• Ullrika

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Ja vad jag har förstått om du gräddar dem så att de är i princip färdiga så ska det bara vara att värma på dem ett litet tag innan du ska servera dem.

• Ullrika

Vi planerar att dekorera borden med granris, murgröna och eventuellt lite enklare julblommor som inte känns så juliga. Vi ska i alla fall utgå från det man lätt kan få tag på kring nyår för en inte allt för stor slant.

Nufsan skrev 2008-02-14 14:06:17 följande:
    Hur kommer ni göra med blomdekorationer till festen?Jag har bestämt mig för att så blommor som blommer juli / augusti för att vara på den säkra sidan, gifter mig ju den 9 augusti. På så vis så tror jag att jag sparar en hel del pengar på den biten iaf Känns som jag skulle behöva spara mer än så
  • Ullrika

Jag ska inte ha nån regelrätt brudklänning för det kännas absolut INTE som mig. Jag planerar att införskaffa en klänning i 50-tals stil som skulle kunna passat på ett cocktailparty. Lutar åt att något i vinrött.

Nufsan skrev 2008-02-14 14:48:02 följande:
    Är det ngn annan än jag som inte ska gifta mig i en regelrätt brudklänning?Jag ska ha en enkel vit kort klänning, är jag ensam?
  • Ullrika

Det låter verkligen jättegott, kan du dela med dig av ditt såsrecept? Lät som en väldigt god sås till kött...

Blondie77 skrev 2008-02-18 18:34:55 följande:
    Hej alla "budgetbrudar"Nu är jag äntligen klar med min meny för buffen vi ska ha till vårat bröllop den 2/8, tänkte jag skulle dela med mig av den för det verkar ju vara många som vill ha tips på god och prisvärd mat till sina buffer! Tips och synpunkter välkommnas också :)
  • Ullrika

Det där är svårt, jag var på bröllop när jag var 13 och blev placerad vid barnbordet, näst äldst var min fyra år yngre syster. Jag var jättearg för jag kände det som att jag blev utsedd till gratis barnvakt. Hur stor spridning är det i åldrarna bland "barnen"? 16 kan jag tycka ska få sitta bland de vuxna.
    2008-08-09 skrev 2008-02-25 20:42:39 följande:

Jag fattar faktiskt inte hur jag NÅGONSIN ska kunna få till en placering som är bra..Var sätter man tex ungdomarna som inte ingår i "barnen" och inte i "våra mer vuxna kompisar". Som ex min systerson 16 år. Eller systerdottern 13 år.Någon som vet?
  • Ullrika

Jag tycker också ettan.

eveluscious skrev 2008-02-25 21:34:45 följande:
    Nu är jag klar Har gjort fyra olika varianter....kortet där jag kluddat dit våra namn; namnen ska isf givetvis printas i något fint teckensnitt, inte mina kråkfötter Vilket gillar ni mest? Och vad kan jag göra för att piffa upp dem ytterligare? Tips?www.brollopstorget.se/hem/eveluscious/galleri...
  • Ullrika

Vi var på min pappas 60-års fest i helgen. Där gick det åt mer rött än vitt vin. Tror att de hade en bag in box med rött vin och två och en halv bag in box med vitt vin kvar. Då var det 39 personer som var på festen och om jag inte missminner mig hade de köpt fyra av varje.

Vi är i valet och kvalet hur vi ska göra med alkohol till vårat bröllop men vi lutar åt att ha en betalbar. Vi har också pratat om att åka till Tyskland men då kombinera det med lite semester och inte bara åka för att köpa sprit .

• Ullrika

Vi funderar på att be min pappa sjunga under vigslen, han är jätteduktig speciellt på sånger ur vår svenska visskatt. Det där med musik är svårt det finns så mycket fina låtar.

• Ullrika

Vi klurar på att ha fly me to the moon som bröllopsvals. Men då måste jag få med sambon på en danskurs också annars kommer vi inte se riktigt kloka ut .

mmian skrev 2008-03-02 19:39:47 följande:
    Ang bröllopsvals- Vi kommer ha Metallica tills m SF symfoniorkester eftersom sambon älskar Metallica. Det blir Nothing else matters- fin text och lite lagom rockigt
  • Ullrika

Det måste ju gå, man brukar utan större problem kunna hitta de flesta låttexter på nätet om man googlar på låtens namn och ordet lyrics.

eveluscious skrev 2008-03-02 20:00:02 följande:
    Kan man inte printa ut texten till brudvalsen och så kan gästerna sjunga med? Skulle känna mig obekväm med att valsa runt med allas blickar på mig...om alla gäster sjunger med så skulle det kännas med avslappnat!
  • Ullrika

Okej då misstolkade jag dig lite, men jag tror definitivt att det skulle fungera om ni bara väljer en låt som de flesta kan och att det är majoritet gäster som tycker om att sjunga. På vår fest tror jag inte att det skulle gå för jag tror att våra gäster inte skulle känna sig bekväma med att sjunga istället.

eveluscious skrev 2008-03-02 20:03:06 följande:
    Jo att det går vet jag Tänkte mest om det skulle funka...eller om det känns väldit B och konstigt...
  • Ullrika

Vi ska nog köpa små ljus med hållare på Åhlens som kostade 7kr styck. När mamma hade likadana på pappas 60-årsfest brann de ~10 timmar. Sen har vi tänkt att dekorera med murgröna, granris och annat som känns vintrigt och enkelt. Vi har pratat om att att åka och titta på IKEA på vaser etc.

• Ullrika

Jag blev totalt begeistrad när jag tittade på den sidan, synd att det inte finns nåt liknande här i Mariestadstrakten (i alla fall inte som har vett att göra reklam för sig).

Troll1 skrev 2008-03-04 11:25:09 följande:
    oj, det skulle vara med www.storaholmssateri.se
  • Ullrika

Låna en tandemcykel kanske? Fast det kan ju bli lite problem men en bröllopsklänning, flakmoppe som din m2b kan köra dig på?

• Ullrika

Jag har hört att man kan byta ut äggen mot banan...

Nufsan skrev 2008-03-07 12:32:59 följande:
    Skönt å höra att det finns fler som varit i samma situation.Matmässigt tycker jag det går kanon... tjejen tål inte heller ägg så det blir lite mer pyssel att baka då! Kom gärna med tips ändå KKC, grattis till lokalen
  • Ullrika

Fy ja man undrar ju hur en sån person får jobba i en butik. Hoppas du hittar drömklänningen nån annanstans.

eveluscious skrev 2008-03-08 20:38:45 följande:
    FY vad jag är besviken nu! Har i flera veckor planerat att jag och mamma skulle åka till Zari i Degerfors och prova klänning. Sagt och gjort; idag åkte vi. Kommer dit, går in. Då är det redan en tjej där. Efter ca. 8min kommer butiksbiträdet fram i förbifarten och frågar"Hittar du något?""Ja ni har jättemycket fint" sa jag."Ja...du ser ut att va en storlek 44 och i den storleken har vi inte så mycket" spottar hon ur sig...."När ska ni gifta er?""Nästa år" berättar jag"Ja då kan jag inte prioritera dig" säger hon och går iväg.Jag och mamma gick direkt därifrån mycket besvikna! Hade ändå åkt en timme...Ok att hon kanske måste hjälpa den andra bruden mer. Men varför så otrevlig?Åkte till Klädestjänst och provade några klänningar men de hade inte såmycket kvar pga. utförsälningen....usch...känner mig så besviken, ful och obetydlig. Kommer INTE rekommendera Zari!
  • Ullrika

Kruxet med hemsidor är ju att färgåtergivningen beror på hur du har din skärm inställd men visst är det irriterande... jag kan rekomendera www.reasonableribbon.com billiga och ett bra utbud när det kommer till band av olika slag.

kikalt skrev 2008-03-19 21:11:15 följande:
    Grrrrrrr, jag beställde massor till dukningen på panduro. Bland annat en del i limegrönt. På hemsidan fanns bilder på allt och sidenbanden som jag köpt matchade INTE fotot på hemsidan! Inte heller var det något som jag skulle kalla limegrönt och skar sig mot dom andra limegröna sakerna jag hade köpt! Så nu måste jag antingen börja om med helt ny färg och köpa nya servetter, dekordetaljer osv. eller på kort tid lyckas hitta limegrönt siden- eller satinband som passar ihop med resten. Så tröttsamt! Dessutom räckte mina sidenrosor inte långt, så jag fick beställa fler, vilket ju medförde en extra fraktkostnad och budgeten för dekorationen är nu redan mer än dubbelt så hög som jag ursprungligen hade planerat! Bellanote: vad kul att du gör egen bukett! Jag funderar också på det, men har inte bestämt mig riktigt än.
  • Ullrika

Jag vet inte exakt, beställde band i förrgår kväll och fick ett mail om att det redan var skickat igår :D.

• Ullrika

Båda var snygga... Personligen gillar jag den modell som du har på höger fot när du fotat båda två på dina fötter .

Bellanote skrev 2008-03-20 10:20:22 följande:
    Kolla in mitt galleri, mina skor från kina kom idag, beställde två par för 400 strax över med frakt men kan inte bestämma mig för vilka jag vill ha..
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-