ny tråd för budget runt 15-20 000:-
Ja vad jag har förstått om du gräddar dem så att de är i princip färdiga så ska det bara vara att värma på dem ett litet tag innan du ska servera dem.
Ja vad jag har förstått om du gräddar dem så att de är i princip färdiga så ska det bara vara att värma på dem ett litet tag innan du ska servera dem.
Vi planerar att dekorera borden med granris, murgröna och eventuellt lite enklare julblommor som inte känns så juliga. Vi ska i alla fall utgå från det man lätt kan få tag på kring nyår för en inte allt för stor slant.
Jag ska inte ha nån regelrätt brudklänning för det kännas absolut INTE som mig. Jag planerar att införskaffa en klänning i 50-tals stil som skulle kunna passat på ett cocktailparty. Lutar åt att något i vinrött.
Det låter verkligen jättegott, kan du dela med dig av ditt såsrecept? Lät som en väldigt god sås till kött...
Det där är svårt, jag var på bröllop när jag var 13 och blev placerad vid barnbordet, näst äldst var min fyra år yngre syster. Jag var jättearg för jag kände det som att jag blev utsedd till gratis barnvakt. Hur stor spridning är det i åldrarna bland "barnen"? 16 kan jag tycka ska få sitta bland de vuxna.
2008-08-09 skrev 2008-02-25 20:42:39 följande:
Jag tycker också ettan.
Vi var på min pappas 60-års fest i helgen. Där gick det åt mer rött än vitt vin. Tror att de hade en bag in box med rött vin och två och en halv bag in box med vitt vin kvar. Då var det 39 personer som var på festen och om jag inte missminner mig hade de köpt fyra av varje.
Vi är i valet och kvalet hur vi ska göra med alkohol till vårat bröllop men vi lutar åt att ha en betalbar. Vi har också pratat om att åka till Tyskland men då kombinera det med lite semester och inte bara åka för att köpa sprit .
Vi funderar på att be min pappa sjunga under vigslen, han är jätteduktig speciellt på sånger ur vår svenska visskatt. Det där med musik är svårt det finns så mycket fina låtar.
Vi klurar på att ha fly me to the moon som bröllopsvals. Men då måste jag få med sambon på en danskurs också annars kommer vi inte se riktigt kloka ut .
Det måste ju gå, man brukar utan större problem kunna hitta de flesta låttexter på nätet om man googlar på låtens namn och ordet lyrics.
Okej då misstolkade jag dig lite, men jag tror definitivt att det skulle fungera om ni bara väljer en låt som de flesta kan och att det är majoritet gäster som tycker om att sjunga. På vår fest tror jag inte att det skulle gå för jag tror att våra gäster inte skulle känna sig bekväma med att sjunga istället.
Vi ska nog köpa små ljus med hållare på Åhlens som kostade 7kr styck. När mamma hade likadana på pappas 60-årsfest brann de ~10 timmar. Sen har vi tänkt att dekorera med murgröna, granris och annat som känns vintrigt och enkelt. Vi har pratat om att att åka och titta på IKEA på vaser etc.
Jag blev totalt begeistrad när jag tittade på den sidan, synd att det inte finns nåt liknande här i Mariestadstrakten (i alla fall inte som har vett att göra reklam för sig).
Låna en tandemcykel kanske? Fast det kan ju bli lite problem men en bröllopsklänning, flakmoppe som din m2b kan köra dig på?
Jag har hört att man kan byta ut äggen mot banan...
Fy ja man undrar ju hur en sån person får jobba i en butik. Hoppas du hittar drömklänningen nån annanstans.
Här www.wedshop.se/index.asp kan du hitta jättefina brudbuketter av konstblommor.
Kruxet med hemsidor är ju att färgåtergivningen beror på hur du har din skärm inställd men visst är det irriterande... jag kan rekomendera www.reasonableribbon.com billiga och ett bra utbud när det kommer till band av olika slag.
Jag vet inte exakt, beställde band i förrgår kväll och fick ett mail om att det redan var skickat igår :D.
Båda var snygga... Personligen gillar jag den modell som du har på höger fot när du fotat båda två på dina fötter .