir 2009 så vi kan bolla idéer! :) Ser jättemysigt ut.. vi var på ett bröllop där både vigseln och festen var på en loge och det va superfint!Var det länge sen du pratade me den tjejen som gifte sig på en ö i stockholm? Skulle va kul att prata med nån som har lite erfarenhet osv..
  • eveluscious

ja jag har sett hennes bröllopsbilder och dem kom åkande i båt osv...jättefint

Nope....aldrig varit på ett bröllop! Vad roligt att han ska få va bestman!! Och ännu roligare att han faktiskt börjar planera lite han också! vad kom han fram till då?

Förresten: jag har frågat min tärna om hon vill vara tärna....eller hur säger man? Och hon blev jätteglad! Lite tårar i ögonvrån!

Sokkerkakan skrev 2008-02-13 10:59:41 följande:
    Åh gärna.. Roslagen har jag funderat på, sambons föräldrar har landställe där i krokarna.. men det är en bit från sthlm, så då måste man nästan ha busstransport..Åh har du aldrig varit på bröllop? Jag har varit på sex stycken och ska på ett sjunde i sommar..min sambo har blivit tillfrågad att va bestman! Så häromdan satte han sig och räknade budget på vad vårt eget bröllop skulle kosta och hur många vi skulle bli!!!! (Du vet ju "min situation"..? :)) Så gissa om jag blev glad!
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-