Inlägg från: Sokkerkakan |Visa alla inlägg
  • Sokkerkakan

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

Vad härligt att se at det går framåt för er alla! Mina planer står rätt stilla just nu..

eveluscious: Vilka fina kort du har knåpat ihop!! Duktigt att va ute i så god tid.. jag tycker trean var finast, men isf skulle jag tycka att det ska va nåt tryck på den också..

• Sokkerkakan

eveluscious: jag håller med blivandefrujohansson, asti cinzano är supergott att skåla med till jordgubbar! härligt att ni har budgeten fixad! Ska ni ha caterad buffé eller trerätters? Hur många gäster kommer ni ha och har ni tänkt ha folk som serverar maten eller kommer ni fixa det själva?

• Sokkerkakan
    eveluscious skrev 2008-02-27 07:35:12 följande:
    Sokkerkakan:Har ni bestämt er för hur ni ska göra än?
    Nope, inte än.. har ju inte "friat" än så det blir inte officiellt förrän efter resan.. men jag hoppas lite på att mina svärföräldrar kanske resonerar som din mamma, att de vill hjälpa med sponsring, för de är inte helt fattiga.. mina föräldrar vet jag att de vill betala helst hela bröllopet men de har inga pengar så det blir nog inte så..
  • Sokkerkakan
    eveluscious skrev 2008-02-27 07:46:48 följande:
    Aah just det! När bär resan av? Är du nervös? Ja mamma har absolut inte mycket pengar hon heller...men men jag är enda barnet och så där! Däremot kommer min svärfar som HAR gott om pengar inte erbjuda sig att bidra. Men det hade vi inte väntat oss heller
    hihi.. resan bär av den 14 mars, och liite nervös kanske jag är men inte så farligt.. jag har funderat på om jag inte ska slå till imorrn på skottdagen iaf! Kluven som fasen..hehe men imorgon kommer han direkt fatta att det är det som är på gång, och planet e ju en intern grej som skulle va kul, så jag vet inte..tror jag väntar tills dess.
  • Sokkerkakan

Vi kommer sy upp en kostym till min m2b i thailand.. han är ganska kort och har svårt att hitta kostymer som passar, så känns bra att sy upp en efter hans kropp. Men hjälp mig med dilemmat, vi ska på två bröllop i sommar och därför had vi redan innan planerat att köpa kostym där.. nu funderar jag över om man kan ha den på vårt bröllop också, eller måste det liksom vara en ny och aldrig använd till bröllopet? Måste vi beställa 2 kostymer?

• Sokkerkakan
    grabbarna skrev 2008-02-29 10:49:06 följande:
    klart han kan använda samma han har kanske väste l dyl på sitt eget bröllop? annan färg pås lips och dyl så det är lungt.min sambo hade sin kostym på sin pappas begravning men ska ha den på bröllopet också
    hehe bra! såklart han kommer ha annan skjorta och väst osv..
    då kör vi på det..
  • Sokkerkakan

oj vad det skrivs i tråden, härligt att ni har så många idéer med tyger osv!

• Sokkerkakan

Ser att ni pratar budget.. vi är ju verkligen bara i början av planeringsstadiet men känner redan att budgeten kommer ligga runt 50 000:-... MÅSTE försöka banta ner den!

• Sokkerkakan
    eveluscious skrev 2008-03-02 11:15:26 följande:
    Har stora problem att hitta en vigselring som inte ser tjejig ut! Till mannen alltså...Vi kommer vara ca. 40pers och det gånger 115:-/kuvert landar på 4600:- så med en kuvertavgift sparar vi in fotografen och kan anlita den fotograf vi vill
    hehe oj jag kan tänka mig att det är svårt att hitta en till mannen.. vi var lite inne på att ha likadan som vår förlovningsring, fast i min skulle det vara stenar i då också..

Jag har precis suttit och tittat på bröllopssånger som man skulle kunna ha i kyrkan, lugn musik är inte riktigt hans smak så det e lite svårt.. men en given låt för oss båda är bryan adams - everything i do.. på piano!! Sååå fin.. skulle önska att min bror sjöng den för oss i kyrkan/vigselplatsen.. undrar om han skulle göra det för sin kära syster? Inte hans musiksmak egentligen nämligen..
  • Sokkerkakan
    eveluscious skrev 2008-03-02 11:37:53 följande:
    Ja....han vill också ha blingbling men inte för pråligt En av mina vänner ska sjunga Michael Bublés "Everything" förr oss i kyrkan! Lagomt smörigt. Sen vill jag inte ha en traditionell brudvals...vill rocka på lite istället! Vet inte vad man kan ha då?
    hmm, ne det vill inte vi heller, men har ingen aning om vad man kan ha istället.. tycker bed of roses på piano e fin, men texten kanske inte e så passande?
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-