Inlägg från: The Bumblebee |Visa alla inlägg
  • The Bumblebee

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

eveluscious - Kul att få se lite buffé-menyer. Tack!

• The Bumblebee

Tycker att det blev jättefint med fiberduken - men jag hade aldrig kommit på idén själv. Så för en gångs skull är jag glad att jag såg Bröllopsbonanza

Vi ska vara i en sorts bygdegård (där det förnärvarande sitter älghorn på väggarna...) och tror att det skulle blir riktigt fint att drapera väggar med fiberduken. Kommer nog att byta gardiner där vid festen oxå. Minns inte hur de ser ut - så de lär ju vara nån sorts hemska "skolgardiner" Å det vill jag inte ha på mitt bröllop. Annars är jag inte så kräsen

• The Bumblebee

Jag tycker att buketten som hon gjorde var jättesöt! Har ingen aning om vad jag vill ha för blommor så jag är väldigt påverkbar i dagsläget.

• The Bumblebee

2008-08-09 skrev 2008-02-08 19:26:37 följande:

Ja den har ju redan varit bestämd hos mig sedan länge, så där fick jag tyvärr inga tips! Shit, nu sitter man nästan och hoppar av förväntan inför nästa program, det KAN ju bli bättre och bättre
    Skulle du ha kallor? Eller har jag blandat ihop nu kanske
  • The Bumblebee

Vad kommer era vigselringar att gå på?

Får lite ångest när jag tänker på att det är mina kläder och smycken som kommer att vara den största utgiften i denna bröllopsbudget... Vet iofs inte vad sambons kläder kommer att gå på - men han vill inte köpa nån snordyr kostym utan nåt som kommer att kunna användas senare oxå. (utan just den västen och plastrongen då förstås )

• The Bumblebee

malous skrev 2008-02-12 10:18:24 följande:

Min vigselring ligger utanför budgeten som tur är för den kommer att gå på mellan 25-40 000...The Bumblebee skrev 2008-02-12 06:46:58 följande:
    Ja - då var det ju tur att ni la den utanför budgeten. Hade inte blivit många ören att lägga på själva bröllopet annars
  • The Bumblebee

Ursäkta om jag bryter i en viktig diskussion. Men jag måste bara fråga (pga av en annan kativ tråd här i samma ämne )

Ni som skriver här i tråden och har en budget på 15-20 000 kr och i-n-t-e har kuvertavgift. Vad kommer er mat att gå på? Och lokal? Hur många gäster? Och vad landar budgeten på i slutändan?

• The Bumblebee

Sokkerkakan skrev 2008-02-13 21:06:36 följande:

2008-08-09 skrev 2008-02-13 17:11:58 följande:Får jag fråga vart ni bor? Tyckte 2000 var billigt för lokal 2 dygn plus porslin..
    En av fördelarna med att inte söka lokal i stan Vi får ha vår lokal från fre-sön, betalar 500 kr inkl. porslin, bord och stolar. Det är en typ av bygdegård. Genuin och mysig precis som vi vill ha det.
    Den enda negativa jag kan komma på är att varmvattenberedaren är liten - så man får inte slösa på varmvatten.
  • The Bumblebee

2008-08-09 skrev 2008-02-13 21:14:38 följande:

Det är ett föreningshus mitt i jämtlands djupaste skogar!
    "Fagert är landet som blev vår lott och arvedel
    Så firom dess fägring nu med sång och stråkars spel..."

Har bestämt att jag måste få ha Jämtländsk Brudmarsch på bröllopet! Är ju surjämte i botten och ränderna går inte ur i första laget Ska ni ha den som ingångs- eller utgångsmusik?
  • The Bumblebee

2008-08-09 skrev 2008-02-13 21:25:38 följande:

Var i vårt fina län kommer du ifrån då?
    [/citat]

Vi bodde i östjämtland, Hällesjö utanför Kälarne. Har haft min pappa i (Torvalla) och utanför (Granbo) Östersund hela livet. Så där är vi å hälsar på emellanåt
    Nienna skrev 2008-02-13 22:07:40 följande:
    [citat]
    The Bumblebee skrev 2008-02-13 21:16:56 följande:Vi får låna byns bygdegård helt gratis, inkl. porslin, bord och allt som finns. Kommer även att inkvartera några av släktingarna där på övervåningen. Bor också i Jämtland, fast jag är ångermanlänning från början, så jag ska ju eg. inte gilla Jämtland och jämtlänningar.
    Vi har helt ombytta roller alltså Jag är en jämte i Ångermanland. Vad himla bra att det finns övernattningsmöjligheter i er bygdegård, det gör det inte i vår. Vår förening har som tur är ett lägenhetshotell i byn, där studenter hyr lägenheter under skolåret. Å i juni ramlar de flesta hemöver - så då kan våra gäster bo där
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-